|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg sier i fra til mannen *har ikke råd til bot* |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg advarer ikke andre bilister om fartskontroll
|
|
|
#43 |
|
Administrator
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?
Mener det var noe sånt. Det er en stund om jeg har lest om folk som ble tatt for dette nå, så det kan være endret. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Synes det er helt topp at man advarer hverandre om fartskontroll.
|
|
|
#45 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Kan knapt huske sist jeg så en fartskontroll.....Men ja, det har nok hendt at jeg har blinket til andre bilister. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?I England blir fartskontrollene kunngjort på radio. Jeg syntes det var merkelig i starten, men det er visstnok slik politiet vil ha det - for å oppmuntre til forsiktig kjøring. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Politiet har uttalt at f.eks. SMS-tjenester om kontroll ikke er uønsket, det samme om GPS med fotoboksvarsling. Hensikten med fartskontroller er (visstnok) ikke å ta folk, men å få folk til å senke farten.
|
|
|
#48 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Nei, må innrømme at det gjør jeg ikke. Vi kjører på en strekning med mye uvettig kjøring hver dag, og jeg håper de tauer inn flest mulig av dem, og gjerne tar lappen deres i samme slengen |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Også dulter jeg litt på Scarlett, ikke fordi at hun kjører for fort, men fordi jeg er enig i at det er så mye uvettig kjøring. Tenk å risikere andres og eget liv for en forbikjøring, jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå? Er det minuttet så forbanna viktig? :dagens utblåsning: |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nattrangler
Hvis du blinker i lysa til alle du møter (da det ikke er kontroll) så får du dem til å kjøre pent. for da tror dem at det er kontroll.
|
|
|
#51 |
|
Administrator
|
Men om du blinker mot sivil UP så kan du få et problem ifm lysbruk. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg bli glad når vi blir varslet om fartskontoll.
|
|
|
#53 |
|
Nattrangler
Tror neppe de gidder å snu og komme etter fordi en har blinket med lysene da.
|
|
|
#54 |
|
representert
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Kan faktisk ikke huske sist gang jeg så en kontroll?
|
|
|
#55 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Nå synes jeg det er stor forskjell å kjøre uvettig og å stadig holde seg 10 - 20 km/h over fartsgrensen. I boligfelt og i tettbebygde strøk ville jeg ikke finne på å svinekjøre selv om jeg stadig kjører for fort på landeveien og på motorvei.
|
|
|
#59 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Satesene har økt, så ja, boten er stor. Jeg har aldri fått en slik bot, da jeg er smart nok å ikke blinke på UP-en.
|
![]() |
|
|