|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låner ut barna sine
Hva slags mennesker er du, Joika?
|
|
|
#25 |
|
By the Sea
|
Veldig stor forskjell på helt fremmede mennesker og mormor. Kan overhodet ikke sammenlignes.
|
|
|
#26 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva tror du?
Sannsynlig en mamma som trengte at barnet sov over en natt hos en som barnet kjenner.
Nei, nettopp. Det kan ikke sammenlignes. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her. Et vennepar av oss skal ha begge barna (3 mndr og 4 år) fra søndag til tirsdag nå. Knerten er selvsagt for liten til å kjenne dem (han har truffet dem to ganger). Får da virkelig håpe han ikke får store traumer ...
|
|
|
#28 |
|
villende
|
Sv: Låner ut barna sineJeg er ikke så sikker på at barna ikke kan få varige mén av å overlates til fremmede personer i så lang tid. Det kommer vel også blant annet an på omsorgsevnen til disse menneskene, som foreldrene ikke vet noe om. At mennesker som kjenner barnet godt passer det er noe helt annet enn å overlate det til fremmede. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Men det blir også helt annerledes fordi du kjenner de som skal ha barna og har selv uttalt at moren er "flinkere med barn" med deg. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Låner ut barna sineFremmede for barnet eller foreldrene? Venneparet vårt er så og si fremmede for knerten, han har truffet dem kanskje 3 ganger og jeg vet ikke hvor mye så små barn husker av ansikter og sånt. Men VI kjenner dem jo godt og vet hvor flinke de er med barn så jeg er ikke ett sekund i tvil om at han har det bra (faktisk bedre) der de to dagene han skal være der.
|
|
|
#31 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, men i innleggene her så var det bare snakk om at "barnet får traumer av å være borte fra foreldrene i 2-3 dager", og det er jo det minsten her skal være nå. Programmet er vi selvsagt heelt enige om.
|
|
|
#32 |
|
Jeg tror at kombinasjonen av å være borte fra foreldrene og være i hendene på fremmede mennesker som ikke er vant med små barn i det hele tatt ikke er særlig heldig for barnet. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Låner ut barna sineDet er jeg helt enig i.
|
|
|
#34 |
|
*_*
|
Det jeg tenkte på, med hensyn til programmet, var at mennesker som overlater barna sine til fremmede på denne måtens, sikkert ikke har så mye å følge opp med dersom det skulle vise seg at det ble traumatisk for barna. Altså, om barnet blir stressa og redd for å bli skilt fra foreldrene i etterkant av dette oppholdet, er det ikke sikkert de leser disse signalene - og dermed baller det på seg og utgangspunktet til den lille blir ikke det beste.
|
|
|
|
#35 |
|
By the Sea
|
Sv: Låner ut barna sineBabyene i denne serien er fra 6-11 mnd:
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 27-06-08 kl 10:41. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Låner ut barna sineDet kunne virkelig ikke falt meg inn å låne bort min baby på denne måten, eller noen annen måte heller. Ingen av mine barn har vært hos overnatting hos mormor engang før de har vært året. Det første året er de jo så små og sårbare, jeg sitter nesten på nåler når fremmede skal holde dem til og med. Det fikk jeg erfare tilgangs denne gangen da jeg fikk to
|
|
|
#37 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvem kunne ikke det? Men sansynligvis snakker vi bare om det når vi er som mest slitne. Jeg mener det ikke hvert fall. Det programmet håper jeg aldri kommer til Norge.
|
|
|
#38 |
|
Pauset
|
Men min baby på to mnd kjente ikke sin mormor så godt da at det gjorde noe. Han var to mnd og et nurk liksom. Han visste heller ikke at de var i slekt og om jeg trenger søvn eller ikke (nei jeg var på en fyllefest |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Pauset
|
Tenkte faktisk på deg da jeg leste det jeg og. Og jeg vet at jeg kunne gjort det samme. Noen ganger bare TRENGER man en pustepause. Om om man trenger den eller bare låner babyen bort på måfå er jo ensbetydene med akkurat det samme for barnet. Den er ikke hos mamma. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Leser
|
Jeg tror egentlig ikke det er dette man reagerer på.
|
![]() |
|
|