Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når barnehagen samler inn penger ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-08, 10:05   #41
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barnehagen samler inn penger ...

Jeg synes det hørtes mye ut.

Håper inderlig at "vår" barnehage ikke har noe sånt. Vi har allerede gitt avkall på alt som heter middager ute, kino osv. for det neste året for å ha han i barnehage istedenfor hos bestemor. Det er en studentbarnehage så alle barna har minimum en av foreldrene til alle barna er uten inntekt. Det er nok utslagsgivende.

Vi hadde nok måtte la vær å komme på en sånn dag. Eller så hadde vi gjort det for barnet sin del og hatt store problemer i etterkant.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 10:25   #42
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Mine unger har vært innom 3 ulike barnehager og jeg har aldri hørt om et sånt opplegg engang. Det er jeg veldig glad for.

Gammel 03-06-08, 10:41   #43
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke i mot opplegget. Jeg ser at barnehagen trenger pengene, og at de bruker de fornuftig. Jeg er i mot at det legges opp til store kjøp og dyre priser.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 10:56   #44
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synnes det var dyrt, spes om man "må" kjøpe alle bilder...

Her e det besteforeldre[og foreldre da] kaffe neste uke og inntekten går til fadderungen deres i langtvekkistan(japp husker ikke hvor)
Og i fjor malte de på små lærret som de hadde kjøpt inn mange av, ar ikke ikea her.men bestilt fra panduro eller no sånt.
25 eller 50 kr for de bildene husker ikke helt . Men man kunne jo betale mere.
Så andre bilder var fra 5 kr til 25 kr. Kongler på fat. Alu folie som var malt på og i papp ramme osv.
Svigermor kjøpte et fint bilde som svigerfar skulle få [han var begynnt på cellegift da og kunne ikke komme, 3 uker etter på døde han, så turbo la det bilde i kista for svigerfar likte det bilde så godt]

Kakene er det bhg som lager. de selges for 5 kr biten.
pølser i brød 10 eller 15 kr.
Brus hadde de ikke. Serveres kaffe og saft. Gratis

Privat bhg. med 2 avd. liten og stor. 14 unger på ene og 25 på andre.

Gammel 07-06-08, 13:54   #45
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg er ikke i mot opplegget. Jeg ser at barnehagen trenger pengene, og at de bruker de fornuftig. Jeg er i mot at det legges opp til store kjøp og dyre priser.

Helt enig.
De legger jo opp til å lage et slags "klasseskille" i barnehagen, og det må føles utrolig kjedelig for foreldre som kanskje ikke har råd til dette.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 14:28   #46
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Det var stive priser.

I vår barnehage har de foreldrekafé en gang i halvåret. Da har barnehagen laget kaker og boller, som de selger for 5 kr pr kakestykke/bolle. Kaffe og safr er gratis. Nå i vår hadde barna laget kunst også, som vi kunne kjøpe for 15,- pr bilde. Jeg såg ikke noen barn som hadde laget mer enn 2 bilder. Pengene de får inn på dette går til SOS barnebyer.

Ellers er det sommerfest og påskefrokost som er ting vi foreldre får være med på. Dette koster ingenting. Påskefrokosten spanderer barnehagen. Sommerfesten har vi med oss det vi vil grille selv, og drikke.

Før jul har barnehagen laget til julebord for barna. De har laget maten selv, og alle møter i finstasen i barnehagen. De inviterer også vaskedama, vaktmesteren og butikkmannen som kommer med varer til de en gang i uka. Vi foreldre er ikke invitert. Ungene syns dette er helt fantastisk, og det samme syns vi foreldre.

Vi betaler ikke noe i turpenger el.l. utenom den mnd betalingen for barnehageplassen samt mat.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 15:38   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg er enig. Vår barnehage har ikke noe slikt. Vi har en innsamlig til Forut, og da selger de barnas bilder, og man kan betale det man vil. Evt. teaterturer blir betalt gjennom året, og sommerfesten og FN-dagen er spleiselag når det kommer til mat. Allikevel er de på tur en gang i uka, og lider virkelig ingen nød. Jeg kjenner jeg er glad jeg bor i en bydel med foreldre fra alle samfunnsalg slik at det du beskriver ikke blir normen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.