|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Knuser kister for å få jevnere plen
Ja, det vet jeg.
|
|
|
#22 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Maiken sa det. Håper det blir slutt på dette. En forkastelig handling syns jeg.
|
|
|
#23 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Energiforbruket vil ihvertfall være lavere ved biologisk nedbrytning, samt at man ikke slipper ut kvikksølvgasser fra gamle amalgamfyllinger i atmosfæren.
|
|
|
#24 |
|
Ringskrømt
|
Helt enig.
|
|
|
#27 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Knuser kister for å få jevnere plenMener vi har gravplassen til Nicholas i 20 år. Tror det er vanlig. Og da tror jeg man forlenger den så lenge man vil.
|
|
|
#28 |
|
Tåler regn
|
Sv: Knuser kister for å få jevnere plenFør disse tingene kom frem i media så sa mannen min at en bekjent av ham som jobber på kirkegård at det var vanlig praksis og "kakke" i kistelokket. Jeg spurte hvorfor, og da sa han at det var fordi forråtnelsesprossessen skulle starte raskere. Regner med at det blir gjort med et lite kakk og ikke kvestring. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
This is normal!
|
Sv: Knuser kister for å få jevnere plenJeg reagerer ikke veldig sterkt på denne praksisen, men helt uproblematisk synes jeg ikke den er. Det kan jo også stilles spørsmål ved om det er likskjending som omfattes av straffeloven:
Det er jo en grunn til at vi har noen ritualer for hvordan døde behandles gjennom begravlese/kremasjon og at vi ikke slenger de i en felles grøft eller brenner de og bruker asken som gjødsel eller noe sånt. Jeg synes det er en forskjell på om liket blir ødelagt av naturen eller om det får en gravemaskinskuffe rett i kroppen.
|
|
|
|
#30 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Knuser kister for å få jevnere plenHøres helt grusomt ut slik det blir skrevet, men utover det reagerer jeg ikke nevneverdi.
|
|
|
#31 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Knuser kister for å få jevnere plenDet høres makabert ut. Jeg syns graver skal få synke naturlig av seg selv.
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08- Sist redigert av Tante Grønn : 09-06-08 kl 18:20. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Knuser kister for å få jevnere plenjeg forstår.. jeg kan se problemet.. Men jeg også ville vært lykkelig uvitende..
|
|
|
#33 |
|
tankefull
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Tilpasser tittel
|
Ja, jeg vet.. Tror ikke det har skjedd her, for her er det så ujevnt så.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#37 |
|
Tilpasser tittel
|
Nemlig, og alle kan være så fornuftige de bare vil.. Jeg er fornuftig selv. Men kun for å få en penere plen liksom?
|
|
|
#38 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Knuser kister for å få jevnere plenVi hadde for nesten 2 uker siden "diskusjon" om pappa skulle kremeres eller begraves i kiste. Jeg var for kremering (skal kremeres selv) men mamma orket rett og slett ikke tanken på kremering. Så det er ikke alltid kremering er et alternativ heller.
|
![]() |
|
|