Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mørkeblått flertall i Norge?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-08, 17:57   #1
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Mørkeblått flertall i Norge?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=500789

Er frp-motstanderne i Norge en utdøende rase?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 18:00   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mørkeblått flertall i Norge?

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Nei, det tror jeg ikke.
Derimot er det tydeligvis en økende antall nepeskrell som har fått stemmerett.

Gammel 21-06-08, 18:03   #3
Pio

Pio sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nei, det tror jeg ikke.
Derimot er det tydeligvis en økende antall nepeskrell som har fått stemmerett.

Jeg synes det lukter fordom av deg Ru??

Gammel 21-06-08, 18:07   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den fordommer både lukter og lyser lang vei. Og jeg innrømmer det mer enn gjerne.

Jeg klarer bare ikke å se en eneste god grunn til å stemme på Frp.

Jeg har ikke noe i mot folk som stemmer på Frp, men jeg forbeholder meg til retten til å spørre dem om hvorfor, fordi det oppriktig talt interesserer meg.

Gammel 21-06-08, 18:10   #5
Pio

Pio sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Den fordommer både lukter og lyser lang vei. Og jeg innrømmer det mer enn gjerne.

Jeg klarer bare ikke å se en eneste god grunn til å stemme på Frp.

Jeg har ikke noe i mot folk som stemmer på Frp, men jeg forbeholder meg til retten til å spørre dem om hvorfor, fordi det oppriktig talt interesserer meg.

De er jo lissom for folk flest da. Døh.....

Gammel 21-06-08, 19:42   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jeg aldri tenke meg. Det finnes ennå mange smarte, oppegående mennesker i dette landet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 19:47   #7
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synest det er skremmande at mange er så naive/dumme/egoistiske/ondskapsfulle at dei stemmer på FrP. Det er det einaste partiet eg ikkje har det minste respekt for at folk stemmer. :fordomsfull:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 19:52   #8
Pio

Pio sin avatar

Standard

Ja, det er kanskje litt over gjennomsnittlig fordomsfullt å tillegge folk som stemmer Frp disse egenskapene. (naive/dumme/egoistiske/ondskapsfulle )

Jeg kjenner folk som stemmer Frp som jeg ikke vil karakterisere som noe av dette, men som likevel finner noe i Frps politikk de liker.

Gammel 21-06-08, 19:55   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er kanskje litt over gjennomsnittlig fordomsfullt å tillegge folk som stemmer Frp disse egenskapene. (naive/dumme/egoistiske/ondskapsfulle )

Eg har så langt ikkje funne nokon grunn til å revurdere desse fordommane mine

Jeg kjenner folk som stemmer Frp som jeg ikke vil karakterisere som noe av dette, men som likevel finner noe i Frps politikk de liker.

Då er dei sikkert dumme og har ikkje forstått kva politikken går ut på (og at den økonomiske politikken ikkje er gjennomførbar).

Gammel 21-06-08, 20:13   #10
Pio

Pio sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg har så langt ikkje funne nokon grunn til å revurdere desse fordommane mine

Då er dei sikkert dumme og har ikkje forstått kva politikken går ut på (og at den økonomiske politikken ikkje er gjennomførbar).

Jeg holdt på å legge til et forbehold om dette i innlegget mitt, men tok det vekk igjen.
Det er jo oppegående (?) mennesker med utdanning innen økonomi som driver sitt eget firma.
Nuvel...

Gammel 21-06-08, 22:12   #11
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke regjeringen er spesielt smart når de øker drivstoffavgiften nå. Vi har jo allerede mye avgifter på den. Når drivstoffprisene har gått i været i det siste virker det litt korttenkt synes jeg. Selv om de argumenterer for at økningen er så bitteliten at alle har råd til det, virker dette faktisk som å kaste bensin på et bål. Enda flere velgere rømmer over til høyresiden.
Noen ganger burde man tenke litt selv. Det kan straffe seg å være det motsatte av populistisk også. Det er en helt naturlig prosess.
Når denne avgiften er så "ubetydelig og liten" tror jeg det hadde vært litt taktisk å droppe den akkurat nå.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 22:36   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg synest det er skremmande at mange er så naive/dumme/egoistiske/ondskapsfulle at dei stemmer på FrP. Det er det einaste partiet eg ikkje har det minste respekt for at folk stemmer. :fordomsfull:

Jeg har ikke respekt for dem som stemmer demokratene og andre innvandringsfiendtlige partier heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 22:44   #13
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ondskapsfulle?? Unnskyld meg.. Jeg har selv ingenting til overs for Frp og kunne aldri funnet på å stemt på partiet. Men utsagn som dette synes jeg er på kanten drøyt og veldig generaliserende. Godt du i det minste vet at du er fordomsfull da, Alfa .

