Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

"Barnepizza"

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-08, 13:17   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Barnepizza"

Opprinnelig lagt inn av BonusMor, her.

Jeg skjønner at barna ble "gjort stas på", men hvorfor er det uten grønnsaker eller god næringsrik mat.

Ang kresne barn, så tror jeg vi skal definere det! Jeg sa jo at barn som har plager av ulike slag er kresne for en grunn, og at det er greit.
Men jeg har vært i mange hjem der barna bare sutrer og sier at de ikke liker, og slipper å smake på, slipper å ha på tallerken eller får spesialbehandling med egen mat. For så å ikke "like" denne maten dagen etter. DET er det jeg mener med kresne barn. At man har en ting eller to man ikke får i seg, det er ikke det det står på.
Du verden så hårsåre man kan bli!!

Jeg var ekstremt kresen da jeg var liten. Spiste ikke om jeg ikke fikk noe jeg likte. Syntes nye smaker var skummelt og likte ikke prøve nye ting. Var rett og slett ikke interessert i det. Som voksen liker jeg det meste, men har fått en sønn som er likedan. Det begynte allerde da vi skulle venne han til å drikke vann.

Jeg har lest at dette ofte er en modningssak som veldig mye annet og at det å tvinge barna til å spise det de får til enhver tid bare kan skape ytterligere angst for fremmede smaker og igjen stanser utviklingen som gjør at man etterhvert faktisk blir nysgjerrig. Så jeg presser han ikke, og han kommer seg faktisk år for år. Han er like flisetynn som jeg var da jeg var liten så jeg er faktisk glad nesten uansett, for at han spiser mye når han får noe han liker.

Ang selskapet du var i, så kunne dere vel gitt barna dered litt grønnsaker om det var om å gjøre?
Syntes vertskapet burde tenkt igjennom et litt sunnere alternativ, evt hatt "voksenmaten" som et alternativ til barna, men tror ikke jeg som vertinne ville blitt fornærmet om en gjest ville servere barnet sitt noe som ikke var ment for det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.