|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Men er det ikke et langt større problem i Oslo, dette at flere skoler får en veldig høy andel flerkulturelle?
|
|
|
#82 |
|
Protonterapeut
|
Jeg er veldig, veldig enig.
|
|
|
#83 |
|
flisespikker
|
Helt enig.
|
|
|
#85 |
|
Ekvilist
|
Jeg vil ikke ha på meg å ville tie temaet ihjel, det kan diskuteres i det vide og brede - men helst i en annen tråd. Vi har hatt en lignende og interessant diskusjon før mener jeg å huske, men da med et litt annet utgangspunkt. Jeg synes man kan la være å gi voldsom respons til en bruker som benytter sitt første innlegg til å spre nynazistiske linker. Ryggen til liksom, vi husker Arne Myrdal.
|
|
|
#86 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåDu tenker på den gjøken som var innom, hva var det om da ... Det var noe nasjonalistiske greier det også.
|
|
|
#88 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåI Oslo preges jo mye av denne problematikken av "too little, too late". Man har latt ghettoer utvikle seg og gjort for få tiltak på den sosiale fronten, språkkurs, damegrupper, jobbprosjekter, fritidsaktiviteter osv. Problemet i en by som Oslo, der det er så store forskjeller på folk er at fattigdomsproblematikken i stor grad også blir en en etnisitetsproblematikk. De fattige, de som står utenfor aktiviteter, er ofte ikke opprinnelig norske.
|
|
|
#89 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke skoler man bør unngåHvor mange flerkulturelle bor det i Vinje? :skumleste artikkelen: |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Teller ned
Takk for det. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåEllers bør man kanskje betrakte hi ut fra forumreglene: Du forplikter deg også til ikke å legge inn noen innlegg som er støtende, uanstendige, seksuelt ladede, hatske, truende eller annet som ellers er i strid med gjeldende lover.
|
|
|
#94 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåUt fra slik dere beskriver linken i HI så syns jeg den kan fjernes. Men diskusjonen kan likevel tas på en grei måte.
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
:enig: |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg er helt enig i at debatten bør tas, og at det kan finnes elementer av sannhet i synspunktene som blir hevdet i hi.
|
|
|
#97 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilke skoler man bør unngåEn av de aller største problemene i forhold til integrering tror jeg faktisk er et fastlåst syn på hva en innvandrer er. Mange av de som slår seg på brystet og skryter av egen realisme tar et fastlåst syn for gitt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåVi har fått mange innrapporteringer fra brukere angående denne tråden og lenken i førsteinnlegget, og vil opplyse om at vi har valgt å la adressen ligge, men tatt bort lenken i den, da vi vurderer det som bedre enn at lenker gis pr. prikk, for da vil vi komme i lenkestatistikken deres, men det gjør vi ikke slik den ligger nå.
|
|
|
#99 |
|
-
Og siden mitt innlegg (i tillegg til de som uttalte direkte støtte til det) er det eneste i tråden som sier at dette er et problem; jeg har ikke sagt noe som helst om hudfarge eller nasjonalitet. Jeg sa kun noe om språk. 90% fremmedspråklige på en norsk skole er et problem. Et stort problem. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Vaklende
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg har ingen erfaring med denne type problemstillinger enda, men er stolt av måten denne tråden håndteres på. Jeg har prikket HI med så rødt jeg klarte, og dulter på Benmurphy, Kanina og Polyanna så hardt jeg bare kan. |
|
|
|
![]() |
|
|