Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags ulltøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-08, 20:49   #21
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags ulltøy?

Det var bare de tynne det gikk hull på. De litt tykkere ser nesten ikke slitt ut engang og de ble brukt masse de også.

Gammel 06-08-08, 20:55   #22
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det var bare de tynne det gikk hull på. De litt tykkere ser nesten ikke slitt ut engang og de ble brukt masse de også.

De har to typer altså? *noterer*. Blir mindre krabbing på gulvet i år uansett - han skal være ute hele dagen. (Slitasje på dress derimot ).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:00   #23
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja de tynne heter bare longs, mens de andre er prins-/prinsesse-/regnbueull.

Gammel 06-08-08, 21:01   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde prinseull fra Janus i fjor. Longsene derifra fikk også hull på knærne.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:06   #25
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Mine jenter har brukt ullundertøy fra Cubus, Janus, Joha, Nøstebarn og Troll. Hos oss er Troll en sikker vinner. I år blir det kun ullundertøy fra Troll.

Ellers elsker jeg ribbestrikken til Nøstebarn.

Men jeg er veldig utsikker på hvor jeg skal finne tynne ullsokker. Jeg har tidligere brukt NameIt sine. De har kostet ca 20,- per stk og hadde fin passform. Disse er imidlertid for små til storesnuppa mi.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:10   #26
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Hvor er det?

Jeg går forbi fabrikkutsalget ca annen hver dag. Men synes ikke det er spesielt mye billigere enn sparkjøp og Obs. Kjøper jo ting der. Men bare fordi vi ikke har Spar kjøp og Obs her.

Men 2 sortering er jo greit. Men er nesten aldri noe der.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:27   #27
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Men jeg er veldig utsikker på hvor jeg skal finne tynne ullsokker. Jeg har tidligere brukt NameIt sine. De har kostet ca 20,- per stk og hadde fin passform. Disse er imidlertid for små til storesnuppa mi.

Safa har kongeullsokker, også tynne. Vi brukte en formue på å teste ullsokker i forfjor da "Storefot" vokste fra NameIt og et annet babymerke jeg ikke husker navnet på. Sparkjøp er stedet i denne sammenhengen.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:38   #28
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har veldig mye ull fra Krokofanten og er veldig fornøyd med det. Jeg er kanskje litt innhabil siden jeg selger det selv, men jeg har brukt mye annen ull tidligere, og også bruker annen ull litt i tillegg. F.eks. kortermede ullbodyer og ullpysjer med fot må jeg ha fra Nøstebarn eller Båndsull. Ullundertøyet til Krokofanten har veldig friske farger og ungene mine går veldig mye i bare det. Jentene har gjerne et skjørt eller selekjole på utsiden når de er inne. Lillegutt bruker bare ullstrømpebukse/longs og body eller genser. Da er det veldig lett for de i barnehagen å kle på han riktig når han skal ut, men ull lag på lag. De små er det viktig at holder seg tørre og varme, men samtidig har bevegelige klær siden de er så små. Det som også jeg liker med Krokofanten er at det kan vaskes i maskinen og de har mye klær som er vanlige inneklær og ikke ser ut som undertøy.

Har ungen tynt ulltøy innerst så er det lett å ta på enten et lag tynt eller tykt ulltøy under dress når de skal ut. Alt etter været og hvor kaldt det er. Når de skal sove kan de bare puttes rett i posen med lue på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:03   #29
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Safa har kongeullsokker, også tynne. Vi brukte en formue på å teste ullsokker i forfjor da "Storefot" vokste fra NameIt og et annet babymerke jeg ikke husker navnet på. Sparkjøp er stedet i denne sammenhengen.

Jeg kikket på Sparkjøp nå, men jeg kan ikke finne noen. Kanskje jeg er litt for tidlig ute?

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:09   #30
malena

malena sin avatar

Standard

Ja, guttene går kun i ullklær til daglig i vinterhalvåret. Behagelig for dem og veldig praktisk.

Gammel 06-08-08, 22:18   #31
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Jeg kikket på Sparkjøp nå, men jeg kan ikke finne noen. Kanskje jeg er litt for tidlig ute?

Mulig du må i butikken, de kom aldri på nett i fjor da jeg kikket.

Gammel 06-08-08, 22:20   #32
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har ungene ulike typer. Janus, HH og Skogstad sitt og jeg er veldig fornøyd med alle tre typene.

Gammel 06-08-08, 22:25   #33
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Her har vi litt av hvert: nøstebarn, janus, name-it, hjemmestrikka ullplagg
Mest fornøyd med nøstebarn sitt, og det som er hjemmestrikka

Gammel 06-08-08, 22:58   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Dette kan jeg bare understreke.

Tom& Trine er greit nok også i forhold til pris, men klør veldig fort.

Tom&Trine er det eneste de IKKE har klagd på at klør faktisk, og jeg synes det er mye lettere og puster mer enn f.eks Cubus sitt. Heldressene i ullfrotte fra Janus har også vært en slager.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 23:08   #35
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Det aller ypperste av kvalitet og slitestyrke jeg har funnet er imidlertid longs, kort- og langermete i økologisk ull/silkeblandinger av denne typen.

Hvordan er dette merket i størrelsen da, Balanse? Burde jeg kjøpe str 92 eller 98 til min litt lille toåring?

Gammel 06-08-08, 23:29   #36
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meta, her.

Hvordan er dette merket i størrelsen da, Balanse? Burde jeg kjøpe str 92 eller 98 til min litt lille toåring?

De er ganske små i størrelsen, jeg ville kjøpt 98.

Lykken, det var pussig! Men deilig for dere, siden T&T er rimelig og lett tilgjengelig.

Gammel 06-08-08, 23:29   #37
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jeg sverger til Janus og Nøstebarn.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 23:33   #38
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Janus og Krokofanten undertøy. Jeg farger også endel selv for å få friske farger. Mellomlagene er hjemmestrikket og ulldress fra Troll el MikkLine (for i vinterdressen).

Jeg så en jente i sommer med ullundertøy fra Nordheim og lurer på om noen har erfaring med det.

Gammel 06-08-08, 23:35   #39
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg så en jente i sommer med ullundertøy fra Nordheim og lurer på om noen har erfaring med det.

Ja, fjorårets modell var genial (eller eg var det vel forfjors ). Ihvertfall, de har gjort etellerannet som gjør at vi ikke liker den lenger, den holder dårligere på varmen også.

Gammel 06-08-08, 23:39   #40
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, fjorårets modell var genial (eller eg var det vel forfjors ). Ihvertfall, de har gjort etellerannet som gjør at vi ikke liker den lenger, den holder dårligere på varmen også.

hrmf. Det er da ikke bra.
Da blir det sikkert mer Janus og Krokofanten i år, tenker jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.