Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jan Egeland er en klok mann

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 21:27   #21
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jan Egeland er en klok mann

Jeg blir kvalm av de kommentarene folk har lagt inn. Rett og slett. Jeg jobber 60% stilling, er enslig med tre barn. Pendler 14 mil daglig. Jeg greier da for pokker å få ting til å gå rundt.

All ære til Egeland.

Gammel 23-07-08, 00:32   #22
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg blir kvalm av de kommentarene folk har lagt inn. Rett og slett. Jeg jobber 60% stilling, er enslig med tre barn. Pendler 14 mil daglig. Jeg greier da for pokker å få ting til å gå rundt.

All ære til Egeland.

Hva slags kommentarer er det som gjør deg kvalm?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 01:32   #23
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er skeptisk til at man ukritisk skal gi mer i bistand. Det burde i så fall fulgt med spesifikke krav som måtte oppfylles før pengene kom. Det er ganske stor korrupsjon i de landene som mottar mest bistand. Jeg er for at man skal hjelpe, men den norske bistanden er storbutikk, og det har vært vanskelig å få uavhengig forskning som skal vurdere hvordan bistanden treffer. Det er et vanskelig spørsmål. Egeland er en god mann for organisasjonen han jobber i.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 01:50   #24
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Hva slags kommentarer er det som gjør deg kvalm?

Har du lest dem? Blir mye jobb å teipe og lime inn alt som gjør meg uvel der.

Gammel 23-07-08, 10:33   #25
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

husker barndommens "tenk på de stakkars barn i Afrika, de har det mye verre enn deg" (vet ikke om denne ble/blir brukt i Norge, da).

Er ellers i grunnen enig med Egeland.

Merkelig! Jeg var på nippet til å skrive akkurat det du skriver her. Jeg husker også barndommens evige omkved: "Tenk på de stakkars barna i Afrika" - og det ble brukt i de utroligste sammenhenger. Hvis man klaget på middagen, noe man ikke likte: "Spis maten din og vær glad for at du får mat, tenk på de stakkars barna i Afrika...". Eller hvis man kastet mat: "Det er synd å kaste mat, tenk på de stakkars barna i Afrika som ikke har mat!".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 15:07   #26
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg er skeptisk til at man ukritisk skal gi mer i bistand. Det burde i så fall fulgt med spesifikke krav som måtte oppfylles før pengene kom. Det er ganske stor korrupsjon i de landene som mottar mest bistand. Jeg er for at man skal hjelpe, men den norske bistanden er storbutikk, og det har vært vanskelig å få uavhengig forskning som skal vurdere hvordan bistanden treffer. Det er et vanskelig spørsmål. Egeland er en god mann for organisasjonen han jobber i.

Dette beskriver mine tanker om temaet.

Ellers er jeg enig i at vi har det bra her i landet.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 14:20   #27
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Har du lest dem? Blir mye jobb å teipe og lime inn alt som gjør meg uvel der.

Du kan jo begrunne hva du mener da

Gammel 24-07-08, 14:28   #28
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Du kan jo begrunne hva du mener da

Jeg synes det er åpenbart, så åpenbart at jeg lurer på om du misforstår. Det er ikke svarene her hun mener, men kommentarene som er lagt inn i avisen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 14:35   #29
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg synes det er åpenbart, så åpenbart at jeg lurer på om du misforstår. Det er ikke svarene her hun mener, men kommentarene som er lagt inn i avisen.

Ok, da beklager jeg. Jeg har ikke hengt helt med. Jeg trodde hun mente kommentarer i tråden fra andre FPere...

Gammel 24-07-08, 15:28   #30
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Standard

Du misforsto.

Gammel 24-07-08, 16:27   #31
Jessica
Pauset

Standard

Du misforsto.

He he.....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.