Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Køkultur i matbutikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du?
Du så det komme og hadde vogna innstilt mot de andre kassene og går over lik for å komme først 9 5,84%
Du lirker deg diskret i retning av den nye kassen, men lar de mest iherdige brøyterne komme foran 25 16,23%
Du ser kjapt over handlevogninnholdet foran deg i køen og lar dette bestemme hva du gjør videre 86 55,84%
Du går mot den nye kassen,men prøver å ikke snike ift. de som var før deg i køen 39 25,32%
Du overlater til andre å sloss om den andre kassen. Herlighet. 14 9,09%
Du blir stående, men irriterer deg grenseløst over folks mangel på køkultur og alminnelig folkeskikk 9 5,84%
Annet (utdyp evt. i innlegg) 5 3,25%
..og som seg hør og bør på FP: Dustepoll! 2 1,30%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-08, 00:17   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Køkultur i matbutikken

Scenario:
Du står i en lang kø på matbutikken. Det er fredag og helgehandel, butikken er gnien med antall betjente kasser og kundetrengselen er etterhvert såpass omfattende at du med ett hører den kjente ringelyden som signaliserer at man ønsker å forsterke kassetroppene og åpne en ny kasse. Den tilkalte butikkansatte dukker opp etter noen strakser og går i retning av en av de ubetjente kassene. Hva gjør du? (Poll kommer.)

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 00:21   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Køkultur i matbutikken (prøver igjen..)

Ser an hvor mange som styrter mot den nye kassa og hvor mange som blir igjen. Velger den køen som ser kortest/raskest ut.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 00:22   #3
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hvor blir det av pållen? :utålmodig:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 00:23   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Faen for et pes for en hersens poll. Det ligger ikke for alle å fatte seg i korthet.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 00:23   #5
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kommer alt an på hvor jeg står i køen, og hvordan de andre i køen opptrer. Noen ganger piler jeg frem, andre ganger blir jeg stående.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 00:25   #6
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sjekker som oftest antall varer til de foran meg. Noen ganger piler jeg til den neste kassen. :hater kø:

Gammel 21-06-08, 00:26   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på. Hvis jeg er nærme "min egen kasse", gjør jeg ingenting. Ellers går jeg nok over i den nye køen, men jeg er neppe der aller først.

Gammel 21-06-08, 00:27   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Du går mot den nye kassen,men prøver å ikke snike ift. de som var før deg i køen

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 00:28   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zen. La villdyrene slåss.

Gammel 21-06-08, 00:30   #10
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Amen.

Gammel 21-06-08, 00:32   #11
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Du lirker deg diskret i retning av den nye kassen, men lar de mest iherdige brøyterne komme foran.
Men gidder ikke om det ser ut til at det blir alt for mange forran meg.

Gammel 21-06-08, 00:41   #12
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Standard

Fnys. :slåsskjempe:

Gammel 21-06-08, 01:04   #13
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser på det de foran meg har i kurven, å ser hvilke kø som tar minst tid.
Har jeg bare noen få ting i hånden, tar jeg på meg mitt mest uskyldige blikk å håper på "siden du bare skal ha det, kan du foran meg", og ganske mange ganger funker det utrolig bra
Irriterer meg grenseløst over de som sniker så det halve kunne være nok, kunne klikket i vinkel noen ganger

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 01:42   #14
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg står stille og tenker "Er det slik de ser ut - idiotene i Audi og BMW som nesten kjører ned i grøften på innsiden av køen og langt inn i kollektivfeltet før de presser seg inn i køen for å spare 100 meter."

Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 03:30   #15
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Hm, her måtte jeg tenke meg om. Lenge siden jeg har stått overfor en slik problemstilling, da alle kassene er åpne til enhver tid over here. Noen fordeler skal det være ved at butikkansatte nesten jobber gratis.

Du ser kjapt over handlevogninnholdet foran deg i køen og lar dette bestemme hva du gjør videre

Det kommer også an på hva de foran meg i køen gjør, og hvor mange fra evt. andre køer som stormer mot den nyåpnede kassen. Hvis det er 5-6-7 stykker foran meg, flere av dem har fulle vogner og det ser ut til at jeg kan havne lenger foran i den nye køen enn jeg var i utgangspunktet, går jeg så fort jeg kan uten å virke desperat.

Gammel 21-06-08, 08:55   #16
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg tusler ofte over i den nyåpnede kassen, men lar de som allerede er foran meg i køen gå først. Andre ganger ser jeg over innholdet i vognen og hva de andre foran meg har, og blir dermed stående, mens jeg irriterer meg over køkulturen og andres dumheter ndg. det å sloss seg først i køen.

Over til noe (nesten) helt annet. Sto i kø på Kappahl forrige uke. Det var to kasser åpne, og jeg stilte meg i midten mellom de to for å vente på at en av kundene skulle bli ferdige med en av de to kassadamene. En dame kom opp til meg og lurte på om jeg sto i kø, og jeg sa at jeg sto i midten for å vente, noe hun synes var lurt gjort. (Er så sjempelur ) Enda en dame kom til køen vår, og fikk beskjed av damen bak meg om køkulturen jeg hadde startet, og hun stelte seg imponert bakerst i midtkøen jeg hadde laget. Det ble diskutert hvor smart denne type kø var, i stedet for å lage to køer, og jeg dro frem min vide og brede køkulturerfaring fra Usa, hvor det er helt vanlig med en slik kø. Men, seriøst, (sorry MokkMokk for kupping av tråden din), burde jeg ta patent på dette i Norge? Ser for meg millioner tikkende inn på kånton.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 09:09   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke dronninga av brøyting, for å si det sånn. Av samme grunn finner dere heller aldri meg på sånne vanvittige salg hvor man må sloss for å få tak i noe. It just aint me...

Gammel 21-06-08, 09:11   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Over til noe (nesten) helt annet. Sto i kø på Kappahl forrige uke. Det var to kasser åpne, og jeg stilte meg i midten mellom de to for å vente på at en av kundene skulle bli ferdige med en av de to kassadamene. En dame kom opp til meg og lurte på om jeg sto i kø, og jeg sa at jeg sto i midten for å vente, noe hun synes var lurt gjort. (Er så sjempelur ) Enda en dame kom til køen vår, og fikk beskjed av damen bak meg om køkulturen jeg hadde startet, og hun stelte seg imponert bakerst i midtkøen jeg hadde laget. Det ble diskutert hvor smart denne type kø var, i stedet for å lage to køer, og jeg dro frem min vide og brede køkulturerfaring fra Usa, hvor det er helt vanlig med en slik kø. Men, seriøst, (sorry MokkMokk for kupping av tråden din), burde jeg ta patent på dette i Norge? Ser for meg millioner tikkende inn på kånton.

Slik er det ofte i England også - man blir sluset fram mot kassene i en rekke én og én. Det er virkelig smart - særlig for meg, som alltid stiller meg i feil kø. Uansett.

Gammel 21-06-08, 09:44   #19
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser an innholdet i de andre handlevognene og tar det derfra.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 11:00   #20
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Jeg tusler ofte over i den nyåpnede kassen, men lar de som allerede er foran meg i køen gå først. Andre ganger ser jeg over innholdet i vognen og hva de andre foran meg har, og blir dermed stående, mens jeg irriterer meg over køkulturen og andres dumheter ndg. det å sloss seg først i køen.

Veldig lurt å gjøre det sånn, ja. Dessverre vil det alltid komme et nek og stille seg bak en av dem. :erfaren:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.