Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Greit å amme på stellerom?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-08, 22:25   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit å amme på stellerom?

Kjøpe-senter.

Gammel 27-06-08, 22:42   #22
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det er sånn det skulle være overalt. Kvadrat er jo forresten Norges største kjøpesenter (det er vel det fremdeles?), helt sykt at det er så dårlig der ...

Nope... Sandvika Storsenter tok over som største ved nyåpninga/utvidelse i fjor. Er til og med størst i Skandinavia! Har forresten ikke testa amme/stellerom der. Sist jeg var der var jeg vuggende høygravid (men testet mallcart'ene!).

Linken du la ut er fra 2006.

Gammel 27-06-08, 22:48   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, ja der var vi i sommer, det var svært ja!

Gammel 27-06-08, 22:53   #24
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Å, glemte å svare på spørsmålet... Eh, ja synes det er greit hvis man ikke har andre gode alternativer, men også greit å banke på (eller evnt. svare de som banker på) og foreslå å dele rommet?

Gammel 27-06-08, 22:57   #25
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har okkupert stellerommet på kvadrat ganske lenge en gang.
Men til mitt forsvar så ante jeg ikke at Lille skulle spise så lenge.
Men de er utrolig kjipe de rommene! Grunnen til at det er lås på dem, er vel fordi det er voksendo og der inne?
Nei takke meg til ammerommet på vågen, det er supert! Men lett dunkel belysning, perfekt temperatur og en behagelig stressless man kan amme i.
*hater kvadrat*

Gammel 27-06-08, 22:59   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri ammet på et stellerom, det har jeg ikke vurdert engang. Bortsett fra på Jessheim storsenter, der er det ammerom og stellerom sammen som ikke kan låses.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 23:07   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt greit, men man låser naturligvis ikke døra.

Gammel 27-06-08, 23:09   #28
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Enig med Skremmern.
Jeg har ammet flere ganger på stellerom.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 22:26   #29
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

enig, separate stelle og ammerom...amming kan jo ta laaaang tid! kjipt å vente på få skifta bæsjebleie da.

Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 23:24   #30
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syns det er så triste babyforhold i det offentlige Stavanger og Sandnes. Jeg bor i Trondheim og er vant til at alt omtrent er tilrettelagt for småtrollene. To ammerom på det ene kjøpesenteret, og egne stellerom på de andre kjøpesentre. En herlig by på det området Det var et mareritt å komme til Stavanger på besøk med snuppa mi. Hadde veldig store smerter da jeg ammet, så ville absolutt gjemme meg bort. Men det var umulig i Stavanger, måtte betale 5,- for å komme inn på et stellerom på Steen&Strøm. Det stinket der inne, men var bedre enn å sitte ute og skjære grimaser blandt folk...Det stod kø utenfor da jeg skulle ut. Jeg beklaget og sa til dem at jeg ikke klarte å amme offentlig. De smilte da de fikk en forklaring, men var ikke så blide i utgangspunktet...

Gammel 30-06-08, 23:26   #31
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det eneste ammerommet jeg vet om er på et kjøpesenter i byen - Her er det to stoler og to stelleplasser. Ingen lås på døra, så jeg ammer der med god samvittighet - hvem som helst kan komme inn om de har behov for det.

De har ammerom på Torget også og stellerom/toalett med mulighet for amming nede på Mercursenteret.
Det ammerommet som er på Byhaven er jo veldig trivelig. De har ammerom nede også så vidt jeg husker. Man treffer mange koselige folk også som man kan slå av en liten barselprat med

Gammel 30-06-08, 23:27   #32
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kumilla, her.

enig, separate stelle og ammerom...amming kan jo ta laaaang tid! kjipt å vente på få skifta bæsjebleie da.

Den kan man forsåvidt bytte i vogna om det skulle bli virkelig ille med ventingen. Har gjort det flere ganger jeg. Ikke noe problem så lenge man tar med et lite håndkle i stelleveska og noen våte kluter eller våtservietter.

Gammel 01-07-08, 01:16   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er teit å irritere seg over at noen føler for å amme bak en låst dør på et stellerom. :ærlig:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 01:25   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg forstår deg godt, Iset. Jeg ville ha irritert meg veldig. Enda jeg har masse erfaring med to unger som har krevd stillhet og ro under amming i perioder. Men da har jeg gått hjem og ammet. Til vanlig ammer jeg hvor som helst (og jeg har ammeklær, så jeg føler ikke at jeg blotter meg på noen måte). Men jeg hadde seriøst ikke klart å få ut en dråpe melk om jeg satt på et stellerom/handicap-toalett og visste at folk antakelig venta utenfor, jeg blir veldig hemmet av stress...

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 01:26   #35
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Den kan man forsåvidt bytte i vogna om det skulle bli virkelig ille med ventingen. Har gjort det flere ganger jeg. Ikke noe problem så lenge man tar med et lite håndkle i stelleveska og noen våte kluter eller våtservietter.

Hassels bæsjebleier er så flytende av innhold, at det hadde jeg ikke tatt sjansen på

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 09:44   #36
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

De få gangene jeg har ammet på et amme-/stellerom har jeg opplevd flere ganger at folk kommer inn, ser at jeg sitter der, unnskylder seg og går ut igjen. Som om det skulle plage meg at de ser meg amme

Gammel 01-07-08, 10:35   #37
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke brukt så mange amme/stellerom, men det som er på bystasjonen er bare helt kjempeflott. Stor sofa, to vasker, og så får man bleier i informasjonen om man er tom. Jeg fikk ihvertfall tilbud om det med storesøster.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 10:44   #38
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes også at det er helt greit å amme på stellerom. Det har skjedd at jeg har gjort det, ikke av hensyn til min bluferdighet, men så Pie skulle få ro til å konsentrere seg om å spise. På henne hjelper det ikke med klut eller teppe over, så om jeg ikke kan gå hjem så okkuperer jeg et stellerom den tiden det tar å la henne spise ferdig.

Gammel 01-07-08, 10:44   #39
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har ikke brukt så mange amme/stellerom, men det som er på bystasjonen er bare helt kjempeflott. Stor sofa, to vasker, og så får man bleier i informasjonen om man er tom. Jeg fikk ihvertfall tilbud om det med storesøster.

Det er et fint rom, men jeg blir sur når jeg må betale 5 kroner for å amme/skifte på babyen min.

Gammel 01-07-08, 10:44   #40
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarer uten å ha lest.
Det ideelle er naturligvis at man ikke okkuperer stellerommet for andre, men det kan være mange årsaker til at folk gjør det. Jeg har hatt en periode der begge mine har nektet å die dersom det har vært den minste forstyrrelse rundt dem. Da har det vært avgjørende å finne skjermede steder å amme dem. Andre har skikkelig trøbbel med amminga - enten det handler om kropp eller problemer med sjølve amminga, og blir stressa og får rett og slett ikke til å amme uten å sitte i fred. Jeg sier ikke at det alltid finnes en god grunn til det, men det kan jo hende.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.