Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svartelistene til familiens selvstendige rett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-08, 22:45   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svartelistene til familiens selvstendige rett

Jeg kjenner jeg blir veldig, veldig lei meg når jeg leser den listen over hva mennesker tydeligvis mener ikke faller innunder deres foreldreansvar. Selvsagt vet jeg at det finnes haugevis av skikkelig dustete, dårlige og grusomme foreldre, men det er skikkelig vondt å se det så svart på hvitt. Hjertet mitt greier ikke å skjønne at man kan føde et lite uforberedt barn inn i verden, og mene at det ikke er nødvendig å gi det omsorg, guiding gjennom livet og evne til kommunikasjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 23:03   #62
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg har selv hatt en sak i media ang barnevernet, hvet ikke om jeg tørr legge ut linken fant den nå. Var etter att det var på trykk i avisa ang dem 10 buda til han fra frp, han blir ihvertfall hyllet inne på den sia det her er snakk om.
Jeg kan legge ut linken, bare att det blottlegger mitt liv også.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 23:04   #63
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Navngivingen på slike sider har jeg ingenting til overs for. Jeg synes også det var ille og se foreldre filme ungene sine mens de forteller dem at barnevernet skal komme og ta dem osv.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 23:49   #64
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maya80, her.

Jeg har selv hatt en sak i media ang barnevernet, hvet ikke om jeg tørr legge ut linken fant den nå. Var etter att det var på trykk i avisa ang dem 10 buda til han fra frp, han blir ihvertfall hyllet inne på den sia det her er snakk om.
Jeg kan legge ut linken, bare att det blottlegger mitt liv også.

Ikke gjør det, Maya, vi skjønner hva du mener.

Det er forresten veldig snedig å jobbe med skriftlig kommunikasjon med folk som er sinte, rusa og litt på tur psykisk. De har en skala, og man kan se den også på disse sidene/hjemmesidene som det er lenket til:

1) Ikke spesielt sprø
2) Litt sprø
3) Ganske sprø
4) Temmelig sprø
5) DEFINITIVT SPRØ!
6) SPRUTGAL!!!

Gammel 21-06-08, 23:56   #65
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

1) Ikke spesielt sprø
2) Litt sprø
3) Ganske sprø
4) Temmelig sprø
5) DEFINITIVT SPRØ!
6) SPRUTGAL!!!

Gammel 21-06-08, 23:58   #66
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Flere med erfaring fra byråkratisk sakshandsaming her?

Gammel 22-06-08, 00:02   #67
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Flere med erfaring fra byråkratisk sakshandsaming her?

Dessverre/heldigvis ikke, men jeg kan jo kanskje hinte her alene inne på rommet mitt om hva slags karakterer elevene mine ligger an til å få ut i fra noenlunde samme mal? Karakteren er som regel omvendt proporsjonal med antallet farger på skriften

Gammel 22-06-08, 00:03   #68
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Fant siden, men hvor er listen?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 00:10   #69
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Dessverre/heldigvis ikke, men jeg kan jo kanskje hinte her alene inne på rommet mitt om hva slags karakterer elevene mine ligger an til å få ut i fra noenlunde samme mal? Karakteren er som regel omvendt proporsjonal med antallet farger på skriften

Er noen av elevene dine på Snart Mamma? Der er det masse sjempe søte jenter som lurer på om det som skjer med kjeden er normalt.

Gammel 22-06-08, 00:36   #70
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Som medlem av fylkesnemda kan jeg jo risikere å havne på lista..
Stilig.

Gammel 22-06-08, 02:16   #71
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Som medlem av fylkesnemda kan jeg jo risikere å havne på lista..
Stilig.

Ja, kult.

Jeg skulle sjekke om pappa var på lista. Han jobber med barnevernssaker daglig. Som advokat.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 02:42   #72
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg sett på den siden, og jeg er skremt...

Håper virkelig ikke at det er mange som tar det som står der seriøst.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 10:36   #73
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Ja det er virkelig skremmende. Selv om man vet at det finnes dårlige foreldre, er det en vekker å se slike sider som dette. Jeg håper virkelig ikke at det er mange som biter på dette!

Gammel 22-06-08, 10:37   #74
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Standard

66 medlemmer, så det er heldigvis ikke en stor gruppe. Man kan se bilder av alle sammen på en av nettsidene.

