Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kusine, fetter eller søskenbarn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 00:52   #41
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kusine, fetter eller søskenbarn

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Du må være nordfra. De sier ikke fette på østlandet i alle fall. Det nærmeste man kommer er feta(ost)...

Gammel 25-06-08, 00:56   #42
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Aldri hørt nokon si fetter eller kusine på mi dialekt, her er det berre søskenbarn.

Gammel 25-06-08, 00:58   #43
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi ikke noen sånne treff, jeg har en fetter og en kusine... Men gutta har mange. Men vi kaller de for fettere og kusiner. Og vi har ikke noen spesielle treff for de....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 01:07   #44
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier søskenbarn og ville sagt søskenbarntreff hvis det hadde vært et tema.

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Da jeg var liten trodde jeg "fetter" var et styggord. Som i ei fette, flere fetter.

Hva trodde du shampoo for fett hår var for noe, dah?

Gammel 25-06-08, 01:07   #45
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sier søskenbarn for flertall (mer enn en og blanda kjønn) eller når jeg skal omtale hele gruppa, f.eks søskenbarnfest eller søskenbarntreff.

Men jeg sier fetter og kusine hvis jeg snakker om en bestemt, eller ett kjønn, f.eks fettere og kusiner. Er kanskje lat? Tar nemlig lenger tid å si "mine fettere og kusiner" istedet for "mine søskenbarn"...

(og jeg og alle mine søskenbarn er fra Østlandet)

Gammel 25-06-08, 01:13   #46
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg sier søskenbarn og ville sagt søskenbarntreff hvis det hadde vært et tema.

Gammel 25-06-08, 01:29   #47
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Den har vi jo aldri hørt før.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.