Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Et siste gufs fra graven

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 22:12   #21
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et siste gufs fra graven

Jeg er helt matt, det kan da ikke være mulig. For ei skrekkelig gammel dame, og at en dekorert motstandsmann er oppe i denne suppa her. "Neitakk, finn deg en annen advokat.." Det må det da være veldig lett å si!

Gammel 09-06-08, 22:12   #22
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Skremmende.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:13   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om det går kaldt nedover ryggen på meg av denne saken, må jeg si meg prinsippielt enig med Esme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:13   #24
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Benjamins mor mener forøvrig at Gjems-Onstad bør fratas æresmedaljene han har fått.

But of course!!

Gammel 09-06-08, 22:14   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt merkelig dette, det er en del av de gamle motstandsguttene som har blitt nazister etterhvert. Erik Gjems-Onstad var visstnok gift med Reidun Aunde, hun søte superraddisdansedamen som gikk rundt i Trondheim med krykker. De møttes altså visstnok under krigen i motstandsarbeidet og gikk virkelig hver sin vei etter det. En til venstre og en til det ytterste høyre.

Gammel 09-06-08, 22:19   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg lest testamentet også, og jeg sier som kie: hvordan i huleste kom Erik Gjems-Onstad frem til den fordelingen?!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:19   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Esme: Ikkesant? Flere av dem har uttalt at vi nå bør hedre gamle NS-menn og kvinner, de kjempet tross alt for et arisk Norge. :dobbeltgrøss:
Tror jeg så en dokumentar på NRK for litt siden hvor Gjems-Onstad var med?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:29   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her lukter det gammelmannssenilitet og pleiehjemskandidat. Men det er bare fordi jeg er i godt humør. SELV om man sitter på et høyreekstremistisk synspunkt, så er det en syk, syk beslutning å gi penger til en pøbel som har drept en uskyldig guttunge. Jeg får Grampa Simpsons-vibber av han derre høyesterettsadvokat-ex-motstandsmann-turned-village-idiot. Evil Grampa Simpsons.

Opprinnelig lagt inn av Grampa Simpsons

The last time the meteors came, we thought the sky was on fire. Naturally, we blamed the Irish. We hanged more 'n a few.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:31   #29
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Fascinerende.

Jeg kan ikke helt se hvordan det skal klages på dette, og heller ikke hvem det skal klages til. Triumviratet der Erik Gjems-Onstad deltar har, så vidt jeg kan forstå, fått fullmakt til å gjøre akkurat hva de vil med pengene. Det er mulig noen kunne prøve å hindre dem om de tok pengene selv, men jeg er jammen ikke sikker på det heller, og jeg kan ikke se hvem «noen» skulle være uansett.

Og skremmende nok må jeg jo si at Gjems-Onstad ser ut til å forvalte pengene helt etter den onde gamle damens ønsker; både stuntet med å faktisk gi penger til en rasistisk motivert morder og presseomtalen må jo virke svært oppildnende på nynazistmiljøet.

Ben "skulle ønske jeg hadde mer penger enn vett" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:47   #30
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Det hele er kvalmt!

Men etter å ha lest en gammel artikkel fra domfellelsen kan det jo komme noe positivt ut av det da. For i tillegg til fengselsstraffen jo drapsmannen (sammen med de andre som deltok) dømt til å betale erstatning og oppreisning til Benjamins mor og de pengene har hun vel ikke sett noe til siden gjerningsmennene sitter inne og ikke eier nåla i veggen.

Sitat fra VG (04.12.2002):
Erstatning

I tillegg til fengselstraffen ble de to sammen med Veronica Andreassen dømt til å betale 130 000 kroner i erstatning og 200 000 kroner i oppreisning til Benjamin Hermansens mor.

Link: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...?artid=8464942

Spørsmålet er vel om hun ønsker å motta penger som da evt vil komme fra dette opplegget.

PS: Dette innlegget er skrevet ut i fra en antagelse av at hun ikke har fått sin tilkjente erstatning, og ikke ut fra noen kilde. Jeg vet av en venns erfaring at selv om man blir tilkjent erstatning ved dom, så er det jo ikke slik at gjerningsmannen besitter disse midlene og kan betale.

Gammel 09-06-08, 23:09   #31
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå har jeg lest testamentet også, og jeg sier som kie: hvordan i huleste kom Erik Gjems-Onstad frem til den fordelingen?!

Det var også min første tanke da jeg leste det.

Gammel 09-06-08, 23:10   #32
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Offentlig fiking er jo fristende, men toget har vel kanskje gått siden hun er død.

Man kan jo åpne lokket og daske litt. Sånn for sikkerhets skyld?

Gammel 09-06-08, 23:16   #33
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg blir oppriktig lei meg.
Man kan mene hva man vil om innvandring, men å belønne en drapsmann som har drept et uskyldig barn er rett og slett sykt! I prinsippet er jeg selvfølgelig enig med Esme, men jeg kjenner at det gufser på ryggen.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:39   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er selvfølgelig tragisk, men SELVSAGT kan man ikke omgjøre et testamente for det!

Det er mulig at å begrense salget av leiligheten på den måten er ulovlig, og da kan man begrense akkurat den biten.

Damen har selv valgt hvem som skulle forvalte hennes vilje. Så har han valgt å gjøre det sånn.

Det er ekkelt og fælt og hva har du, men det kan da ikke være FORBUDT??

Gammel 09-06-08, 23:41   #35
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg er helt matt, det kan da ikke være mulig. For ei skrekkelig gammel dame, og at en dekorert motstandsmann er oppe i denne suppa her. "Neitakk, finn deg en annen advokat.." Det må det da være veldig lett å si!

Hm?
Man står da fritt å dele ut pengr til den man vil.

Gammel 09-06-08, 23:42   #36
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er ekkelt og fælt og hva har du, men det kan da ikke være FORBUDT??

La meg gjette: Du stemmer hverken SV eller KrF?

Ben "neither" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:43   #37
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

ikkje eg heller.

Gammel 09-06-08, 23:46   #38
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Nei, jeg synes vel det avgjørende her er at det er en person som tilsynelatende kun får betalt for et rasistisk motivert drap han har begått. Ikke noe annet. Da fryser jeg på ryggen.

Nå håper jeg at fyren er dømt til å betale erstatning til Benjamins etterlatte. Og at de pengene han får, dermed går til Benjamins mor. Det hadde vært til passe for dem gamle, sure, hurpa som har skrevet testamentet .

Og noen burde filleristet den fyren som tolket testamentet dithenn at man skulle gi penger til folk som faktisk dreper mennesker med mørk hud .

Som mamma til to brune barn får jeg ekstra vondt i magen av sånn som dette. Og jeg begriper virkelig ikke hva som kan få noen mennesker til å hate mennesker med mer pigment så intenst .

Gammel 09-06-08, 23:47   #39
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Vel! man kan nå bestride testamentet. Vi gjorde det når min mor gikk bort. Det ble kjent ugyldig.
Men det var nå ganske usmakelig dette her da syns jeg.

Gammel 09-06-08, 23:47   #40
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke forbudt, men det går vel heller på at man kunne ønske Som nevnt tidligere kan jo moren til gutten som ble drept ende opp med pengene. Da vil hvertfall en viss kvinne snu seg i graven.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.