Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal meg en bok som ikke "alle" har lest!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-08, 21:30   #41
Left
Passiv

Standard

Sv: Anbefal meg en bok som ikke "alle" har lest!

"Det store tilbakeslaget" skrevet av Susan Faludi. Jeg trodde jeg skulle dø.

Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:31   #42
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg er sannelig ikke helt sikker på hvilke av tipsene deres jeg skal ta på alvor?

Pölsan er veldig alvorleg meint frå mi side. Still Life er fin, men keisam for meg. Stilleståande, altså.

Gammel 07-06-08, 21:45   #43
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

"The Ancestors Tale" av Richard Dawkins. Fyller begge kriterier og er likevel verd å lese.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 22:32   #44
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Pölsan er veldig alvorleg meint frå mi side. Still Life er fin, men keisam for meg. Stilleståande, altså.

Det var i grunnen akkurat dine anbefalinger jeg tenkte på. Den var litt forvirrende den tråden du lenket til, kan du si.

Takk for tips!

Gammel 07-06-08, 22:39   #45
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tett inntil dagene av Mustafa Can var en bok jeg kom på da jeg så denne tråden. Jeg vet ikke hvor mange som har lest den. Boka fascinerte meg på mange måter. Det er ei bok full av innhold, men den er også preget av stillstand på mange vis.

Sitat:

Dette er først og fremst en vakker, personlig og velskrevet fortelling om Mustafa Cans mor. Hun ligger for døden, og familien pleier henne hjemme. Sønnen blir i denne tiden kjent med sin mor på en ny måte. Han gjenoppdager hennes kultur og bakgrunn; en verden han har kjempet for å frigjøre seg fra og har skammet seg over. Han blir kjent med en mor som har mistet syv av femten barn, som måtte forlate sitt kjære hjemland og dra til en fremmed kultur. Denne kulturen har hun i flere tiår strevet med å bli vant til, mens barna hennes raskt tilpasset seg og tok den som en selvfølge. Han ser plutselig moren som et helt menneske, ett menneske som har levd sitt liv "tett inntil dagene" ...
Som fortellingens bakteppe ligger historien om Mustafa Cans foreldre, som tidlig på 70-tallet blir tvunget til å forlate sitt hjemland Kurdistan. Sammen med sine overlevende barn er de blant de første ikke-vestlige innvandrerne i det moderne Sverige. Slik sett gir boken også et godt innblikk i hvordan det er å vokse opp mellom to kulturer.

http://www.cappelendamm.no/main/Kata...=9788202277017

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 23:36   #46
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det var i grunnen akkurat dine anbefalinger jeg tenkte på.

Nei, meg er det jo ingen som skjønar seg på
Pölsan er omset til norsk med tittelen "Hakkepølsa" og til engelsk med tittelen "Hash".
Eg har begge to, i tillegg til den svenske.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.