|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Hvis du absolutt vil melde deg ut så send en PM eller mail til admin, så sletter de deg nok.
|
|
|
#162 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er greit, da gjør jeg selvfølgelig det men vil bare forsikre meg om at det er vedtatt og godkjent blandt alle som driver FP at det skal være et fristed for spredning av nynazistiske sider? Det vil nemmlig være av interesse for mange medier hvis så er godtatt da det vil være et særtilfelle. Det er ytterst få steder i Norge som bedriver den type virksomet og det vil være sært hvis FP er et av dem. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngå«Et fristed for spredning av nynazistiske sider» fordi én (1) url (uten lenke) får ligge ett (1) sted på forumet, og da utelukkende fordi forumledelsen mener det kan være like greit å ikke skjule for seg selv at slike meninger og holdninger faktisk finnes? Hva er det for slags overdramatisk vissvass?!
|
|
|
#164 |
|
Hertuginne
|
Har du merket det motbøren hovedinnlegger fikk? Burde det ikke si deg noe om at FP ikke er et fristed for nynazistiske tanker? At ledelsen har valgt å snakke nynazismen i hjel i stedet for å tie den i hjel betyr ikke, jeg gjentar IKKE at vi synes nynazisme er greit. Og at du i det hele tatt trekker konklusjonen at FP er nynazistiske synes jeg er så over kanten at jeg har ikke ord.
|
|
|
#165 |
|
anglofil
Overdramatisk vissvass? Er du klar over hvor mye resurrser norske nettsteder bruker på å fjerne slike lenker umiddelbart? Er du klare over at det linkes til et nynazistisk nettsted? Kan du vise til noen andre nettsteder som tillater det utenom nynazistiske sider og FP? |
|
|
|
|
|
#166 |
|
-
Sv: Hvilke skoler man bør unngåSom et datapunkt lenkes det altså til de aktuelle websidene både fra Nasjonalbiblioteket og fra flere norske diskusjonsforum; også fra forum som er drevet av de store mediehusene. Dette er naturligvis i tillegg til Google. Som anført tidligere lenkes det imidlertid ikke til dem fra FP. Det er ganske stor forskjell på en lenke og en referanse i tekst på web. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
anglofil
Og jeg, som andre, tror jeg er helt sjokkerte over at FP synes det er greit å la en url til et nynazistisk sted ligge ute i flere dager, de legges hele tiden ut på vg, dagbaldet osv men fjernes UMIDDELBART. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Hertuginne
|
Lenken ligger ikke åpent. Url-teksten ligger åpent. Det eneste andre alternativet, slik ledelsen ser det, er å slette hele tråden, da å slette hele url-teksten vil føre til at lenken sendes videre som prikk og det vil gi dette stedet fin-fin statistikk i forhold til FP. Og siden terskelen for å slette tråder her på FP er rimelig høy, har vi valgt å la tråden ligge.
|
|
|
#169 |
|
anglofil
Sv: Hvilke skoler man bør unngåGreit, takk for oppklarende svar Adrienne. Jeg er like sjokkert og vil dermed benytte anledningen til å takke for meg på FP. Hvem er admin her og hvem sender jeg mail til for at jeg blir fjernet som bruker? |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Hertuginne
|
Det er DM og HP som er admin på dette forumet, send PM til en av dem. De er ikke tilgjengelige før i kveld, så du må nok smøre deg med litt tålamod.
|
|
|
#171 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes du (m.fl.) overdriver her. Det virker som du bare satt på gjerdet og ventet på noe å ta FP for. Du bør heller rette sinnet ditt mot nazismen i stedet for å gå i vranglås og nekte å se at det finnes andre måter å ta opp kampen mot nynazismen på. FP har hele tiden hatt en non-sensurerings-politikk, og mener det er bedre å bruke ord og argumentasjon fremfor sensur.
|
|
|
#172 |
|
anglofil
Sv: Hvilke skoler man bør unngåSkremmeren, det er alment kjent at man ikke lenker eller er med på å markedsføre nynazistiske sider, det er ganske alvorlig. At du ikke synes det er greit men det er bare som sagt, merkverdig. Sist redigert av Lisa : 01-07-08 kl 18:35. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
anglofil
Sv: Hvilke skoler man bør unngåSITAT : |
|
|
|
|
|
#175 |
|
anglofil
Sv: Hvilke skoler man bør unngåTakk for all støtte folkens, ikke sikkert jeg rekker svare alle før jeg blir fjernet men setter pris på det. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg har ikke deltatt i denne diskusjonen da jeg syntes hovedinnlegget var langt på jordet. Jeg er helt enig i admin sin linje i denne saken. Å kneble disse folkene er ikke måten å slå dem på. Jeg oppfatter ikke denne tråden som propaganda. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er like opprørt og sint over nynazismen som deg, Lisa, men jeg er ikke med på at FP markedsfører nynazistiske sider ved å la URL-en ligge. Jeg synes det er et problem at du (m.fl.) ikke klarer å skille kildehenvisning fra spredning av propaganda. Du må gjerne mene at jeg er merkverdig eller naiv, altså, men vedkommende tok opp et særdeles aktuelt tema og jeg synes FP gjør rett i å diskutere det i hjel fremfor å se en annen vei og nekte for at slike holdninger eksisterer.
|
|
|
#178 |
|
anglofil
En viktig måte å kneble "disse folkene på" er å ikke la de spre sin propaganda på nett, hvis du mener innholdet ikke er propaganda så er det nok igjen, oppsiktsvekkende. Jeg kjenner ingen nettsteder, utenom FP, som tillater lenker til nynazistiske sider. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåHåper du får med deg dette før du går Lisa - det er greit at du er sjokkert og ikke kan være medlem på FP - men du har da vel fått såpass mange gode oppklarende svar (blant annet fra BenMurphy) som viser til at dette er en god måte å behandle slike nettsider på. |
|
|
|
#180 |
|
anglofil
Tema har vært og skal diskutere skremmeren. Jeg har jobbet mange år med antirasisitsk arbeid og det jobbes hard med at slike lenker ikke legges åpne, det er helt uhørt. Du er ikke mot nynazsime hvis du synes det er ok at de får lov til å spre sine websider gjennom slike kanaler som FP. Nynazismen må bekjemes og en måte å gjøre det på er å ikke la de få legge ut sine sider offentlig, det er slik rekurttering skjer. |
|
|
|
![]() |
|
|