|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Mørkeblått flertall i Norge?http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=500789 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?
Nei, det tror jeg ikke.
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Den fordommer både lukter og lyser lang vei. Og jeg innrømmer det mer enn gjerne.
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Eg synest det er skremmande at så mange er så naive/dumme/egoistiske/ondskapsfulle at dei stemmer på FrP. Det er det einaste partiet eg ikkje har det minste respekt for at folk stemmer. :fordomsfull: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Ja, det er kanskje litt over gjennomsnittlig fordomsfullt å tillegge folk som stemmer Frp disse egenskapene. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg har så langt ikkje funne nokon grunn til å revurdere desse fordommane mine
Då er dei sikkert dumme og har ikkje forstått kva politikken går ut på (og at den økonomiske politikken ikkje er gjennomførbar). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Jeg synes ikke regjeringen er spesielt smart når de øker drivstoffavgiften nå. Vi har jo allerede mye avgifter på den. Når drivstoffprisene har gått i været i det siste virker det litt korttenkt synes jeg. Selv om de argumenterer for at økningen er så bitteliten at alle har råd til det, virker dette faktisk som å kaste bensin på et bål. Enda flere velgere rømmer over til høyresiden. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#13 |
|
Sånn passe sane
|
Ondskapsfulle?? Unnskyld meg.. Jeg har selv ingenting til overs for Frp og kunne aldri funnet på å stemt på partiet. Men utsagn som dette synes jeg er på kanten drøyt og veldig generaliserende. Godt du i det minste vet at du er fordomsfull da, Alfa
|
|
|
#14 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Dersom ein ikkje ser at ein gjennom å støtte FrP gir ei stemme til rasisme, fjerning av bistand og flyktninghjelp m.m. så er ein anten dum eller naiv, synest eg. Dersom ein ser det og likevel vel å stemme FrP for eiga vinning si skuld så synest eg det er ondskapsfullt, ja. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Med tanke på Frp sin fordømmelse og ondskapsfullhet overfor en del grupper i mange herrens år og hva slags filosofi partiet faktisk bygger på, så vil jeg ikke si at Alfa er spesielt fordomsfull. Enten så støtter man partiet med åpne øyne og holdninger som er stygge, eller så er man uvitende og lite oppdatert, det siste alternativet er at man er selektiv og egoistisk og selger rumpa si for enkeltsaker man synes er viktig. Jeg klarer ikke å se at man kan stemme Frp, ta innover seg hva man helhetlig faktisk gir en stemme til - og samtidig være et raust og godt menneske. Iallefall hva som er godt ut i fra common sense.
|
|
|
#16 |
|
Sånn passe sane
|
Jeg er helt enig i at Frp-politikken er usosial og usolidarisk, selvsagt. Som sagt befinner jeg meg på et helt annet sted på den politiske "skalaen". Godt mulig mange er naive, men å trekke slutningen at de som bevisst støtter Frp er ondskapsfulle blir rett og slett for drøyt for meg. Det insinuerer at de er bevisst onde mot andre mennesker, noe jeg faktisk tror gjelder de aller færreste mennesker. Og altså ikke 25 % av den norske befolkning, som pt. støtter det mørkeblå partiet. Eller legger vi rett og slett forskjellig mening i ordet "ondskapsfull" kanskje? For meg er det et meget sterkt ord, og jeg kan med håndet på hjertet si at jeg ikke kjenner noen ondskapsfulle mennesker. Jeg ser for meg mordere og voldtektsmenn når jeg hører den termen.
|
|
|
#17 |
|
Sånn passe sane
|
Irma, synes du ikke det er fordomsfullt å hevde at alle Frp-sympatisører er ondskapsfulle? For meg er dette omtrent like horribelt som å si at alle muslimer er selvmordsbombere og terrorister. Helt seriøst
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Det Alfa og Irma snakker om, er de som stemmer Frp, fullt vitende om hva Frp virkelig står fra. Altså når man ser bort fra alle de nepene som biter på den populistiske delen av politikken deres (som lavere skatt og billigere bensin).
|
![]() |
|
|