Sv: Åndelighet og personlig erfaring
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Da forstår du faktisk ikke.
Nei hun gjør ikke det. Om Amelie og jeg hadde sittet i samme rom og rommet hadde ristet så hadde jeg antatt at det kunne dreie seg om et jordskjelv med frekvens som traff egenfrekvensen til huset, mens hun hadde tenkt at det var en engel som ville si ifra om et eller annet hemmelig. At den ene forklaringen er så mye mer "spennende" og "åpen" enn den andre all den tid ingen vet helt sikkert er for meg vanskelig å forstå.
Det som er litt felles med de som ønsker at det overnaturlige skal være forklaringen på alt de skjønner, er etter min erfaring (man finner da enkelte realister som tror på engler også, men det er ikke så vanlig), ofte svært dårlig kunnskap om naturfag.
Og jeg synes det virker trist og kjedelig å leve på i dette universet med alt det fantastiske som finnes her, som vær, vind, biologi, celleoppbygning, polarlys, andre planeter og solsystem, galakser etc etc, og ikke vite noe særlig om det. Bare en liten ting som hvordan vulkaner fungerer er jo utrolig mye mer interessant enn engler.