|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåDet er da ikke hovedinnleggers rettigheter som har bekymret oss, Irma! Det er den generelle effekten det har på forum og samfunn å fjerne og skjule alt man ikke liker, i stedet for å se det i øynene.
|
|
|
#202 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Beklager, jeg burde ikke dratt inn hovedinnleggers ytringsfrihet, det fungerer åpenbart som en rød klut. Jeg synes fram til i dette øyeblikk at det har virket som om ledelsen av forumet har mistet gangsynet i et forsøk på å tviholde på en filosofi om ytringsfrihet for alle pengene, og konsekvensene av å fjerne en enkelt link mange reagerer på. Jeg er glad for å være på et forum hvor man ikke er så sensureringskåt at annenhver setning forsvinner. Det finnes imidlertid folk på forumet som har tatt personlig og alvorlig anstøt av at linken, og det synes ikke å ha vært så viktig. Vi er et lite og intimt forum, jeg synes det skal være fokus på å verne om hverandre også - ikke fungere som en alternativ spydspiss. Det er greit at man har vært uenige om hvordan nynazisme skal bekjempes, men jeg synes nå at reaksjonene har blitt møtt med en vel kald og lite empatisk skulder. Jeg forstår at man ikke kan fjerne alt som folk støtes av altså, men nynazisme og pedofili synes jeg står i en særklasse.
|
|
|
#203 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer denne.
|
|
|
#205 |
|
Passiv
|
Jeg synes du går langt over streken når du tillegger meg holdninger jeg ikke har. Jeg har kun påpekt at det finnes ingen bestemt "sannhet" når det gjelder hvordan man behandler slike saker. |
|
|
|
#206 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg synes det er drøyt å beskylde modder for å løpe nynazisters ærend, bare fordi vi har valgt diskusjonslinjen fremfor den noe mer hysteriske sensur-linjen, steng tråden-linjen eller andre ytterligheter. Det er jo nettopp det som er det fine med FP, etter min mening, at man kan diskutere hva som helst uten at tråder blir stengt eller slettet. Det var i hvertfall derfor jeg sluttet å være på NM i hine hårde.
|
|
|
#207 |
|
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg presiserer igjen at det ikke er diskusjonen som har vært problemet her. Ellers er jeg enig med deg, Mim. Man skal ikke stikke problemene under PK-stolen, men jeg er større tilhenger av å diskutere mulige løsninger enn størrelsesgraden på problemene. :evig optimist: Gratis kjernetid har visst seg å være et flott integreringstiltak for både store og små, som sagt før. Ungene lærer norsk på no-time i barnehagen gjennom lek og hverdagsliv, og foreldrene lærer systemet å kjenne, og blir (forhåpentligvis) inkludert i foreldregruppen. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg har, som dere har merket, fjernet url-en fra hovedinnlegget. Vi i forumledelsen holder likevel fast på at det var en viktig forskjell mellom å ha en aktiv lenke og bare en url liggende: Forskjellen er det rent tekniske/praktiske. Brukerne ytret uro ifht. det å lokke til seg nazister. Vi stoppet lenken i å fungere - ergo vil de ikke få oss opp med mange klikk på besøksstatistikken sin, og ikke bli nysgjerrige og komme hit. Erfaring tilsier også at dersom det ikke ligger lenker ute, så kommer det veldig mange inn i trådene og ber om å få lenke på prikk eller PM. Dette ville generert mange lenker og mange klikk herfra, og det ville vi jo unngå. Derfor lot vi lenken ligge uklikkbar, men tilgjengelig slik at dem som ville inn og se mens tråden var aktiv kunne gå inn og klippe den ut og bruke den. Jeg har nå fjernet den da den kun førte til en destruktiv diskusjon. Jeg regner med de fleste som er nysgjerrige, har vært og sett, og jeg håper alle vil respektere vårt ønske om å ikke be om å få den på prikk eller PM.
|
|
|
#209 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåEn stor takk for at dere fjernet adressen!
|
|
|
#210 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJa huff, så skummel den siden var! |
|
|
|
|
|
#211 |
|
trøtt
|
|
|
|
#212 |
|
Passiv
|
Bare en liten kommentar til dette - i Dagbladet Magasinet var det en god historie for noen uker siden om hvordan forholdsvis mange somaliere var bosatt i en Telemark-kommune med svært gode resultater. |
|
|
|
#213 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du ikke lest tråden du startet?
|
|
|
|
#214 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg mener at å tro at å fjerne en URL for å stanse nynazismen er like naivt som å tro at å fjerne homsesaunaene i Oslo vil stanse HIV.
|
|
|
#215 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåDet Mim sa.
|
|
|
#216 |
|
Borte
|
Det tror jeg ingen er uenig i, men det hjelper ikke akkurat på å spre nynazistisk propaganda heller. Du vet jo at gruppene vokser og at internettrekruttering er gull for dem.
|
|
|
#217 |
|
Epikur
|
Oslo. Folkehelsa vil stenge saunaene fordi det er så HIV-spredning i homsemiljøene. Smittevernoverlegen er uenig, for han mener at sauna eller ikke sauna ikke har noe å si for spredningen av HIV.
|
|
|
#218 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg blir forresten veldig forbauset den dagen voksne, velutdannete middelklasseforeldre blir rekrutteringsgrunnlag for nynazister. ved å ikke ville diskutere med dem og finne ut hva de har å si så klarer vi heller ikke å finne ut hva som enkelte finner så besnærende ved dem. Og poenget er at de har bittelitt rett i å peke på elefanten. Vi snillingene på venstresiden har for lenge gått i en stor bue rundt den gigantiske elefanten mens vi har lukket øynene.
|
|
|
#219 |
|
|
Du må huske at det er ikke bare voksne, velutdannede middelklasseforeldre som leser her, selv om det er de som synes best. Diskusjon har aldri vært et problem, og jeg er helt enig i at det er det som er måten å gripe an saken på. Derimot er det en himmelvid forskjell på diskusjon, og på å være enda et sted hvor det ligger en adresse til en nettside med nynazistisk innhold. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Borte
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg syns det blir litt kjedelig å gjenta dette, men til glede for nye lesere:
|
![]() |
|
|