Gammel 21-06-08, 23:12   #14
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Ondskapsfulle?? Unnskyld meg.. Jeg har selv ingenting til overs for Frp og kunne aldri funnet på å stemt på partiet. Men utsagn som dette synes jeg er på kanten drøyt og veldig generaliserende. Godt du i det minste vet at du er fordomsfull da, Alfa .

Dersom ein ikkje ser at ein gjennom å støtte FrP gir ei stemme til rasisme, fjerning av bistand og flyktninghjelp m.m. så er ein anten dum eller naiv, synest eg. Dersom ein ser det og likevel vel å stemme FrP for eiga vinning si skuld så synest eg det er ondskapsfullt, ja.

Gammel 21-06-08, 23:18   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med tanke på Frp sin fordømmelse og ondskapsfullhet overfor en del grupper i mange herrens år og hva slags filosofi partiet faktisk bygger på, så vil jeg ikke si at Alfa er spesielt fordomsfull. Enten så støtter man partiet med åpne øyne og holdninger som er stygge, eller så er man uvitende og lite oppdatert, det siste alternativet er at man er selektiv og egoistisk og selger rumpa si for enkeltsaker man synes er viktig. Jeg klarer ikke å se at man kan stemme Frp, ta innover seg hva man helhetlig faktisk gir en stemme til - og samtidig være et raust og godt menneske. Iallefall hva som er godt ut i fra common sense.

Gammel 21-06-08, 23:23   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Dersom ein ikkje ser at ein gjennom å støtte FrP gir ei stemme til rasisme, fjerning av bistand og flyktninghjelp m.m. så er ein anten dum eller naiv, synest eg. Dersom ein ser det og likevel vel å stemme FrP for eiga vinning si skuld så synest eg det er ondskapsfullt, ja.

Jeg er helt enig i at Frp-politikken er usosial og usolidarisk, selvsagt. Som sagt befinner jeg meg på et helt annet sted på den politiske "skalaen". Godt mulig mange er naive, men å trekke slutningen at de som bevisst støtter Frp er ondskapsfulle blir rett og slett for drøyt for meg. Det insinuerer at de er bevisst onde mot andre mennesker, noe jeg faktisk tror gjelder de aller færreste mennesker. Og altså ikke 25 % av den norske befolkning, som pt. støtter det mørkeblå partiet. Eller legger vi rett og slett forskjellig mening i ordet "ondskapsfull" kanskje? For meg er det et meget sterkt ord, og jeg kan med håndet på hjertet si at jeg ikke kjenner noen ondskapsfulle mennesker. Jeg ser for meg mordere og voldtektsmenn når jeg hører den termen.

For å snu litt på det; tror du ingen SV-sympatisører er ondskapsfulle, eller går fordommene kun én vei? Kan man ikke være ond om man er politisk solidarisk?

Gammel 21-06-08, 23:25   #17
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Irma, synes du ikke det er fordomsfullt å hevde at alle Frp-sympatisører er ondskapsfulle? For meg er dette omtrent like horribelt som å si at alle muslimer er selvmordsbombere og terrorister. Helt seriøst. Jeg tror nesten ikke det jeg leser her jeg.

Gammel 21-06-08, 23:26   #18
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Blir spennende hva som skjer med oppslutningen til Høyre hvis de inngår forpliktende samarbeide, eller hva de nå kaller det.

Gammel 21-06-08, 23:27   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bille, Alfa sier ikke at ALLE frp-ere er ondskapsfulle, bare dem som ikke er naive, dumme og/eller egoistiske.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 23:30   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Irma, synes du ikke det er fordomsfullt å hevde at alle Frp-sympatisører er ondskapsfulle?

Det Alfa og Irma snakker om, er de som stemmer Frp, fullt vitende om hva Frp virkelig står fra. Altså når man ser bort fra alle de nepene som biter på den populistiske delen av politikken deres (som lavere skatt og billigere bensin).

gajamor; Ja, det kan du si. Jeg synes det er skummelt at Høyre er så maktkåte at de er villig til å samarbeide med Frp. Noe vil nok Høyre, forhåpentligvis, tape på det. I hvert fall så lenge en stemme til Høyre er en stemme til Frp.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.