Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Låner ut barna sine

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 22:05   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Låner ut barna sine

Jeg ble litt småkvalm da jeg leste denne i nettavisen. Hva i all verden er det som får folk til å låne ut barna sine til en reality-serie? Snakk om å traumatisere barna.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 22:07   #2
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Låner ut barna sine

Det er trist. Hvor mye penger får familiene for å låne ut babyene sine, tro?

Gammel 26-06-08, 22:12   #3
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Trist, ja. Tenk på de stakkars, forvirrede små. Lurer på hv foreldrene vil tenke når de ser programmet sendt på tv, og det blir brukt metoder som de ikke egentlig bifaler. Men når man er i stand til å låne bort barnet sitt i tre dager til noe sånt, er kanskje ikke hvilke metoder som blir brukt noe man tenker spesielt mye over heller.

Sitat:

Andre har hevdet at programmet er en god måte å få ned tenåringsgraviditet, da unge får se hvor mye jobb det er med barn.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 22:23   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo sykt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 22:33   #5
Pio
Har ponny, ønsker høyhest

Pio sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Dette kan jo i verste fall bli ganske traumatisk for de små, som plutselig blir overlatt til fremmede mennesker såpass lenge.
Uff, dette synes jeg var trist å lese. Vet dere noe om alderen på disse babyene?

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 22:45   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Dette kan jo i verste fall bli ganske traumatisk for de små, som plutselig blir overlatt til fremmede mennesker såpass lenge.
Uff, dette synes jeg var trist å lese. Vet dere noe om alderen på disse babyene?

6-11 mnd.

Gammel 26-06-08, 22:48   #7
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Kanskje de burde lånt bort ungene på litt lengre basis? Livstid, f.eks., til folk som er i stand til å ta vare på dem.

Gammel 26-06-08, 22:49   #8
Pio

Pio sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

6-11 mnd.

Uff.

Gammel 26-06-08, 22:51   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

6-11 mnd.

Æsj, nå kjenner jeg at jeg ble enda mer kvalm. Jeg kjenner at jeg får akutt behov for å nikose begge barna mine når jeg leser om sånt. Jeg bare fatter ikke at noen har lyst til å gjøre noe sånt mot sine egne barn. Selv mot penger. Jeg hadde ikke "lånt ut" Snupp eller Mini uansett hva summen hadde vært.

Gammel 26-06-08, 22:53   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne ofte tenkt meg å låne bort mine. En ukes tid hadde vært bra.

Gammel 26-06-08, 22:55   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Men jeg tviler på at du faktisk hadde gjort det. Og i alle fall ikke til mennesker som er helt fremmede for deg.

Gammel 26-06-08, 23:01   #12
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Kanskje de burde lånt bort ungene på litt lengre basis? Livstid, f.eks., til folk som er i stand til å ta vare på dem.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:16   #13
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det finnes jo også dukker som er laget til dette formålet. Jeg forstår det ikke.

Gammel 26-06-08, 23:25   #14
Pio

Pio sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg låner for tiden også bort mine med glede.
Men det er ikke til fremmede mennesker og ikke mens de var spedbarn.

Gammel 26-06-08, 23:30   #15
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk ikke de blir traumatiserte av å være vekk fra foreldrene sine noen dager jeg da, men dette er likevel helt hinsides syntes jeg. What's the point really...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:47   #16
Pio

Pio sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tror faktisk ikke de blir traumatiserte av å være vekk fra foreldrene sine noen dager jeg da, men dette er likevel helt hinsides syntes jeg. What's the point really...

De blir vel mest sannsynlig ikke det, men man vet aldri hvordan de som skal passe barna handler, og hvordan barna reagerer.
Gråt er jo disse barnas eneste måte å si ifra om de opplever noe som skremmende, og det er jo vi som foreldre som kjenner våre barns gråt og kan skille mellom om barnet forsøker å formidle sult, redsel eller smerte.
At dette skal overlates til vilt fremmede som ikke har erfaring med barn, og som ikke kjenner barnet overhode, synes jeg er forferdelig trist og ytterst uheldig for barnet.

Gammel 26-06-08, 23:50   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

De blir vel mest sannsynlig ikke det, men man vet aldri hvordan de som skal passe barna handler, og hvordan barna reagerer.
Gråt er jo disse barnas eneste måte å si ifra om de opplever noe som skremmende, og det er jo vi som foreldre som kjenner våre barns gråt og kan skille mellom om barnet forsøker å formidle sult, redsel eller smerte.
At dette skal overlates til vilt fremmede som ikke har erfaring med barn, og som ikke kjenner barnet overhode, synes jeg er forferdelig trist og ytterst uheldig for barnet.

Ja jeg syntes det høres helt dustete ut, men jeg tror neppe barnet får varige men.. Det var mitt poeng.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:52   #18
Pio

Pio sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ja jeg syntes det høres helt dustete ut, men jeg tror neppe barnet får varige men.. Det var mitt poeng.

Nei, jeg tenker også at de ikke får livsvarige skader akkuratt, men at de kan få en periode i etterkant med feks seperasjonsangst, og frykt for nye/fremmede mennesker tror jeg kan være sannsynlig.

Dustete er det okke som.

Gammel 26-06-08, 23:57   #19
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Alt hva folk gjør, det er helt utrolig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:58   #20
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Hårreisende!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.