|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor gamle var barna da de lærte å svømme | |||
| Under ett år |
|
0 | 0% |
| ett år |
|
0 | 0% |
| to år |
|
2 | 2,41% |
| tre år |
|
6 | 7,23% |
| fire år |
|
11 | 13,25% |
| fem år |
|
11 | 13,25% |
| seks år |
|
15 | 18,07% |
| syv år |
|
4 | 4,82% |
| åtte år |
|
6 | 7,23% |
| ni år |
|
3 | 3,61% |
| ti år eller eldre |
|
1 | 1,20% |
| barna/barnet kan ikke svømme, jeg spesifiserer i tråden om hvor gammelt barna/barnet er |
|
40 | 48,19% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Jeg er overrasket over at 3 år en normal alder å lære å svømme på jeg. Det må da isåfall gjelde for de ungene som har gått på svømming fra de var spedbarn?
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Han er seks år og kan ikke svømme.
|
|
|
#24 |
|
Vaklende
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Jeg tror forresten det må være uvanlig at hoveddelen av treåringene har lært å svømme? Kan det ha vært uvanlig mange av de rundt dere som har vært på babysvømming? Lærlingen er den eneste jeg vet om som kan svømme litt som treåring, og det kom ganske overraskende på meg. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Ifølge instruktørene (fra norsk livredningsselskap) der vi går med ungene, er det sjelden barn lærer å svømme før 4-5 års alder uansett om de har gått på aldri så mye babysvømming.. Har knekt koden å holde seg flytende vannet uten hjelpemidler, er de veldig langt på vei å svømme-med hodet mer eller mindreover vann.. Vi har fått begrunnelsen at det har med motorikk å gjøre, og kroppsfasong/proporsjoner og vekt... Det vanlige (har lest en statistikk en gang) er rundt 6årsalder..
|
|
|
#26 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Ikke i nærheten, det antar jeg er mange år til. Hun er snart tre år og har knapt nok vært i vann utenom badekaret. Noen strandturer har det blitt og hun digger det. Prøvde å la henne bade på dypt vann med redningsvest på hytta, det var ingen suksess. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når lærte barna å svømme?5 åringen min kan ikke å svømme, de andre har vært ca 8 år før de har kunnet svømme. 8 åringen svømmer nesten bedre enn 11 åringen, men 11 åringen liker seg mye bedre under vann enn det 8 åringen gjør.
|
|
|
#28 |
|
Evig optimist
![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Gutten min lærte å svømme ordentlig i mai når han akkurat var fylt 7 år.
|
|
|
#29 |
|
Nattrangler
Sv: Når lærte barna å svømme?
Har heller ikke sett mange 3 åringer som kan å svømme jeg eller, men så et par unger i syden i sommer som svømte litt og de kunne ikke være mye over 3 år i allefall.
|
|
|
#31 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Ingen av mine kan svømme. De er 2 og 6 år. 6-åringen er under læring men har ikke knekket koden.
|
|
|
#32 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Mine lærte seg det i går. Vi har ikke gått på babysvømming, men har vært mye i basseng og i ferskvann. Vi har heller ikke på noen måte trent på dette, jeg tenkte at det fremdeles var et par år til de var klare til å lære å svømme, jeg. Men så plutselig bare gjorde de det!
|
|
|
|
#33 |
|
Opp og ned
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Frøkna på tre kan ikke svømme, ikke 5 åringen heller. Han tar noen tak under vann, men har ikke kontroll overhodet.
|
|
|
#34 |
|
kamerat
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Verken treåringen eller femåringen kan svømme, langt ifra. Jeg vurderer svømmekurs for femåringen til høsten, for jeg synes jo at de skal lære det i ung alder. (Tror jeg lærte det i femårsalderen selv.)
|
|
|
#36 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Kan ikke svømme, er 4,5 år.
|
|
|
#37 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Når lærte barna å svømme?Veslemor bilr snart fem år, men kan ikke svømme ennå. Tenker at prøver oss på det til neste sommer. Hun "svømmer" langt med armringer, men fortsatt av type "hundesvømming"
|
|
|
|
#38 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Når lærte barna å svømme?Storesøster fyller 6 i oktober. Hun kan ikke svømme enda. Har gått på svømmekurs over tid og er trygg i vannet. Fortsetter med det til høsten også, så får vi se.
|
|
|
#39 |
|
Leser
|
Sv: Når lærte barna å svømme?
Hvorfor synes du de skal lære det i ung alder? (Nå spørs det jo hva du mener med ung alder, da). Eldste hos oss skal på svømmekurs i høst, men det er mer fordi de ikke har svømming på skolen.
|
![]() |
|
|