Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når lærte barna å svømme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor gamle var barna da de lærte å svømme
Under ett år 0 0%
ett år 0 0%
to år 2 2,41%
tre år 6 7,23%
fire år 11 13,25%
fem år 11 13,25%
seks år 15 18,07%
syv år 4 4,82%
åtte år 6 7,23%
ni år 3 3,61%
ti år eller eldre 1 1,20%
barna/barnet kan ikke svømme, jeg spesifiserer i tråden om hvor gammelt barna/barnet er 40 48,19%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-08, 23:14   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lærte barna å svømme?

Jeg er overrasket over at 3 år en normal alder å lære å svømme på jeg. Det må da isåfall gjelde for de ungene som har gått på svømming fra de var spedbarn?

Storebror er 3 år og svømmer ikke - Jeg anser ikke det som "normalt" at barn lærer seg å svømme før de nærmer seg skolealder.

Gammel 31-07-08, 23:38   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er seks år og kan ikke svømme.

Gammel 31-07-08, 23:44   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frøkna, som ble seks i juni, kan ikke svømme. Det kan for øvrig ikke Blobben heller. Hun blir to i oktober.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 23:45   #24
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror forresten det må være uvanlig at hoveddelen av treåringene har lært å svømme? Kan det ha vært uvanlig mange av de rundt dere som har vært på babysvømming? Lærlingen er den eneste jeg vet om som kan svømme litt som treåring, og det kom ganske overraskende på meg.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 23:58   #25
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ifølge instruktørene (fra norsk livredningsselskap) der vi går med ungene, er det sjelden barn lærer å svømme før 4-5 års alder uansett om de har gått på aldri så mye babysvømming.. Har knekt koden å holde seg flytende vannet uten hjelpemidler, er de veldig langt på vei å svømme-med hodet mer eller mindreover vann.. Vi har fått begrunnelsen at det har med motorikk å gjøre, og kroppsfasong/proporsjoner og vekt... Det vanlige (har lest en statistikk en gang) er rundt 6årsalder..

Min jente klarte det når hun var 4,5 år-altså med hodet over vann..
Undervannssvømming med hunde-metoden (som er den metoden de minste lærer seg fortest fordi den kan utvides til crawl) kan de klare fra ganske mye tidligere.. men ikke langt selfølgelig..
Tror ikke man skal stresse med at treåringer ikke kan svømme, nei... :smile: Men man kan selvfølgelig gi de gode muligheter for å bli trygge i vannet!!

Gammel 01-08-08, 00:22   #26
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke i nærheten, det antar jeg er mange år til. Hun er snart tre år og har knapt nok vært i vann utenom badekaret. Noen strandturer har det blitt og hun digger det. Prøvde å la henne bade på dypt vann med redningsvest på hytta, det var ingen suksess.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 00:30   #27
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

5 åringen min kan ikke å svømme, de andre har vært ca 8 år før de har kunnet svømme. 8 åringen svømmer nesten bedre enn 11 åringen, men 11 åringen liker seg mye bedre under vann enn det 8 åringen gjør.

De har en pysete mor med litt vannskrekk, jeg kan å svømme, men vil kjenne bunnen med hodet over vann hvis jeg står oppreist. holdt på å drukne da jeg var 10-11 år, hadde det ikke vært for en venninne fikk dratt meg på madrassen sin så hadde jeg nok druknet, fikk fullstendig panikk.
Husker jeg og mannen var å badet før vi fikk barn han var litt langt uti vannet og sto greit der, jeg svømmer ut til han, og da vi skal inn igjen så sier han selvsagt at det er veldig dypt midt mellom der vi var og land, det endte med at han nesten fikk meg på ryggen svømmeturen mot land

Gammel 01-08-08, 00:33   #28
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Gutten min lærte å svømme ordentlig i mai når han akkurat var fylt 7 år.
Han svømmer nå lengre strekninger på dypt vann, med ordentlige svømmetak.

Storebrødrene har vært på samme alder.
Jeg har aldri sett en 3 åring som svømmer, så jeg overraskes over svarene i denne undersøkelsen.

Gammel 01-08-08, 00:39   #29
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frida, her.

Jeg har aldri sett en 3 åring som svømmer, så jeg overraskes over svarene i denne undersøkelsen.

Har heller ikke sett mange 3 åringer som kan å svømme jeg eller, men så et par unger i syden i sommer som svømte litt og de kunne ikke være mye over 3 år i allefall.
Da de 3 eldste ungene her har begynt på skolen så er det et fåtall av ungene i klassen som har kunnet å svømme.

Gammel 01-08-08, 00:41   #30
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fem år, kan ikke svømme.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 02:07   #31
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Ingen av mine kan svømme. De er 2 og 6 år. 6-åringen er under læring men har ikke knekket koden.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 09:54   #32
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine lærte seg det i går. Vi har ikke gått på babysvømming, men har vært mye i basseng og i ferskvann. Vi har heller ikke på noen måte trent på dette, jeg tenkte at det fremdeles var et par år til de var klare til å lære å svømme, jeg. Men så plutselig bare gjorde de det!

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 11:05   #33
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Frøkna på tre kan ikke svømme, ikke 5 åringen heller. Han tar noen tak under vann, men har ikke kontroll overhodet.

Eldste lærte å svømme en del i fjor, men følte meg ikke trygg. Nå er han 9 år og svømmer greit.

Gammel 01-08-08, 11:12   #34
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verken treåringen eller femåringen kan svømme, langt ifra. Jeg vurderer svømmekurs for femåringen til høsten, for jeg synes jo at de skal lære det i ung alder. (Tror jeg lærte det i femårsalderen selv.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 11:14   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frida, her.

Det er jo bare fire stykker som sier de har treåringer som svømmer?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 11:20   #36
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Kan ikke svømme, er 4,5 år.

Gammel 01-08-08, 11:24   #37
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Veslemor bilr snart fem år, men kan ikke svømme ennå. Tenker at prøver oss på det til neste sommer. Hun "svømmer" langt med armringer, men fortsatt av type "hundesvømming" .

Gammel 01-08-08, 11:36   #38
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Storesøster fyller 6 i oktober. Hun kan ikke svømme enda. Har gått på svømmekurs over tid og er trygg i vannet. Fortsetter med det til høsten også, så får vi se.

Lillebror på 2 1/2 kan naturligvis ikke svømme. Men han begynner å bli en liten tøffing i vannet han også.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 11:39   #39
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Verken treåringen eller femåringen kan svømme, langt ifra. Jeg vurderer svømmekurs for femåringen til høsten, for jeg synes jo at de skal lære det i ung alder. (Tror jeg lærte det i femårsalderen selv.)

Hvorfor synes du de skal lære det i ung alder? (Nå spørs det jo hva du mener med ung alder, da). Eldste hos oss skal på svømmekurs i høst, men det er mer fordi de ikke har svømming på skolen.

Gammel 01-08-08, 11:43   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ryktet sier at min femåring og toåring kan svømme. Jeg vil gjerne se det selv før jeg tror det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.