|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg har nylig tilbakelagt uendelig mange mil på norske veier, og ergrer meg grønn over hvordan mange bilister bråbremser før de kjører inn i tunnelen, mens de er i tunnelen, ved f.eks. møtende trafikk (til tross for to kjørefelt), en bitteliten sving, dråper fra tunneltaket og hva har du. Veldig påfallende er det hvert fall når de skal kjøre inn i tunnelen, de bremser skikkelig, altså! Tunnelskrekk er riktignok utbredt, men hallo?
|
|
|
#3 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Jeg kjører nok en anelse fortere enn vanlig. |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Du och jag, Kirsebær. |
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg er ikke redd for tunneler og tror ikke jeg kjører annerledes i dem enn ellers. Har kjørt gjennom 18-20 stk i dag, faktisk.
Akkurat det å kjøre inn i tunnelen kan jo være ganske ekkelt pga at øynene må omstille seg fra lys til mørke. Mange føler seg nok nesten blinde i noen sekunder, og da er det en naturlig reaksjon å bremse ned. Mora mi sier at overgangen har blitt verre med årene fordi øynene omstiller seg tregere. Trikset er å bruke solbriller og ta dem av i det man kjører inn i tunnelen. Jeg bruker faktisk sånne vippe-solbriller til å feste på brillene for å kunne gjøre dette.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Nei, jeg forandrer ikke kjørestil, dog er jeg ekstra observant på møtende trafikk. Jeg liker tunneller. |
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Den er jo helt ekstrem da, siden den er så smal. Tenker med gru på den gangen jeg var guide i en buss med tyske turister og bussjåføren knerta høyre sidespeil i et ublidt møte med tunnelveggen. Måtte debriefe de stakkars turistene etterpå.
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Hva er det de forventer da? At det sitter en bjørn på innsiden av tunnelåpningen? At kjørefeltene er borte? At tunnelåpningen ikke er der?
|
|
|
#10 |
|
nygift
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Ja jeg er redd, redd for å treffe kanten, fjellet eller annen bil.
|
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Sikkert en bjørn.
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Hvis man bor f.eks. i Livenland, så er det ikke nødvendigvis 2 felter i alle tunneller. Det kan være greit å omstille øynene et sekund før man gasser på igjen.
|
|
|
#14 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Jeg forventer kanskje at jeg kan møte på en bjørn så klart, og da må jeg jo kjøre litt pent så jeg i allefall får tatt et bilde av den.
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Hvis man bor i Livenland, så lukker man det ene øyet i ca 10 sekunder før man kjører inn i tunnellen. Da er man omstilt og gasser på, som vanlig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Fordelen med Livenland er jo at når man kjenner bussruten, er ikke sjansen så stor for å møte noen.
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Det er med få unntak alltid klarering nok til at to biler kan passere.
|
|
|
#18 |
|
Metallica!!
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg lar meg irritere over det samme som deg Skremmern. Men fikk forklart at det var på grunn av dette med lys/mørke som gjorde at folk oppførte seg slik når de kjørte inn i tuneller. Hvorfor de driver og bremser midt i tunellen derimot, er det ingen som kan svare meg på.
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Det er kanskje en forklaring, men ingen unnskyldning. Vi opplever alle overgangen på samme måte, man trenger ikke bremse av den grunn.
|
|
|
#20 |
|
Metallica!!
|
I know!
|
![]() |
|