Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du redd for å kjøre i tunnel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 04:07   #21
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?

Tunnel. Tunneler. Tunnelene.

Gammel 22-07-08, 08:47   #22
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg foretrekker å ha full kontroll mens jeg kjører. Jeg bremser sikkert ned i begynnelsen av tunneler for å være sikker på at øynene mine har vennet seg til lysforandringen. Da får det heller være at den bak meg irriterer seg. De ville sikkert irritert seg mer dersom de måtte stoppe for å vente på at et skadested blir ryddet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 08:57   #23
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Litt for mange tuneller her til å i hele tatt ense de. Men kjører som oftes bare i tunneler med 2-4 kjørebaner eller bare trafikk 1 vei.

Var på busstur på Kypros 17 mai et år. Bare oss og masse svensker. Alle ble HELT stille når de kom inn i den eneste tunellen som var der. Det var så fantastisk, og guiden synes det var romantisk.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 09:21   #24
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nope, jeg er overhodet ikke redd for å kjøre i tunnell.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 09:37   #25
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker dem ikke, men kjører normalt, tror jeg.
Ellers er jeg spent i kroppen, kjenner at jeg er redd for front mot front. Konsentrerer meg nok mer enn ellers.
Var i Arendal i helga, og måtte snu å kjøre omvei pga ulykke nettopp i en tunnel.

Gammel 22-07-08, 09:37   #26
Left
Passiv

Standard

Finnes ikke redd for å kjøre i tunnel, og irriterer meg grønn over de som må bremse ned når de kjører inn i en. Når jeg kjører bil skal jeg frem - NÅ!

Min lille er preget. Han sitter i baksetet og brøler "Så KJØR DA" når vi står på rødt lys.

Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 09:44   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er det de forventer da? At det sitter en bjørn på innsiden av tunnelåpningen? At kjørefeltene er borte? At tunnelåpningen ikke er der? Det kan være så "logisk" og "naturlig" som det bare vil, idioti er det likefullt.

Eh- folk som sliter med å omstille synet, og som føler seg blinde i det de kommer inn, bremser vel ned for å ikke smelle rett i ett-eller-annet. Jeg finner ikke det idiotisk overhodet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 09:52   #28
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Eh- folk som sliter med å omstille synet, og som føler seg blinde i det de kommer inn, bremser vel ned for å ikke smelle rett i ett-eller-annet. Jeg finner ikke det idiotisk overhodet.

Gammel 22-07-08, 09:52   #29
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Enig. Jeg synes det er like idiotisk å bare peise på i blinde bare fordi at noen i bilen bak med kanskje, muligens kan bli sur hvis jeg bremser ned litt. Jeg mener at man har et ansvar i trafikken, og det går blant annet ut på å SE hvor man kjører.

Jeg eier ikke tunnelskrekk, og har aldri tenkt over om jeg bremser ned pga. synet, så jeg aner ikke om jeg er en av disse personene selv.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 10:05   #30
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er glad at mannen som krasjet i lastebilen som stod fast inne i tunellen stod utenfor denne etter krasjet, slik at vi slapp å kjøre inn i bilen som stod fast i lastebilen som stod fast i tunelltaket. Men nei, jeg pleier ikke å bremse før tuneller. Et annet faremoment er de som trår kraftig på bremsen inne i f.eks. fløyfjellstunellen idet de passerer fotoboksen, uavhengig av hastigheten på kjøretøyet før oppbremsingen. Kjører du i 65 i venstrefila og bremser kraftig kan en farlig situasjon lett oppstå. Jeg derimot har funnet ut at ingen blinker på 85km/t, så jeg bremser ikke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 10:28   #31
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har dårlig mørkesyn og kan ikke brase rett inn i mørket. Jeg sakker heller av i god tid før tunnellen, slik at det ikke blir bråstopp. For noen år siden traff jeg kanten, men det gikk bra. Jeg ante ikke at det var en kant der inne.

Gammel 22-07-08, 10:37   #32
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har tunnellskrekk når jeg sitter på, men ikke når jeg kjører.
Når jeg kjører slakker jeg alltid ned når jeg kjører inn i tunnellen, fordi synet mitt er slik at jeg ikke venner meg til mørket med en gang.
I tunnellen kjører jeg normalt, men jeg skal innrømme at jeg misliker sterkt å kjøre i dårlig opplyste tunneller (som vi har nok av her nord) og jeg føler at jeg mister noe av opplevelsen av bredde.

Gammel 22-07-08, 11:26   #33
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, virkelig ikke! Og det er ikke mye to-feltsveier i tunnelene her heller. :smalt, krongligt og lange tunneler:

Gammel 22-07-08, 13:55   #34
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Når jeg kjører slakker jeg alltid ned når jeg kjører inn i tunnellen, fordi synet mitt er slik at jeg ikke venner meg til mørket med en gang.

Enig.

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

I tunnellen kjører jeg normalt, men jeg skal innrømme at jeg misliker sterkt å kjøre i dårlig opplyste tunneller (som vi har nok av her nord) og jeg føler at jeg mister noe av opplevelsen av bredde.

Nesten enig. Jeg misliker det ikke, men i mørke, trange tunneller er jeg ekstra obs.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:01   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke redd for å kjøre. Redd for å sitte på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:10   #36
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har etter svangerskap og fødsel fått klaustrofobi og får panikk i tunnel. Mannen har fått beskjed, jeg får ikke puste og får panikk og det er helt grusomt. Hadde en opplevelse i den lange tunnellen ved tusenfryd da jeg var høygravid og alene i bilen, fikk skikkelig angstanfall og fikk ikke puste og var millimetre fra å freake helt ut og stoppe bilen i tunellen . Så etter det har jeg unngått tunneller så langt det lar seg gjøre.

Sist redigert av dutte : 22-07-08 kl 14:11. Årsak: nner og ller og sånn.
dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:39   #37
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Er ikke redd for å kjøre i tunnel og endrer ikke kjøringen min når jeg kommer inn i tunnelen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:52   #38
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har nylig tilbakelagt uendelig mange mil på norske veier, og ergrer meg grønn over hvordan mange bilister bråbremser før de kjører inn i tunnelen, mens de er i tunnelen, ved f.eks. møtende trafikk (til tross for to kjørefelt), en bitteliten sving, dråper fra tunneltaket og hva har du. Veldig påfallende er det hvert fall når de skal kjøre inn i tunnelen, de bremser skikkelig, altså! Tunnelskrekk er riktignok utbredt, men hallo?

Signerer deg helhjertet!
Strekningen Stjørdal - Trondheim innehar en del tunneller.. og det er tydeligvis noe mange takler dårlig Irriterende.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:55   #39
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Her er det tunneler overalt så det hadde vært veldig upraktisk å være redd for det! Men sant nok så er det ikke motgående trafikk i så mange av de og de der veldig bra belyst. Det gjelder jo ikke for alle tunnelene her på Vestlandet som er både mørke og smale. Har ikke så store problemer med å kjøre gjennom de selv, men stoler ikke alltid på at andre jeg sitter på med er like flinke å kjøre som meg

Gammel 22-07-08, 14:57   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om øynene trenger tilvenninng kan de nå iallefall øke farten når de har kjørt halve tunnelen da

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.