|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Re: Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?
Helt enig! Det er det forelskede paret som er hovedpersonene og som må finne måten å markere ekteskapsinngåelsen på den måten som passer de best. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ustabil
|
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?
Tror jeg også. Og litt at et bryllup tross alt involverer to familier. Kanskje har de to familiene aldri møttes, og det er det mange som syns er viktig. Treffe sin sønn eller datters svigerforeldre, og sånn. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
hmmm
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?Bestevenninna mi giftet seg i hemmelighet. Jeg kjente at jeg ble litt lei meg med en gang jeg fikk sms-en. Jeg ville jo gjerne være der å dele den store dagen med henne; få ta del i hennes lykke, holde utdrikningslag osv. Med det tok ikke så veldig lang tid før den følelsen gikk over, og jeg skjønner jo at det var en helt riktig ting å gjøre for dem.
|
|
|
|
#26 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?Jeg tror heller ikke dette handler om å gå glipp av en fest, men heller at man føler seg ekskludert av mennesker man bryr seg om og er glade i. Perifere venner og bekjentskaper ville jeg jo ikke brydd meg filla om hvorvidt de giftet seg på den ene eller den andre måten, men jo nærere og kjærere jo kjedeligere ville det jo være å bli holdt utenfor.
|
|
|
#27 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?Men handler ikke dette for mange, og kanskje særlig den gamle generasjonen, at tidligere var ikke et bryllup kun for de som giftet seg, men for hele slekta. Å gifte bort et barn er noe annet enn å gifte seg, lissom
|
|
|
#28 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?Min venninne giftet seg hemmelig. Vi hadde snakket om å være hverandres forlovere, og da jeg og mannen bestemte oss for å gifte oss, ba jeg selvsagt henne om å være min forlover. I bryllupet vårt får vi vite at de giftet seg hemmelig en måned før oss, med noen naboer som de ikke kjente så godt som forlovere. JA, jeg følte meg skuffet. Flott at de giftet seg, helt greit at de ville gjøre det hemmelig, men hadde jeg visst at hun ikke hadde tenkt å ha meg som forlover, så hadde jeg kanskje ikke følt meg forpliktet til å ha henne som forlover heller. Faktisk så føler jeg at det giftermålet kom på den tiden og så overraskende fordi hun også ville være gift, og derfor hadde mast seg til en hemmelig seremoni med mannen bare for å bli gift før meg. Det kan være så barnslig som det bare vil, jeg tror likevel det er en sannhet i det der et sted. Etter bryllupet mitt har vi hatt veldig lite kontakt.
|
|
|
|
#29 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette har jeg forstått i etterkant. I mitt hode har det å gifte seg vært en privatsak. Vi ville løse det sånn som det var praktisk for oss og slik at vi fikk en fin dag.
|
|
|
|
#30 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Da er det greit med "ordningen" vår da, vi har drøyd så lenge med å gifte oss at særlig svigermor nå er helt desperat, og godtar hva slags bryllup det skal være, bare vi blir gift
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?For meg er bryllup en sjanse til å vise hele verden at vi to skal leve sammen for ever!! For meg blir det å gifte seg hemmelig feil. Jeg vet om flere som har gjort det, og jeg skjønner grunnen til at de har gjort det, og har aldri tenkt noe negativt om dem, men for meg er det allikevel feil.
|
|
|
#32 |
|
prøver å være tål***ig
|
|
|
|
#33 |
|
Einsam
|
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?Vi giftet oss uten at noen visste om det, og det skapte mye sure miner, krangel i familien, og gjett hvem som fikk skylden for det? Jo, det var meg. Og ja, mange ble SURE, og har knapt kommentert begivenheten ovenfor oss, men vi får høre det via andre likevel. Mannen ville overhodet ikke ha et selskap, jeg var heller ikke så ivrig, og vi valgte en måte som passet oss. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Epikur
|
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?Jeg tror store deler av vår familie hadde blitt helt knust om vi giftet oss i smug. Å ikke være der og dele vår store dag ville gjort dem veldig lei seg, de følt seg forbigått, ikke bra nok, ikke nær nok, det ville ha trigget en rekke såre punkter som jeg tror mange bærer på, en frykt for at andre ikke er glade i en.
|
|
|
#35 |
|
Textrovert
|
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?Jeg nektet å måtte ende opp med damage control på MIN og MANNENS dag, så vi inviterte ikke familie. Surt, for jeg ville gjerne hatt mamma og svigers der, men siden disse ikke kunne bli invitert uten at jeg også inviterte faren min, stefaren min + søsknene våre, så innså vi at det var bedre at vi giftet oss uten familie. Og det gjorde vi. Kun oss, forloverne, kjæresten til den ene forloveren samt eldstesønnen min. Altså seks personer til sammen. Det var ufattelig deilig å kunne være seg selv uten å måtte tenke på om pappa var disgusting, om stefaren min var sur, om søsteren min skulle begynne å verve folk til slankeproduktet sitt under middagen osv. osv.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?En ting er at de som gifter seg skal få den dagen og den markeringen de selv ønsker, men det er vel også slik at det finnes noen som gifter seg av praktiske årsaker og ikke for noe annet, da vil det jo føles en smule merkelig å lage stor ståhei av det. Det i seg selv synes jeg er noe man må respektere. Hva som er grunnen til "hemmelig" giftemål er forsåvidt uinteressant for meg. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reaksjoner på hemmelig bryllup?Vi giftet oss "i hemmelighet"i juni. Kun oss, barna og to forlovere som visste om det. Da vi fortalte det til familie og venner på lillebrors navnefesst 10 dager senere var det kun positive tilbakemeldinger å få. Vi har jo tross alt vært sammen i 14 år og jeg tror ikke at noen forventet at når vi endelig tok skrittet fullt ut så ville det bli et kirkebryllup. Da kjenner de i alle fall ikke oss. De eneste litt "negative" tilbakemeldingene kom fra et par venninner, som hadde forventet bryllup og fest, men som nå ikke fikk det. Men det ble bare med et par halvsure kommentarer før alt var som normalt og de gratulerte oss. |
|
|
|
![]() |
|
|