|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
--
|
Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåførVi har Akta Duologic, det tar ikke så stor plass, men går dessverre bare til 18 kg. Det som er fint med det er at det kan festes både med isofix eller belter, har støtteben og trenger ikke å lene på setet foran. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør
Hvilken bil har dere da? Og hvilket sete har dere? Kan det monteres med bilens belte isteden?
|
|
|
#23 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåfør
Vi har en Volvo (men en liten en), og det andre setet er en Bimbofix. Det bygger også ganske mye, så det hjelper antakelig ikke stort å sette det på andre siden. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåførJeg ville ikke anbefale Brio sine seter. Mener bestemt vi så på disse da vi skulle ha nytt sete til Lillemor (3 år), og de har fått dårlige resultater i test. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er skeptisk til å være skeptisk til Brio Zento, om noen skjønte den?
|
|
|
#27 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåførAbbonerer på denne. Vi må etterhvert flytte storesøster - 3 år og 16 kg -over i et bakovervendt sete opp til 25 kg. Er storfornøyd med Acta Graco Cosmic, det gir relativt god plass til beina hennes og hun kommer høyt opp og ser veldig bra ut av vinduene. Minuset er at det bare går til 18 kg bakovervendt i baksetet
|
|
|
#28 |
|
Øyboer
Sv: Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lan
Zento kan ihvertfall og brukes som beltestol. Kjenner ikke til de andre. Men det anbefales uansett ikke fordi man ikke klarer å føre belte skikkelig siden sete bare er en del. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lan
Hva mener du her? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og
De går til 25 kg. bakovervendt ja, men bare Zento kan brukes som beltestol, men det anbefales virkelig ikke.
|
|
|
#31 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil
Hjelp meg med å skjønne hva dere mener. Havner mellom beltet og setet? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor
Ja, altså barnet er jo mellom setet og beltet iom. at barnet sitter i setet (under seg) og har beltet over seg. I en evnt. kollisjon vil setet fly framover til det stoppes av barnets kropp og selene. Barnet er da mellom de to. Så setet bør være lett da.
|
|
|
#33 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåførHjelpes - løp bort til en butikk med barneutstyr i lunsjen bare for å se og høre om utvalg på bilstoler som kan være bakovervendt til 25 kg. Fikk nærmest kjeft av ekspeditøren da han mente at alle barn over 15 kg burde sitte forovervendt. Han hadde mange argumenter for hvorfor det skulle være slik og sa rett ut at han syntes artikler og tv- oppslag siste tiden var helt på jordet.
|
|
|
#34 |
|
Fornøyd
|
Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåførFillern og. Så da må jeg kjøpe enda to seter, da. Ett bakovervendt opp til 25 kg, og så enda et nytt et da vi snur han.
|
|
|
#35 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sj
Ja, men det må du uansett.
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Re: Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lanEtter 25 kilo skal man vel over i beltestol uansett, og de har man jo i årevis? De er billige også. Og, etter det jeg forstår, varierer det ikke SÅ mye fra sete til sete hvor sikre de er. Det er en mye enklere konstruksjon.
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jøss, hvilken butikk var det? Den skal jeg styre unna. (Eller, kanskje jeg IKKE skal styre unna, så får det bli mitt bidrag til trafikksikkerheten...)
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Anbefal meg et bakovervendt sete for store barn (ikke så stor bil, og lang sjåførBritax Hi-way tar liten plass, monteres frittstående og går opp til 25 kg. Vi har det til Knotten, og han sitter kjempefint i det. Vi prøvde Secura, Multitech og TWE i bilen også, men alle ble for store.
|
|
|
#40 |
|
Fornøyd
|
Ah, ok. Det hadde jeg tydeligvis ikke tenkt nok over. Nå skal poden og jeg ut og handle sete, jeg har kjøpt han med en is.
|
![]() |
|
|