Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Toåring døde i forlatt bil (VG, Frankrike)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-08, 01:21   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toåring døde i forlatt bil (VG, Frankrike)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=194282

Så har det skjedd igjen, det som ikke burde skje. En 2 år gammel gutt døde av dehydrering etter tre timer alene i en bil. Hvordan er det mulig? Hva tenker folk med?

Sitat:

I avhør skal guttens far ha forklart at han glemte at sønnen satt i bilen da han parkerte og forlot bilen.

Eeeeh ...

Gammel 18-07-08, 01:24   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

I TRE timer..
Herregud jeg blir så utrolig forbanna av å lese sånt!
Stakkars lille gutten!

Gammel 18-07-08, 01:24   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, så grusomt.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Eeeeh ...

Det kan jo hende at dette er noe han har sagt uten å egentlig vite hva han sa:

Sitat:

Toåringen var parets eneste barn, og de to skal være i sjokk. Politiet har opplyst at de vil bli avhørt igjen når de er i stand til det.

Ikke at det er en unnskyldning for det som har skjedd, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 01:25   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de er jo i sjokk, naturlig nok. Men jeg skjønner allikevel ikke hvordan det er MULIG å forlate et barn i tre timer i en bil som står midt i sola, når alle ALLE vet hva som kan skje.

Gammel 18-07-08, 01:27   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de er jo i sjokk, naturlig nok. Men jeg skjønner allikevel ikke hvordan det er MULIG å forlate et barn i tre timer i en bil som står midt i sola, når alle ALLE vet hva som kan skje.

Nei, det skjønner ikke jeg heller, men jeg skjønner at man kan komme til å si noe urteit etterpå.

(Man kan selvsagt hevde at hvis man først er i stand til å forlate en unge i en glodvarm bil i flere timer, så er det kanskje ikke bare i sjokk det kommer urteite ting ut av munnen på en …)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 01:29   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste det tidligere i dag. Det er ufattelig at noe slikt kan skje. Tre timer. To år gammel unge.

Gammel 18-07-08, 01:30   #7
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det er bare så ufattelig tragisk og trist.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 01:30   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tenk for en vanvittig grusom måte å dø på? Jeg blir skikkelig dårlig etter bare en halvtime i en glohet bil. Han må jo ha vært helt desperat.

Gammel 18-07-08, 01:32   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Dette er bare trist!
Herregud, hvordan klarer man å glemme et barn i bilen. Hadde han låst ungen inne og eller? *orker ikke lese artikkelen*

Gammel 18-07-08, 01:43   #10
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Tenk for en vanvittig grusom måte å dø på? Jeg blir skikkelig dårlig etter bare en halvtime i en glohet bil. Han må jo ha vært helt desperat.

Halvtime! Om min bil står i solen her ute i noen timer, så skal jeg på jobb etterhvert. Setter meg inn og lukker døren, da sliter jeg med den tiden det tar for at jeg kan få i gang bilen og få opp vinduet!
Tenke seg til å sitte der i halvtime sier jeg bare, fytti! Jeg hadde nok daua av 30 min..

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 01:47   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan i ville helvete går det an å glemme ungen sin i bilen?

Gammel 18-07-08, 01:48   #12
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg tør så vidt å ha bikkja i bilen når det er så varmt... Og da er det snakk om tjue min, halvtime. Setter alle vinduene litt på gløtt o gir han drikke

Og de drar fra barnet sitt i tre timer :shock:

Gammel 18-07-08, 02:03   #13
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 02:55   #14
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

varm, kald fylt med veltemperert candyfloss....hvor i hælvete befinner du deg i hodet når du forlater en to åring aleine i en bil i tre timer? Varme og død og sånn er jo bare så forjævlig at man ikke kan forholde seg til det- og siden det er folk i et helt annet land og jeg ikke kan legge sten til byrde ved å spy ut annklagende oppgulp siden de sikkert har det så intenst jævlig som noe menneske kan( ja synes litt synd på dem også) forpultejævla tullinger og smør iddioter sint og forbanna og trist og lei Æsj

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 07:15   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en grusom måte å dø på. Jeg blir kvalm.

Gammel 18-07-08, 09:53   #16
Left
Passiv

Standard

Jeg blir kvalm.
Antakelig greit at de blir barnløse, når de er så utrolig lite reflekterte, at de i det hele tatt klarer å glemme igjen barnet sitt i bilen.

Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 09:55   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Toåring døde i forlatt bil (VG)

Jeg klarer ikke å fatte at det der er mulig, så grusomt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:00   #18
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg glemte igjen minsten i bilen en gang. Hun sov så søtt og stille, så vi slapp ut de andre barna og gikk inn for å spise middag. Etter omtrent 7 minutter kom jeg på at vi hadde en unge til og styrtet ut, da hadde hun våknet og var illsint, husker jeg ble helt kvalm av dårlig samvittighet. Heldigvis var det ikke sol ute og varmt, jeg hadde nok uansett kommet på henne ganske fort da, vi hadde bare mye å tenke på den dagen.

Uansett, den nyheten der var bare grusom. Stakkars lille venn.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:04   #19
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stakkars, lille venn.. For en lidelse det må ha vært, rart at ingen har hørt ropene før etter 3 timer?? Foreldrene må jo være helt på bærtur, glemme barnet sitt så lenge!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 10:06   #20
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Jeg tør så vidt å ha bikkja i bilen når det er så varmt... Og da er det snakk om tjue min, halvtime. Setter alle vinduene litt på gløtt o gir han drikke

Og de drar fra barnet sitt i tre timer :shock:

Bare for å informere, så hjelper det lite med vinduene på kløtt om den står midt i solsteika! Prøv selv så skal du se.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.