Gammel 22-06-08, 12:08   #75
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sitat:

Det er ingenting som heter ADHD, denne diagnosen er oppkonstruert av legemidddelindustrien og pdykobablerne i den hensikt å tjene penger på medisinering av helt friske mennesker.

Så til dere som tror at dere kjenner noen som har den falske oppkontruerte diagnosen ADHD eller dere tror at dere har det selv så er dere hjernevasket av systemet.

ADHD eksisterer ikke andre steder enn i legemiddelindustriens og psykobablernes livlige fantasier.

Sterke meninger skal ingen ta ifra de ihvertfall. Jeg blir helt fasinert over og lese på de forskjellige bloggene/hjemmeside. Det er rart at de aldri har reflektert over at dette svekker historien deres ytterligere.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 12:35   #76
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sitat:

"Hver dag er det noen som kaster ut av seg utsagnet om at det angivelig finnes foreldre som ikke burde ha barn. De som lirer av seg denne vonde setningen (vond for dem som har blitt rammet av "barnevernet") mener øyensynlig at de er i en klasse for seg selv mens de foreldrene som av ulike grunner har blitt rammet av "barnevernet" er mindreverdige mennesker som ikke burde ha rett til å stifte familie.

Hvilke foreldre er det så som ikke burde ha barn? De som lirer av seg denne vonde setningen, tenker neppe på seg selv. Seg selv oppfatter de nok som tilnærmet perfekte foreldre, som dyrker de barnehageansatte som guder og betrakter seg som jordens salt. De foreldrene derimot som ikke burde ha rett til å ha barn, er noen underlige slabbedasker som ikke når opp mot de perfektes verden.

Det er sykt å si at noen mennesker ikke burde ha rett til å stifte familie. Det er en nazistisk tankegang, og de som ytrer denne setningen avslørerer seg som de uforfalskede nazistene de egentlig er. Selv om krigen i Norge ble slutt for mange decennier siden, lever nazismen i beste velgående.

Det er ofte de pengesterke og rike som ytrer at andre foreldre ikke burde ha rett til å ha barn. Selv har de råd til advokater og vil aldri bli angitt til "barnevernet". Til det er de for sterke. Ethvert forsøk på å melde dem til "barnevernet" vil bli møtt med kraftig motangrep. Ingen barnehagetanter melder de ressurssterke til "barnevernet". Det er ikke direktørsønnene i samfunnet som blir meldt til "barnevernet". Nei, barnehagetantene ser seg ut de som de oppfatter som svake, nemlig aleneforsørgere og mindre pengesterke grupper.

Det må bli slutt på at man fradømmer mennesker retten til å ha barn. Det er en rett å stifte familie, endog en menneskerett. Ingen burde ha rett til å si at et barn ikke skal ha rett til å bo hos sin egen mamma eller pappa. Barna vil ikke bo hos fremmede "omsorgspersoner", som er spesialutplukktet av de ansatte i "barnevernet". Barna vil bo hjemme hos seg selv, selv når egoistiske og tankeløse voksne hevder at foreldrene deres "ikke burde hatt rett å få barn".

Typisk "barnehagetanter" det der ja.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 12:37   #77
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Vedr. ADHD så er det en pussig greie at symptomer på ADHD og symptomer på posttraumatisk stressyndrom er temmelig like. Forskjellen må man inn i hjernen og måle kjemisk og nevrologisk. I utslag er det helt likt. Så barn, som disse barnevernsbarna, som har vært utsatt for omsorgssvikt, overgre, vold, vært vitne til vold og/eller overgrep, vil ha temmelig like symptomer som de som har reell ADHD.

I fht "påført" ADHD som mange av disse har, så hjelper kosthold, rutiner, psykologbehandling og gjerne miljøskifte, altså alt disse foreldrene er så mot.

Gammel 22-06-08, 13:51   #78
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig mulig av disse foreldrene å lage egne hjemmesider som OVERHODET ikke gjør at jeg får noe sympati med dem whatsoever. Fantastisk.

Gammel 22-06-08, 14:21   #79
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Bare designet på hjemmesiden er nok til å bli skeptisk... (Her kunne jeg egentlig lagt til en fordom i den fordomstråden her).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.