|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilstol
Jeg forholder meg til Forbrukerportalens tester, så lenge de gir individuelle score til sikkerhet ved sidekollisjon, front, montering, komfort osv. Så lenge man ser på detaljene,og ikke bare utregningen ser jeg ikke at man bør ta det med "en stor klype salt".
|
|
|
#22 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bilstol
De må jo ha en grense, så den er vel bare satt et sted, bla. for å få folk til å ha barna bakovervendt lengst mulig kanskje?
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Uten at jeg vet i det hele tatt, kan det ha noe med barnets tyngde i fht. hvordan bilens seler reagerer? Dvs. at barna må være av en viss vekt for at de skal fungere skikkelig?
|
|
|
#24 |
|
Viser tenner
|
Sv: Re: Sv: Bilstol
Two way eliten er den minste og letteste duostolene, men jeg ville heller ikke valgt den som hovedstol. Vi hadde den bakovervendt i toerbilen vår (det var den eneste bakovervendte vi fikk plass til), og byttet den ut da vi måtte snu den meget kvalme snuppa. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Ja, det kan jeg være mer enig i.
|
|
|
#26 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Men Recaro Start er fra 9 kg. så hvordan kan det ha seg?
|
|
|
#27 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bilstol:abonnerer: Er det noen forskjell på beltestoler, egentlig? Når Snorkfrøken vokser ut av babysetet sitt og skal ha storebror sitt, kjøper vi også beltestol til ham. Og egentlig hadde det vært praktisk å kjøpe et som også kan brukes som pute (og ja, jeg har fått med meg at putedelen da ikke er "godkjent", men det blir ikke aktuelt å ta med seg noe annet en pute på ferieturer. Puten er vel ikke dårligere enn andre puter?)
|
|
|
#28 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Ja, det er da det. I utforming bla. Og noen har foreks. isofix, andre ikke. Noen har større hodestøtter, noen har høyere sidebeskyttelse enn andre osv.
Enn hva da?
|
|
|
#29 |
|
Helt konge
|
Sv: BilstolTilde sitter ikke så godt i det setet hun har og vi skal kjøre til Danmark i ferien. Det er langt og jeg ønsker at hun skal ha det komfortabelt. Det er kun få uker til, så jeg mistenker at vi ikke klarer å fete henne opp på den tiden. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Bruker man det med bilens egne seler også? I såfall aner jeg ikke.
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Veldig interessant spørsmål. Er det noen som kan svare meg på dette. Vi står med begge bena midt oppe i denne problemstillingen.
|
|
|
|
#32 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bilstol... og nå ble jeg plutselig veldig usikker her. Hvor lenge kan lillejenta sitte i babysetet? Hun er ett år, veier litt over 11 kg og er 79 cm. Hva er best; snu storebror noen mnd. før han fyller 4 eller ha ettåringen i babysetet sitt litt lenger. :famlende og usikker:
|
|
|
#33 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det handler om å være tung nok til å utløse beltestopperen.
|
|
|
#34 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: BilstolAminta, jeg mente om de beltestolene som kan deles opp er mindre sikre enn de som ikke kan det.
|
|
|
#35 |
|
Helt konge
|
Sv: BilstolDette sier en test om setet:
Her er link: http://forbrukerportalen.no/produkter/10591/ |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Hvis hun er over vekt- og lengdegrensa til babysetet ville jeg absolutt flyttet barna overpå neste sete. Hvis ikke, og storebror sitter greit bakovervent, ville jeg ventet.
|
|
|
#37 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det bruker bilens seler, men er det ikke noe ekstragreier som man må ha som låser selen og som gjør at den føres rett?
|
|
|
#38 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Hun kan bruke det så lenge hun er under vektgrensen, og helt til toppen av ørene når toppen av setets rygg. Det er ikke aldersgrenser på slike.
|
|
|
#40 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Bilstol
Ja, veldig skummelt!
|
![]() |