Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-08, 16:15   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?

Vi er to venninner som skal prøve å få til en liten road trip nå i august. Vi har maks fire dager på oss og stramt budsjett, og reiser antagelig fra Horten. Opprinnelig plan var Vestlandet, men det hørtes heftig ut på så kort tid.
Nå tenker jeg i retning Telemark, men er åpen for alt.
Kriteriene er som følger:

-Vi må bo så billig som mulig, helst campe i skogen (Hvor kan man egentlig gjøre det?), i verste fall på campingplass
-Vi vil se vakker natur
-Noe av reisen bør gå langs kysten, eller langs en elv, man må se vann
-Vi vil besøke spennende (gjerne historiske) steder

Tips?

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 16:23   #2
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til biltur uten barn, billig og på/nær Østlandet?

Hvis dere vil se vann anbefaler jeg en tur innom Telemarkskanalen med slusene. I Vrangfoss er det største sluseanlegget, og det er mye båttrafikk der, så man kan se hvordan slusene fungerer. Helt gratis og spennede. I nærheten skulle det heller ikke være veldig problematisk å finne et sted man kan telte (feks Nomestranda). http://www.telemarkskanalen.no/
(Du kan forresten sende meg en PM hvis dere tenker dere i disse trakter, muligens er jeg hjemme hos foreldrene mine da, og da kan dere sikkert få overnatte på stabburet!)

Hvis dere har råd til å innom et "land" er Lekeland i Skien et alternativ. 120 kr i inngang per person, og mye å gjøre. Vi var der i fjor med Snuppa, sammen med mine kusiner på 10 og 12 år. Stor suksess for alle mann. http://www.lekeland-skien.no/main.html

Ellers anbefaler jeg å bruke turistinformasjonene i nærheten. De kan sikkert gi noen tips.

Gammel 25-07-08, 16:29   #3
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Telemark er nok tingen, ja. Det fylket har alt. Kyst, skog, fjell...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 17:30   #4
Left
Passiv

Standard

Hvis dere vil kjøre litt lenger, til Nordmøre, har jeg hus dere kan få låne.
Nordmøre har egentlig alt du nevner, men det er jo som sagt et stykke lenger å kjøre

Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 17:39   #5
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Hvis dere har råd til å innom et "land" er Lekeland i Skien et alternativ. 120 kr i inngang per person, og mye å gjøre. Vi var der i fjor med Snuppa, sammen med mine kusiner på 10 og 12 år. Stor suksess for alle mann. http://www.lekeland-skien.no/main.html

Jeg vil tro at et lekeland ikke står øverst på ønskelista når man skal på miniferie uten barn. Men jeg ble glad for linken!

Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 18:04   #6
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøre til Tjøme eller Risør, finne en billig campingplass og benke seg til med kald øl og primus? Der er det hvertfall pent og fint på begge stedene. :man får hjelpe der man kan:

Også kom jeg på, er det ikke lov å campe 2 netter i utmark? Men så må en flytte seg?

Gammel 25-07-08, 20:55   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips! IOA, du skal se jeg tar deg på ordet med stabburet! Og sluser med båttrafikk høres artig ut.

Gammel 25-07-08, 23:11   #8
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg vil tro at et lekeland ikke står øverst på ønskelista når man skal på miniferie uten barn. Men jeg ble glad for linken!

Pøh, jeg hadde det også gøy i Lekeland.
Kanskje jeg bare skal slutte å surfe mens jeg er på jobb sånn at jeg får lest ordentlig.

Gammel 25-07-08, 23:16   #9
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Langs kysten i Vestfold er det utrolig mange fine strender, campe kan man vel overalt i utmark, ca 100 meter fra vannet og ikke være til sjenanse for andre. Man kan heller ikke campe på offentlig strender, hvor det ikke er camping plass..

Kos dere!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 23:38   #10
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Når IOA skrev lekeland tenkte jeg faktisk på Sommarland, det hadde vi vært troandes til å besøke.

Gammel 26-07-08, 02:24   #11
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Bø sommerland er for voksen også.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 01:26   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stavern, mange gallerier, flotte badeplasser, og veldig hyggelige spisesteder(feks Gule Galleriet) Helgeroa (Mølen, rullestensstranda) og Nevlunghavn, rekefabrikken og gjestgiveriet.

Gammel 27-07-08, 01:27   #13
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Standard

Det var gode ideer, gullet. Takk takk!

Gammel 27-07-08, 09:56   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drar dere nå første helga i august er det bluesfestival på Notodden. Den er verdt å få med seg!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 10:58   #15
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Det var gode ideer, gullet. Takk takk!

En venninne og jeg hadde denne turneen for noen år tilbake, fantastisk mange gode desserter(vi hadde ikke råd til middag, men spiste dessertene på de forkjellige stedene).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.