|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Ærlig talt - hvor mange av bøkene dine ville du prøvd å redde hvis det brant?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Åh, må innrømme at jeg har kvittet meg med en bok en gang. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Borte
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?
Ganske mange siden jeg samler på sjeldne bøker som jeg leser om og om igjen.
|
|
|
#67 |
|
|
Alle, hvem vet og hva har det med saken å gjøre? De er jo ikke mine. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Biblioteket er sortert etter skjønnlitteratur (alle språk og innbindinger), lyrikk, skuespill, faglitteratur, ordbøker, barnebøker, ungdomsbøker, tegneserier, håndarbeidsbøker og bøker som er for store til de andre hyllene. I tillegg har mannen og jeg hver vår hylle med bøker vi har tenkt å lese snart eller holder på med. I stedet for å ha dem i hauger rundt omkring i huset, fant jeg ut at det var like greit å ha en fast plass til dem. Veldig praktisk. Biblioteksbøker settes også inn i den hylla.
|
|
|
#70 |
|
Yes, we can!!
|
De setter man i kjelleren og låner ut til høygravide venninner og søstre.
|
|
|
#71 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Borte
|
Om ikke annet så kjenner jeg et par jeg ville gitt bort.
|
|
|
#73 |
|
geskjeftig
|
Under tvil. Men man kan av og til kvitte seg med bøker man på mystisk vis har skaffet seg to av.
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Her hersker det kaos i bokhyllene. En gang i tiden var det et visst tematisk system der, men det har sklidd ut. Jeg har bestemt meg for å rydde snart og da kommer nok ganske mye til å bli gitt til loppemarked. Jeg gidder ikke samle på bøker som jeg ikke kommer til å bruke. Heldigvis har vi alle bøkene i "biblioteket".. dvs. et rom som opprinnelig har vært et slags bibliotek/kontor og som nå brukes av mannen til å mekke datamaskiner og hvor det alltid hersker totalt kaos. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Vaklende
|
Er det en yrkesskade? Er Dragen også i bransjen? Betyr dette at jeg kan invitere hjem sånne som deg/dere eller ikke? :forvirret:
Du gir selvsagt de bøkene du ikke vil ha til aC. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Akkurat nå er mine bøker i komplett kaos grunnet manglende hylleplass. Bokhyllene er proppet fulle og bøkene ligger i stabler. Mitt foretrukne system er som de fleste andres her, alfabetisk når det gjelder skjønnlitteratur (pocket eller ikke spiller ingen rolle, jeg elsker pocket), lyrikk og biografier stort sett sammen med øvrig skjønnlitteratur. Unntak kan være av typen "samlede verker" eller serielignende utgaver (eksempelvis Hamsuns samlede - i pocketutgave |
|
|
|
|
|
#77 |
|
geskjeftig
|
Det er luksus, ja.
|
|
|
#78 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Fag- og skjønnlitteratur hver for seg.
|
|
|
|
#79 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Nå skal jeg rydde i hylla og finne ut hvilke bøker jeg bør sende til aC. Tror jeg har noen som kan matche Dan Brown. Cecilia Ahern, for eksempel?
|
|
|
#80 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan organiserer du bøkene dine?Stort sett alt av faglitteratur vi har, står stablet i alle bauer og kanter på kontoret/gjesterommet.
|
![]() |
|
|