|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?
10-20 km mindre i timen kan være livreddende *prippen*
|
|
|
#63 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Ja, det synes jeg er helt greit. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg advarer ikke andre bilister. Kanskje hadde jeg advart en råkjører. Jeg VIL at de som kjører som idioter skal bli tatt. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Truth is in the x-files
|
Gjøss ... Bra jeg bor i et land der uanmeldte politikontroller er ulovlig, alle kontroller er forhåndsvarslet, f.eks. i radio ...
Ja, jeg husker jeg tenkte det, den gangen jeg lå budnet på hender og føtter foran en løpsk dampveivals ...
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 27-06-08 kl 15:57. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Nå aner ikke jeg hva sambo gjør, og siden jeg ikke kjører bil kan jeg egentlig ikke svare. Men jeg mener det Scarlett sier over her, at fartskontroller bør jo fungere slik at folk faktisk senker farten, og hvis advarsel om kontroll fører til det, er det vel og bra. Det er ikke dermed sagt at jeg syns det er greit å blinke, jeg har rett og slett ikke satt meg inn i akkurat det.
|
|
|
#67 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spesielt i slike situasjoner som det ja
|
|
|
#68 |
|
Truth is in the x-files
|
Absolutt. 70 i 50-soner er ikke bra. Og ingenting irriterer meg mere enn bilister som kjører 65km/t i 80-sonen, bare for å cruise videre i de samme 65km/t når de kommer til 50-sonen!
|
|
|
#69 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg er med kif. Det er ikke et opprop for å kjøre for fort, selvsagt ikke. Men jeg har kjørt rundt 40.000 km i året de siste 10 årene, litt mindre de siste 4. Da blir man god på noen ting, og litt dårligere på andre. Man blir god på å vurdere bilen og veien og føreforhold. Man blir god på å ha overblikk på situasjoner og høyt kokepunkt. Man blir dårlig på tålmodighet med 10-under-putrere (for når man har 27 mil hjem, utgjør slikt faktisk litt). Og man får fort en dårlig lojalitet til fartsgrenser som (som kif sier) ikke nødvendigvis henger sammen med forholdene.
|
|
|
#70 |
|
Administrator
|
Amen! |
|
|
|
![]() |
|
|