|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Glamorøs
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?
Det som er skummelt med frp er nettopp det, at Hagen har greid å "vri" det til at de er et kjekt og greit parti. Taktikken har vært såre enkel - la gærningene på gulvet løpe løpsk og dermed trekke alle de mørkebrune, så kunne Hagen komme på banen etterhvert og si at han ikke er helt enig, og dermed også trekke dem som syns de mørkebrune gærningene er litt for brune.
|
|
|
#42 |
|
Sånn passe sane
|
Jeg er ikke overbevist om at det er så enkelt som det gitt.
|
|
|
#43 |
|
Ekvilist
|
Det var ikke meningen, jeg fikk med meg at du ikke var tilhenger av Frp sin politikk før jeg skrev innlegget mitt. Jeg skrev innlegget som svar på at du antyder at jeg og mine meningsfeller er generaliserende, bastante og fordomsfulle i forhold til Frp sine velgere. Frp står i en særstilling når det gjelder (manglende) etikk og moral, og jeg tillater meg å si at Frp-velgere enten har moralske mangler eller faktisk ikke har satt seg inn i politikken, uten å blunke. Jeg synes ikke jeg er spesielt fordomsfull av den grunn.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Jeg er skremt av at forholdsvis normale mennesker stemmer Frp. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja, jeg har en nær slektning som tror det. Argumenter mot dette avvises med henvisning til bensinpriser og eldreomsorg; uten noen sammenheng forøvrig.
|
|
|
|
#46 |
|
En som trener
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Jeg vil bare protestere mot overskriften. FrP er ikke et blått parti, jeg ser ikke på det som et borgerlig parti. De er brune. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?MinaX har vel delvis rett. FrP er mer brunt enn mørkeblått, eller egentlig begge deler. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
En som trener
|
Jeg legger borgerlig i "blått". Noe som for meg blant annet innebefatter økonomisk ansvarlighet og edruelighet, og frihet for enkeltmennesket. Dette ser jeg ikke hos FrP. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Skummelt, skummelt, skummelt...
|
|
|
#50 |
|
Epikur
|
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?FrP'ere er jo i stor grad oppgitte og desillusjonerte Ap-velgere, som synes at Ap ikke representerer folk flest generelt, og arbeidsfolk spesielt, lenger. I tillegg til alle de unge som vil ha enkle løsninger, selvsagt.
|
|
|
#51 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Mørkeblått flertall i Norge?Jeg synes egentlig at det er litt synd at ikke H og AP kunne vurdert et samarbeid. Da hadde man to partier som begge har en noenlunde lik oppfatning av den økonomiske virkeligeten, har stor oppslutning og en del sammenfallende politikk til tross for at de tradisjonellt hører til to ulike blokker. Største fordelen hadde vært at man hadde kunne satt de mørkeblå (eller brune hvis man vil) for seg selv uten spekulasjoner om Frp i regjering. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Nei, det tror jeg kanskje ikke skjer før Frp evt. har sittet i regjering en periode. Dessuten - mange stemmer FrP fordi for mange politikere fra alle andre partier er "for mye politikere" som har akseptert det politiske spillet og "reglene" som gjelder. Jeg tror Frp-oppslutningen er en protest mot dette. Det må vi snart ta på alvor. |
|
|
|
#53 |
|
Passiv
|
Jeg tror det er viktig å være litt mer som deg i slike sammenhenger Strå - man trenger ikke nødvendigvis diskutere ut fra partier, men f. eks. ut fra blokkene (sosialistisk vs. borgerlig). |
|
![]() |
|
|