Sv: Åndelighet og personlig erfaring
Opprinnelig lagt inn av Joika, her.
Det finnes et fenomen som er ganske fasinerende.
Det er at man har mange stadier av bevissthet og at man faktisk kan oppleve å drømme selv om man er våken. Jeg har opplevd å ikke være sikker på om jeg drømmer eller er våken mens jeg sover og kan våkne opp småforvirra. De som har dette i enda sterker grad kan oppleve "bortføringer til verdensrommet", se vanvittige ting ol.
Jeg tror det finnes logiske årsaker til veeeeldig mye...
I gjennomsnitt hver 90 minutt faller vi inn i en slags hypnotisk tilstand. Vi er våkne, men likavel litt "fjerne". Det er ikke farlig og det har ingenting å si om du feks kjører bil når det intreffer.
Mange har kanskje opplevd at de er ute å kjører, og når de kommer frem kan de nesten ikke skjønne hvordan de kom seg dit. Eller du sitter i sofan og ser på tv, og husker nesten ikke hva du har sett på, følelse av at du ikke kjenner beina dine feks, mens du sitter å slapper av i sofan etc.
Dette fortale en psykolog til meg, som også driver med hypnose. Spennende greie! Utrolig hva det kan hjelpe folk med.
Selv har jeg ikke opplevd så mye personlig, men mye som har berørt meg indirekte. Og jeg tror definitivt på at det finnes mye vi ikke kan forklare. Mamma har sterk intuisjon og evner hun ikke tør å åpne ordentlig opp for.