|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
This is normal!
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaring
Og jeg mener "ser på" i overført betydning, for dette er programmer som jeg zapper raskt videre fra...
|
|
|
|
#102 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har ikke sagt at man ikke skal tro på noe som har vært på TV. Det jeg mener er at det er naivt å tro på at de som lager TV-serien er objektive all den tid de har klar interesse for et spesielt utfall.
|
|
|
#103 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaringJeg synes de er interessante og fascinerende, men jeg har sett tåpelige programmer av den kategorien også. Programmer hvor de bruker mer tid på å gjenta enn å skape. "Jakten på den sjette sansen" var derimot et OK innslag. Det hjelper kanskje å ha et åpent sinn og ikke tro at alt er en konspirasjon.
|
|
|
#104 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er absolutt skeptisk til underholdningsserier, men det betyr ikke at alt nødvendigvis er juks og bedrageri. Jeg bedømmer altså hva jeg tror og mener utifra hva jeg ser, og ikke på bakgrunn av konseptet.
|
|
|
#105 |
|
Mother of Dragons
|
Hehe, ok.
|
|
|
#107 |
|
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Phil Phillips, engelsk medium og klarsynt bosatt i Tønsberg, ble raskt arrestert i en drapsak etter at han kom hit til Norge? Hvorfor? Han pekte ut plassen der han mente en savnet person lå, og dette viste seg å stemme. Tror du politiet gjerne vil offentliggjøre slike blødmer?
Men igjen så lurer jeg på hvor du har din erfaring og informasjon fra? Er det type nett-steder som "skeptisk.dk", eller har du selv vært i kontakt med noen slik at du kan gjøre deg opp en mening selv? Har du lest artikler som beviser at "alle klarsynte" kommer med informasjon i etterkant?
Hvis vi snur det på hodet, og antar at alle mennesker er mer eller mindre klarsynte, men at her var de ute etter å kåre den beste- ville ikke det vært underholdning nok å bringe til folket? Billigere blir det også. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Glamorøs
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaringSkeptisk.dk kjenner jeg ikke til, ei heller Phillips (men etter litt googling har jeg funnet ut at han har ekstremt dårlig estetisk sans, i allefall). Som jeg har sagt tidligere, jeg har fått satt opp horoskop og jeg har blitt forsøkt healet (mot min vilje, det kom litt bardus), jeg har blitt spådd en gang og jeg har lest metervis om parapsykologi og annet uforklarlig.
|
|
|
#109 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åndelighet og personlig erfaring*poff
Jente -96, gutt -04 Sist redigert av turi : 10-07-08 kl 19:56. Årsak: Kom til ett nivå som ikke var noe for meg |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp det stemmer. James Randi Educational Foundation har utlovet en belønning på 1 million dollar til den som viser at man har paranormale evner utover det som er statistisk signifikant. De som søker om å være med blir med på å designe studien og begge parter er enige om at opplegget er ok før man begynner å teste.
|
|
|
#111 |
|
Pauset
|
Hvordan vet du dette? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I gjennomsnitt hver 90 minutt faller vi inn i en slags hypnotisk tilstand. Vi er våkne, men likavel litt "fjerne". Det er ikke farlig og det har ingenting å si om du feks kjører bil når det intreffer.
|
|
|
#113 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åndelighet og personlig erfaringDet ER mer mellom himmel og jord. Hva skulle det ellers være
|
|
|
#115 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#116 |
|
Epikur
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaringGlitter og Esme har som vanlig skrevet alt jeg har å si når det gjelder dette spørsmålet.
|
|
|
#117 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaringOg jeg er enig med Mimmen.
|
|
|
|
#119 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åndelighet og personlig erfaringJa, jeg tror at det finnes mye rart.
|
|
![]() |
| Emneord |
| i want to belive, klarsynte, skeptisk, svaksynte, synsk, x-files |
|
|