Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor!?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-08, 21:42   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor!?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg liker forresten å kjøre rullebånd med handlevogn. Den kjører seg fast, og sperrer hele båndet. Jeg kan høre folk trippe bak meg. :Ond innerst inne:

Ja. Ikke på Kvadrat, der stopper ikke vognen og jeg må stå og holde den fast for harde livet siden rullebåndet omtrent har 90 graders vinkel.
Men andre steder kiler vognen seg så fast at det er PLENT umulig å kjøre videre, så da kommer man faktisk ikke forbi.

Gammel 25-06-08, 21:44   #42
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ta med barnevogna i rulletrapper
Selv om det ofte står sånn forbudtskilt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:45   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tør jeg ikke.

Gammel 25-06-08, 21:47   #44
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det gjør jeg og. Går jo mye fortere enn å vente på heisen.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:47   #45
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Står alltid i rulletrappen jeg. Hvorfor ikke? Den ruller jo...

Ikke tar jeg stilling til hvilken side jeg står på heller.
Men om folk vil forbi så får dem som oftest det.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:49   #46
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men ja, de kan stå på den ene siden.

Ikke "på den ene siden". Stå til HØYRE, gå til VENSTRE, for &#/?#$%"!! :fanesak:

Selv står jeg (til HØYRE) som regel, med mindre jeg har dårlig tid.

Jeg undrer meg mer over folk som står på rullebånd.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.

Sist redigert av Xian : 25-06-08 kl 21:54.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:49   #47
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, er det rulletrapp så er det jo litt snodig å ta heisen, med mindre man har vogn/rullestol eller er veldig ustødig.

En utvikling som jeg synes er litt trist er at rulletrappene erstatter trapper helt. Jeg skjønner jo at det er plassbesparende, men det er jo ikke akkurat mosjonsfremmende at det eneste alternativet i kjøpesentre og lignende er rulletrapp.

Gammel 25-06-08, 21:50   #48
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker forresten vogna i trappa vi. Stokke Xplory.

Gammel 25-06-08, 21:51   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, er det rulletrapp så er det jo litt snodig å ta heisen, med mindre man har vogn/rullestol eller er veldig ustødig.

En utvikling som jeg synes er litt trist er at rulletrappene erstatter trapper helt. Jeg skjønner jo at det er plassbesparende, men det er jo ikke akkurat mosjonsfremmende at det eneste alternativet i kjøpesentre og lignende er rulletrapp.

Ja du kan så si. Samtidig skjønner jeg jo at om de må velge mellom å bygge trapper eller rulletrapper, er det best at de velger sistnevnte, da folk tross alt er der for å handle og må bære på endel. Er litt tiltak å bygge begge deler kanskje. Kjøpesentre er jo ikke akkurat bygget for mosjon, men folk går jo uansett endel når de er på kjøpesentre.

Jeg synes det er mye verre med alle disse drive-thru-greiene de bygger overalt.

Gammel 25-06-08, 21:58   #50
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 25-06-08, 22:00   #51
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Å jeg nyter det av og til. Står stille og tenker. Pust i bakken.
Stiller meg selvsagt til høyre da.

Ja, der er jeg og.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:04   #52
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

(Har dog ikke sett noen forbudsskilt noe sted.) Men jeg har ofte lurt på om dette gjør meg til en Dårlig Mor [TM]

Gammel 25-06-08, 22:05   #53
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

(Har dog ikke sett noen forbudsskilt noe sted.) Men jeg har ofte lurt på om dette gjør meg til en Dårlig Mor [TM]

Bare hvis du slipper vogna.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:06   #54
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Øh...fordi trappen ruller. Rulletrapp.

Men den ruller jo utrolig LANGSOMT. Det er da dørgende kjedelig å stå der og glo, er det ikke?

Gammel 25-06-08, 22:07   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det står ofte sånn forbudtskilt nederst på rulletrappa... gjorde iallefall det i Oslo i helga, blant annet på HM.
Jeg har en stødig 4hjuling og full kontroll. Har noen gang tatt den NED rulletrapp og, men det er litt mer knotete synes jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:10   #56
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Bare hvis du slipper vogna.

Det føler jeg meg trygg på at ikke vil skje. Jeg har mer sett for meg skrekkscenarioet at vognen gir etter i sammenføyningene.

Gammel 25-06-08, 22:11   #57
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvor har du vært ute for sånne?

Ikke glem traktoren.

Jeg er fortsatt irritert på både traktoren, campingvognmenneskene OG ikke minst de unge guttene som havnet foran i køen etter ferja. De kjørte usannsynlig tregt der det var umulig å kjøre forbi for så å legge seg midt i veien og gasse på hvis noen prøvde å komme seg forbi. Jeg ringte politiet og ttipset om uvettig kjøring, de stopped ungguttene på motorveien og jeg gliste stort da jeg så det!

Gammel 25-06-08, 22:14   #58
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Det står ofte sånn forbudtskilt nederst på rulletrappa... gjorde iallefall det i Oslo i helga, blant annet på HM.
Jeg har en stødig 4hjuling og full kontroll. Har noen gang tatt den NED rulletrapp og, men det er litt mer knotete synes jeg.

Hm, da er det nok heller at jeg ikke har sett etter forbudsskiltet. Derimot har jeg sett - og gitt blanke i - enkelte forbudsskilt mot å ta vognen i (store) svingdører. Hvorfor ikke dét, liksom?

Jeg tar stadig vekk rulletrapp ned med vogn. Så da er jeg nok Dårlig Skjødesløs Mor [TM].

Gammel 25-06-08, 22:15   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg er fortsatt irritert på både traktoren, campingvognmenneskene OG ikke minst de unge guttene som havnet foran i køen etter ferja. De kjørte usannsynlig tregt der det var umulig å kjøre forbi for så å legge seg midt i veien og gasse på hvis noen prøvde å komme seg forbi. Jeg ringte politiet og ttipset om uvettig kjøring, de stopped ungguttene på motorveien og jeg gliste stort da jeg så det!

HAAHAHAH gjorde du?? Fantastisk bra!!

Gammel 25-06-08, 22:17   #60
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Fordi noen har høydeskrekk og innbiller seg at de faller nedover rulletrappa hvis de så mye som beveger seg. Eller også fordi noen alltid ser for seg the worst case scenario og ser barneansikt treffe de skarpe kantene på rulletrappa, og derfor tviholder på ungene mens man står helt stille. Står alltid til høyre i trappa.

amylin svarte for meg også.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rulletrapp

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.