|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Ustabil
|
Sv: Byfolk og rovdyrvern
Jeg tenkte ganske likt deg. Ville "byfolk" akseptert flokker av villhunder som angrep kjæledyrene deres eller i verste fall barna deres? Neppe. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva villhunder har i diskusjonen å gjøre forstår jeg ikke. Villhunder er, i Norge, svært langt fra den naturlige fauna. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Hva har elgjakt med saken å gjøre? |
|
|
|
|
|
#126 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Uten å kunne svare for Esme antar jeg at det har å gjøre med en viss inkonsekvens der man påberoper seg å føle sterkt for sauens rett til ikke å bli tatt av rovdyr samtidig som man selv gjerne jakter på alt som rører seg. Bare tipper.
|
|
|
|
#127 |
|
|
Ikke veps. :nekter å gi opp morsomheten min: |
|
|
|
|
|
#128 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
|
|
|
|
#130 |
|
flisespikker
|
Og så må man ha så himla mange for å få nok til et teppe foran peisen.
|
|
|
#133 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Vel. Nå er det ingen som livnærer seg på elghold. Sauehold er det derimot mange som har som levebrød.. Elgen må jaktes på av naturlige årsaker og blir fastsatt ved kvote. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
flisespikker
|
Ja, men nå snakker du om økonomiske grunner - som jo er veldig relevant - og ikke om "stakkars sauen som blir drept"-grunner.
|
|
|
#135 |
|
Deltidsmamma
|
Det er kanskje i de tilfellene sauene ikke blir drept med en gang man kan bruke stakkars sauene argumentet.
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Ustabil
|
Det er for å illustrere at de aller fleste mennesker har et sterkt behov (instinkt?) for å ha det trygt rundt seg. De ønsker å kunne gå ut av huset sitt og til postkassen uten å bli angrepet av ville dyr, og de ønsker å kunne la barna sykle omkring uten fare for å bli spist. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Mother of Dragons
|
Da jeg bodde på landet var jeg mot at alle bjørner skulle felles pga en så liten sannsynlighet for fare. Nå når jeg bor i byen hadde jeg vært i mot fellingstillatelse for gjengungdommer også, om noen hadde foreslått det. Hva er poenget ditt liksom?
|
|
|
#138 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Vel, det er ikke stort farligere å bo i byen enne det er å bo på landet, med tanke på det du kaller menneskedyr. Det er bare vannvittig mer oppblåst i aviser og sånt.
Hva får deg til å tro at jeg aldri har møtt den typen påstander? Jeg gjør det relativt ofte og møter dem med å vise til hendelser i bygda, nabobygda og kommunene og til at det farligste for en kvinne er fortsatt å være sammen med en kjent mann. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Deltidsmamma
|
Først; så er det en åpenbar forskjell på å felle dyr og å felle mennesker. |
|