|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Det synes jeg er en usosial profil på sommerfesten.
|
|
|
#23 |
|
WF: BNBE
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Det var mye penger! Inntil for et par måneder siden var jeg student, og ikke snakk om at jeg kunne bruke så mye på en ettermiddag i barnehagen. Jeg syns det var dyrt nok i vår barnehage da de hadde utlodning til inntekt for tur og SOS barnebyer. Hver familie bidro med en gevinst til utlodning, vi kunne kjøpe to bilder, og i tillegg kom mat, lodd og lykkehjul. Det blir fort mye penger.
|
|
|
|
#24 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Hos oss er alt slikt sterkt begrenset. Det er salg av ting på Forut dagen (til intekt til Forut, og ved påsketider. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Hørtes dyrt ut ja. Vi har en sommerfest der alle har med seg mat og drikke og det er kun for det sosiale, og så er det store tønnegriller. Eneste happeningen i regi av barnehagen er et stort lotteri under juletrefesten, der alle har med seg en premie, også kjøper man lodd. Jentene går i en privat barnehage. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Quiet, please
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Det var veldig mye penger, ja. De fleste klarer det vel, men veldig leit for de som må telle etter om de har råd til å kjøpe et bilde til eller to pølser til. Man mister litt av gleden ved sånt når man føler press.
|
|
|
#27 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Jeg synes det høres mye ut, veldig mye! Vi praktiserer vel bildepriser på 50-lappen per bilde, med beskjed om at man selvsagt tar med seg alle podens bilder og betaler så mye man har lyst til. Ingen ser hvor mye man betaler; en fin måte å ikke stikke seg ut - eller anonymt donere "litt ekstra" som jeg setter stor pris på.
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Jeg synes det blir helt feil, både med tanke på at folk alt har betalt for barnehageplassen, og burde strengt tatt ikke betale mer. Dessuten må da ringvirkningene bli at folk med dårlig råd ikke kommer, pga pengepresset?? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Fraværende...til tider.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...
|
|
|
#32 |
|
♡
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Jeg ser at jeg har skrevet at det forventes at man kjøper alle bildene. Det gjør det altså ikke. Det "forventes" at man kjøper alle bildene. I alle fall forventer barna det.
|
|
|
#33 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Jeg er med i Fau, og skal arrangere sommerfesten i bhg der barna går.
|
|
|
#34 |
|
♡
|
Vi også.
Det er anonymt her også altså, og barnehagen har jo oversikten over hvem som er alene og har mindre å rutte med. Men det er "forventningen" som er ille.
|
|
|
#35 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva!! Er det mulig?
|
|
|
#36 |
|
Tja...
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Vår barnehage samler inn kr. 100 til julegaver til ansatte som blir utdelt på juleavslutningen og 100,- på våren til sommergave som blir utdelt på sommeravslutningen.
|
|
|
|
#37 |
|
Tåler regn
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...I vår barnehage koster det kr.50,- pr familie, og da får barna og voksne pølser og brus/kaffe. Snuppa går forøvrig i privat barnehage. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Vi har omtrent samme opplegget som dere på julefesten. Kunsten er vel noe billigere; jeg mener det er en makspris på 100 pr. barn, men prisen på maten er den samme (og kakene har vi selvsagt bakt selv). På denne festen skal man også stille med en gave til ca. 100 kroner (eller hjemmelaget) til utloddningen – også må man selvsagt kjøpe loddene etterpå. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Vi betaler forøvrig ikke turpenger heller vi, i vår barnehage.
|
|
|
#40 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Når barnehagen samler inn penger ...Jeg synes at dette høres helt vilt ut. For oss ville en sånn fest ha vært gjennomførbar, men vi måtte ha vurdert å gi avkall på noe annet den måneden. |
|
|
|
![]() |
|
|