Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 14:50   #61
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

I ræva.

Gammel 27-06-08, 14:54   #62
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Nå synes jeg det er stor forskjell å kjøre uvettig og å stadig holde seg 10 - 20 km/h over fartsgrensen.

10-20 km mindre i timen kan være livreddende *prippen*

Gammel 27-06-08, 14:56   #63
VårVill
Fullverdig medlem

VårVill sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
VårVill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, det synes jeg er helt greit.

VårVill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:00   #64
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg advarer ikke andre bilister. Kanskje hadde jeg advart en råkjører. Jeg VIL at de som kjører som idioter skal bli tatt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:42   #65
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Man får bot om det blir oppdaget at man advarer.

Gjøss ... Bra jeg bor i et land der uanmeldte politikontroller er ulovlig, alle kontroller er forhåndsvarslet, f.eks. i radio ...

Men effekten av å varsle andre om kontroller med å blinke med lysene, den er jeg litt usikker på. Det er ikke sikkert at det er en kontroll bare fordi noen blinker med lysene. Trailersjåfører blinker jo ofte på hverandre. Det kan være en hindring i veien eller noen som vil varsle andre om at lysene deres ikke funker. Jeg gidder ikke varsle andre bilister, jeg bryr meg rett og slett ikke nok om andre fremmede mennesker. Hvis vi er flere i en gjeng som kjører samme strekning gis det selvsagt beskjed bakover dersom noen ser en kontroll.

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

10-20 km mindre i timen kan være livreddende *prippen*

Ja, jeg husker jeg tenkte det, den gangen jeg lå budnet på hender og føtter foran en løpsk dampveivals ... Men hvis har planer om å frontkollidere, så spiller det liten rolle om man kjører 110km/t eller 130km/t. Jeg er drittlei den ensidige fokuseringen på fart, kjøreforhold og sjåførens dyktighet spiller inn og. Jeg mener ikke at man skal ikke skal ha fartgrenser, men 8000 i bot, helt uavhengig av forholdene på stedet, syns jeg er teit.

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 27-06-08 kl 15:57.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:01   #66
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Politiet har uttalt at f.eks. SMS-tjenester om kontroll ikke er uønsket, det samme om GPS med fotoboksvarsling. Hensikten med fartskontroller er (visstnok) ikke å ta folk, men å få folk til å senke farten.

Nå aner ikke jeg hva sambo gjør, og siden jeg ikke kjører bil kan jeg egentlig ikke svare. Men jeg mener det Scarlett sier over her, at fartskontroller bør jo fungere slik at folk faktisk senker farten, og hvis advarsel om kontroll fører til det, er det vel og bra. Det er ikke dermed sagt at jeg syns det er greit å blinke, jeg har rett og slett ikke satt meg inn i akkurat det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:17   #67
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Ja, jeg husker jeg tenkte det, den gangen jeg lå budnet på hender og føtter foran en løpsk dampveivals ... Men hvis har planer om å frontkollidere, så spiller det liten rolle om man kjører 110km/t eller 130km/t. Jeg er drittlei den ensidige fokuseringen på fart, kjøreforhold og sjåførens dyktighet spiller inn og. Jeg mener ikke at man skal ikke skal ha fartgrenser, men 8000 i bot, helt uavhengig av forholdene på stedet, syns jeg er teit.

Spesielt i slike situasjoner som det ja
Men poenget mitt er ihvertfall at man har bedre tid til å reagere og handle mest mulig fornuftig, når man har lav (lovlig) fart. I mange situasjoner utgjør 10-20 km/h endel.
Men ellers er jeg enig med deg i at 8000 uavhengig av forholdene på stedet er drøyt.

Gammel 27-06-08, 16:22   #68
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Spesielt i slike situasjoner som det ja
Men poenget mitt er ihvertfall at man har bedre tid til å reagere og handle mest mulig fornuftig, når man har lav (lovlig) fart. I mange situasjoner utgjør 10-20 km/h endel.
Men ellers er jeg enig med deg i at 8000 uavhengig av forholdene på stedet er drøyt.

Absolutt. 70 i 50-soner er ikke bra. Og ingenting irriterer meg mere enn bilister som kjører 65km/t i 80-sonen, bare for å cruise videre i de samme 65km/t når de kommer til 50-sonen!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 16:26   #69
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med kif. Det er ikke et opprop for å kjøre for fort, selvsagt ikke. Men jeg har kjørt rundt 40.000 km i året de siste 10 årene, litt mindre de siste 4. Da blir man god på noen ting, og litt dårligere på andre. Man blir god på å vurdere bilen og veien og føreforhold. Man blir god på å ha overblikk på situasjoner og høyt kokepunkt. Man blir dårlig på tålmodighet med 10-under-putrere (for når man har 27 mil hjem, utgjør slikt faktisk litt). Og man får fort en dårlig lojalitet til fartsgrenser som (som kif sier) ikke nødvendigvis henger sammen med forholdene.

Og man får noen dårlige vaner. Jeg innrømmer det. Jeg jobber med dem, nå som jeg har barn i bilen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 18:30   #70
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Absolutt. 70 i 50-soner er ikke bra. Og ingenting irriterer meg mere enn bilister som kjører 65km/t i 80-sonen, bare for å cruise videre i de samme 65km/t når de kommer til 50-sonen!

Amen!

Jeg ligger vanligvis 10-20 over i 70/80/90-soner, 30-60 holder jeg fartsgrensen. Jeg har opplevd noen ganger å ligge bak en sinke som cruiser i 70 i 80 sonen, for så å fortsette videre i 70 i 50-sonen, og hvem står der? UP! Men for hver gang jeg opplever det så er det altfor mange tilfeller der UP glimrer med sitt fravær ...

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.