Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 10:01   #41
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Jeg sier i fra til mannen *har ikke råd til bot*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:07   #42
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg advarer ikke andre bilister om fartskontroll

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:20   #43
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Gjør man det altså? Jeg har hørt at man gjør det, men aldri vært sikker på om det var tilfelle eller ei. Det er ulovlig? Eller kommer det inn under "hindre politiet i å utføre jobben sin"-forseelse?

Mener det var noe sånt. Det er en stund om jeg har lest om folk som ble tatt for dette nå, så det kan være endret.

Jeg varsler ikke, utover å gi et hint per telefon til folk jeg kjenner som skal samme vei.

Jeg syns fartskontroller er helt greit så fremt de ikke står rett etter skilting om nedsatt fartsgrense. Jeg har blitt tatt 1 gang, i 60 i en 50 sone, akkurat der fartsgrensen gikk fra 60 til 50, greit nok det - jeg var treg med å bremse ned der jeg lå i venstrefeltet på 4-felts vei. Det som ikke var greit var at når jeg spurte politimannen om de hadde målt meg rett etter 50 skiltet så insisterte han på at det hadde de ikke gjort, når jeg fikk boten sto der "*****veien ved 50". Jeg sjekket noen dager senere og den eneste forekomsten av tallet 50 i den gaten var 50-skiltet. Er det så vanskelig å svare ærlig på et enkelt spørsmål?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:24   #44
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er helt topp at man advarer hverandre om fartskontroll.
Jeg blinker alltid til andre billister, og setter noen ganger stor pris på at andre blinker til meg....

Gammel 18-06-08, 10:30   #45
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Kan knapt huske sist jeg så en fartskontroll.....Men ja, det har nok hendt at jeg har blinket til andre bilister.

Ellers er jeg opptatt av at fartskontroller blir brukt riktig, på ulykkesutsatte steder, ved skoler o.l. Ikke som Balanse nevner, som en bom stasjon.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:59   #46
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I England blir fartskontrollene kunngjort på radio. Jeg syntes det var merkelig i starten, men det er visstnok slik politiet vil ha det - for å oppmuntre til forsiktig kjøring.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 11:34   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Politiet har uttalt at f.eks. SMS-tjenester om kontroll ikke er uønsket, det samme om GPS med fotoboksvarsling. Hensikten med fartskontroller er (visstnok) ikke å ta folk, men å få folk til å senke farten.

Jeg har også hørt at å blinke på medbilister er ulovlig, men fordi det er ulovlig bruk av lyshornet og at det kan skape farlige situasjoner. Det er f.eks. ikke ulovlig å ringe en kompis og fortelle om politikontroll.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:04   #48
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, må innrømme at det gjør jeg ikke. Vi kjører på en strekning med mye uvettig kjøring hver dag, og jeg håper de tauer inn flest mulig av dem, og gjerne tar lappen deres i samme slengen

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:09   #49
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også dulter jeg litt på Scarlett, ikke fordi at hun kjører for fort, men fordi jeg er enig i at det er så mye uvettig kjøring. Tenk å risikere andres og eget liv for en forbikjøring, jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå? Er det minuttet så forbanna viktig? :dagens utblåsning:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:27   #50
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nei, må innrømme at det gjør jeg ikke. Vi kjører på en strekning med mye uvettig kjøring hver dag, og jeg håper de tauer inn flest mulig av dem, og gjerne tar lappen deres i samme slengen

Hvis du blinker i lysa til alle du møter (da det ikke er kontroll) så får du dem til å kjøre pent. for da tror dem at det er kontroll.

Gammel 18-06-08, 12:30   #51
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Hvis du blinker i lysa til alle du møter (da det ikke er kontroll) så får du dem til å kjøre pent. for da tror dem at det er kontroll.

Men om du blinker mot sivil UP så kan du få et problem ifm lysbruk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:44   #52
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg bli glad når vi blir varslet om fartskontoll.
Selv varsler jeg aldri, men det kan ha noe med at jeg ikke kjører bil selv heller. :knegg

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:54   #53
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Men om du blinker mot sivil UP så kan du få et problem ifm lysbruk.

Tror neppe de gidder å snu og komme etter fordi en har blinket med lysene da.

Gammel 18-06-08, 12:59   #54
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan faktisk ikke huske sist gang jeg så en kontroll?

Jeg har blitt tatt i fartskontroll 1 gang, og fikk kr 800,- i bot, det var i de dager da jeg var ung, gikk på skole, bodde hjemmefra og jobbet deltid. Kr 800,- svei!

Gammel 27-06-08, 10:42   #55
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Nå synes jeg det er stor forskjell å kjøre uvettig og å stadig holde seg 10 - 20 km/h over fartsgrensen. I boligfelt og i tettbebygde strøk ville jeg ikke finne på å svinekjøre selv om jeg stadig kjører for fort på landeveien og på motorvei.

Tror ikke heller UP gidder¨å snu for lysbruk...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 10:43   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blinker alltid med lysa.

Gammel 27-06-08, 10:44   #57
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Tror neppe de gidder å snu og komme etter fordi en har blinket med lysene da.

Å joda, det gjør de! Du blir i tillegg bøtelagt.

Gammel 27-06-08, 10:46   #58
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Å joda, det gjør de! Du blir i tillegg bøtelagt.

Hørtes ut som skremmende erfaring? Er boten stor? :nysgjerrig:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 10:51   #59
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Satesene har økt, så ja, boten er stor. Jeg har aldri fått en slik bot, da jeg er smart nok å ikke blinke på UP-en.

Gammel 27-06-08, 11:09   #60
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Du har en UP-radar, altså.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.