|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ansvar for egen luring
|
Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Vi er to venninner som skal prøve å få til en liten road trip nå i august. Vi har maks fire dager på oss og stramt budsjett, og reiser antagelig fra Horten. Opprinnelig plan var Vestlandet, men det hørtes heftig ut på så kort tid.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#2 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Hvis dere vil se vann anbefaler jeg en tur innom Telemarkskanalen med slusene. I Vrangfoss er det største sluseanlegget, og det er mye båttrafikk der, så man kan se hvordan slusene fungerer. Helt gratis og spennede. I nærheten skulle det heller ikke være veldig problematisk å finne et sted man kan telte (feks Nomestranda). http://www.telemarkskanalen.no/
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Hvis dere vil kjøre litt lenger, til Nordmøre, har jeg hus dere kan få låne. |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?
Jeg vil tro at et lekeland ikke står øverst på ønskelista når man skal på miniferie uten barn. |
|
|
|
#6 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Kjøre til Tjøme eller Risør, finne en billig campingplass og benke seg til med kald øl og primus? Der er det hvertfall pent og fint på begge stedene. :man får hjelpe der man kan:
|
|
|
#7 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Takk for tips! IOA, du skal se jeg tar deg på ordet med stabburet! Og sluser med båttrafikk høres artig ut.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#8 |
|
WF: BNBE
Pøh, jeg hadde det også gøy i Lekeland.
|
|
|
|
#9 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Langs kysten i Vestfold er det utrolig mange fine strender, campe kan man vel overalt i utmark, ca 100 meter fra vannet og ikke være til sjenanse for andre. Man kan heller ikke campe på offentlig strender, hvor det ikke er camping plass.. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Når IOA skrev lekeland tenkte jeg faktisk på Sommarland, det hadde vi vært troandes til å besøke.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Bø sommerland er for voksen også. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Stavern, mange gallerier, flotte badeplasser, og veldig hyggelige spisesteder(feks Gule Galleriet) Helgeroa (Mølen, rullestensstranda) og Nevlunghavn, rekefabrikken og gjestgiveriet.
|
|
|
#13 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Det var gode ideer, gullet. Takk takk!
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?Drar dere nå første helga i august er det bluesfestival på Notodden. Den er verdt å få med seg!
|
|
|
#15 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
En venninne og jeg hadde denne turneen for noen år tilbake, fantastisk mange gode desserter(vi hadde ikke råd til middag, men spiste dessertene på de forkjellige stedene).
|
![]() |
|
|