|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg foretrekker å ha full kontroll mens jeg kjører. Jeg bremser sikkert ned i begynnelsen av tunneler for å være sikker på at øynene mine har vennet seg til lysforandringen. Da får det heller være at den bak meg irriterer seg. De ville sikkert irritert seg mer dersom de måtte stoppe for å vente på at et skadested blir ryddet. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Litt for mange tuneller her til å i hele tatt ense de. Men kjører som oftes bare i tunneler med 2-4 kjørebaner eller bare trafikk 1 vei. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg liker dem ikke, men kjører normalt, tror jeg.
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Finnes ikke redd for å kjøre i tunnel, og irriterer meg grønn over de som må bremse ned når de kjører inn i en. Når jeg kjører bil skal jeg frem - NÅ! |
|
|
|
#27 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?
Eh- folk som sliter med å omstille synet, og som føler seg blinde i det de kommer inn, bremser vel ned for å ikke smelle rett i ett-eller-annet. Jeg finner ikke det idiotisk overhodet. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
|
#29 |
|
Textrovert
|
Enig. Jeg synes det er like idiotisk å bare peise på i blinde bare fordi at noen i bilen bak med kanskje, muligens kan bli sur hvis jeg bremser ned litt. Jeg mener at man har et ansvar i trafikken, og det går blant annet ut på å SE hvor man kjører.
|
|
|
#30 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg er glad at mannen som krasjet i lastebilen som stod fast inne i tunellen stod utenfor denne etter krasjet, slik at vi slapp å kjøre inn i bilen som stod fast i lastebilen som stod fast i tunelltaket. Men nei, jeg pleier ikke å bremse før tuneller. Et annet faremoment er de som trår kraftig på bremsen inne i f.eks. fløyfjellstunellen idet de passerer fotoboksen, uavhengig av hastigheten på kjøretøyet før oppbremsingen. Kjører du i 65 i venstrefila og bremser kraftig kan en farlig situasjon lett oppstå. Jeg derimot har funnet ut at ingen blinker på 85km/t, så jeg bremser ikke. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg har dårlig mørkesyn og kan ikke brase rett inn i mørket. Jeg sakker heller av i god tid før tunnellen, slik at det ikke blir bråstopp. For noen år siden traff jeg kanten, men det gikk bra. Jeg ante ikke at det var en kant der inne.
|
|
|
|
#32 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg har tunnellskrekk når jeg sitter på, men ikke når jeg kjører.
|
|
|
#34 |
|
heimføing
|
Enig.
Nesten enig. Jeg misliker det ikke, men i mørke, trange tunneller er jeg ekstra obs. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Jeg har etter svangerskap og fødsel fått klaustrofobi og får panikk i tunnel. Mannen har fått beskjed, jeg får ikke puste og får panikk og det er helt grusomt. Hadde en opplevelse i den lange tunnellen ved tusenfryd da jeg var høygravid og alene i bilen, fikk skikkelig angstanfall og fikk ikke puste og var millimetre fra å freake helt ut og stoppe bilen i tunellen
08 09 Sist redigert av dutte : 22-07-08 kl 14:11. Årsak: nner og ller og sånn. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Er ikke redd for å kjøre i tunnel og endrer ikke kjøringen min når jeg kommer inn i tunnelen.
|
|
|
#38 |
|
Erfaren nok
|
Signerer deg helhjertet!
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Her er det tunneler overalt så det hadde vært veldig upraktisk å være redd for det! Men sant nok så er det ikke motgående trafikk i så mange av de og de der veldig bra belyst. Det gjelder jo ikke for alle tunnelene her på Vestlandet som er både mørke og smale. Har ikke så store problemer med å kjøre gjennom de selv, men stoler ikke alltid på at andre jeg sitter på med er like flinke å kjøre som meg
|
|
|
#40 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er du redd for å kjøre i tunnel?Men om øynene trenger tilvenninng kan de nå iallefall øke farten når de har kjørt halve tunnelen da
|
![]() |
|
|