Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Har ettåringen din støvler?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-08, 20:51   #41
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Har ettåringen din støvler?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

De er jo hardere - men jeg tror ikke barna tar skade av å kjenne litt steiner etc. på underlaget (noe jeg igjen betviler at skjer med regnsokker). Da er jeg mer bekymret for at støvler gir de aller minste dårlig balanse og begrenset bevegelighet. Men for all del, bare vær en dårlig mor du Skremmern. Ta på ungen gummistøvler .

Hvorfor dårlig balanse? Og hvorfor begrenset bevegelighet? Greia er vel å finne støvler som passer foten, tom sandaler kan hemme er de dårlige nok og tre nr. for store.

Gammel 30-07-08, 20:52   #42
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har ettåringen din støvler?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Sammenligner du gulvet inne med underlaget ute?

Jeg ser ikke den helt store forskjellen nei. Storebror gikk mye barbeint på ujevnt underlag ute (og inne) da han var liten. Jeg er ikke tilhenger av harde, tunge sko som potensielt hemmer barnet - og støvler kommer inn i den kategorien i mitt hode. Når det gjelder de som er nybegynnere på å gå vel og merke.

Jeg har vel bare ikke funnet de riktige støvlene da. Eller sett noen andre som har klart å finne de riktige støvlene.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:53   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke den helt store forskjellen nei.

OK.

Gammel 30-07-08, 20:53   #44
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes støvler er MYE verre en andre sko. Jeg har ikke klart å finne et eneste par støvler i str 22 jeg liker enda. Så her blir det nok brukt Stonz i hvertfall noen mnd til.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:54   #45
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Har ettåringen din støvler?

Men for all del, bare vær en dårlig mor du Skremmern. Ta på ungen gummistøvler .

Men, jeg tenkte mer på at det er sjelden gummistøvler har sånn superbra såler vel? Det blir liksom ikke så mye støtdemping med de som med ordentlig gode sko.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:55   #46
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Har ettåringen din støvler?

Kanskje bare tynne skinnstøvletter forresten, som man impregnerer godt, støtt. Vi har jo hatt skinnstøvletter både høst og våt vinter med endel fuktighet og vanndammer og det har gått bra.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:56   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, ganske artig dette med gummistøvler eller ei.

Knerten fikk gummistøvler da han begynte i bh da han var 13 mnd (i februar). Til langt uti mars brukte han Kamik-støvler med gummikant nederst som funket flott selv om det var vått. Ellers hadde han sovetid i deler av den første utetiden, så om det regnet sov han uansett. Jeg tror jeg kan telle på to hender hvor mange ganger gummistøvlene, eller regntøyet for den del, har vært brukt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 20:56   #48
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg bruker såler i støvlene, men kan nok si meg enig i at de ikke vinner BesteSkoIVerdenTM-prisen, men så legger vi ikke ut på fem-mils marsj heller. Skoen beskytter mot hardt underlag, evt. glasskår og annen dritt som skjuler seg i gresset og sist, men ikke minst - regn!

Gammel 30-07-08, 21:58   #49
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Vi har Viking- støvler i str 19, og begge jentene har brukt dem. La i såler i begynnelsen slik at de satt godt på foten. Som Skremmeren sa, så er det sjelden ungene går i støvler i timesvis eller på lange turer. Jeg har ingen motforestillinger når det gjelder å ta på en 1-åring støvler i regnvær.

Gammel 30-07-08, 22:02   #50
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Som Skremmeren sa, så er det sjelden ungene går i støvler i timesvis eller på lange turer. Jeg har ingen motforestillinger når det gjelder å ta på en 1-åring støvler i regnvær.

Nei jeg tror ikke heller at det er skadelig. Det vi opplevde var imidlertid at storebror ble forhindret i leken av dem. De falt halvveis av, de måtte settes på igjen. De var tunge og han snublet. Dette var støvler som var akkurat lange nok til foten hans - med ullsåler i. Han er, og var, ikke veldig klumsete av seg, men han er heller ikke en som sitter i ro i sandkassa og leker i timesvis. Han trengte noe han lett kunne løpe, gå og klatre med.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:05   #51
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1-åringene mine har aldri gått på den tiden, og er de på det stadiet hvor de både krabber og går med og holde seg så er det helt talentløst med støvler. De klarer og krabbe dem av seg uansett. Vi har brukt regnlobber helt til ungene har gått støtt selv, og da har de vært 1 1/2 år og er litt større til å takle støvler. Jeg synes de beste støvlene til de minste er noen jeg har kjøpt på OBS. Like som vanlige "seilerstøvler" som ikke har så tykk og tung såle. I tillegg er de lavere på skaftet og ikke så stive og gå i.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 22:11   #52
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror hverken støvler eller regnsokker er skadelig. Vi handler jo ut ifra vår egen oppfatning av hva som er best for barna våre alle sammen. Og litt ut ifra hva vi selv føler er behagelig og riktig. Jeg går for gummistøvler i regvær. Og hvis jeg fryser en dag, så kler jeg godt på barna mine også. Kommer på et sitat av en liten gutt som kom i barnehagen og sa: "Jeg har ulltrøye på i dag jeg, for du skjønner at mamma var så frossen...."

Gammel 30-07-08, 23:32   #53
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

De småfolkstøvlene var nydelige!

Jeg lette også lenge etter støvler til ettåringen, fant tilslutt ut at viking sine var de letteste jeg kunne finne. Han begynte med str. 21 da han var 11 måneder, og avanserte til str. 22 da han var 13 måneder. Det er forøvrig ikke noe problem at de ramler av uansett hvor mye han løper, klatrer og styrer, han bruker de bare når det regner og de sitter jo fast i regnbuksa eller dressen med strikk.

Regnsokker fungerte dårlig, da nektet han å gå på grus og singel, han ville bare gå på helt slett underlag.

Gammel 31-07-08, 00:33   #54
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har reimatec sine sokker, de er vind og vanntett.
Hun begynte å gå for en knapp mnd siden, så er litt usikker enda om hun skal få med seg støvler i barnehagen, eller om lobbene skal få holde til vi kjøper vanntette høstsko.
Vi ser det nok an når hun begynner igjen.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 00:35   #55
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sender nå værtfall ikke min 1 åring på tur i skogen\fjellet osv med regnsokker på.har hjemmesydde.
Da er støvler tingen.

Gortex ja. Hadde vel vørt noe om man fant sånt her. Eneste jeg finner her i størrelse 21-22 er rosa eller blåe sko... først i størrelse 25 kan man kjøpe sånt.Og skal man ha høst sko til en fot unde 30 så bør man få de avlagt FØR de kommer inn i butikken

yeah

Og crock er ok som sko å gå litt i men crocs støver blir jeg aldri å kjøpe, er sånne her i butikken, turbo hadde de på i 2 min å var søkk svett på foten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.