It's aliiiive
Jeg, blomstermorderen, kjøpte meg en orkidé i vinter. Fikk den til under halv pris, og damen på jokeren (jada, jeg bor på landet ) mente den var så mishandlet at den ikke ville overleve. Den har blitt mishandlet her også, med opp til fire uker mellom hver vanning. Jeg er totalt idiot når det kommer til blomster, og å levere en blomst til meg er det samme som aktiv dødshjelp. Jeg har klart å drepe en kaktus. Det sier vel sitt.
Vel, denne orkidéen blomstret fra seg, og har stått der uten blomster siden mars. Jeg sitter i sofaen og prater med mannen når jeg plutselig oppdager noe på blomsten. En ny stilk! Den er ikke et dødt skjelett! Den LEVER! 
Nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal få stilken til å stikke litt mer OPP, istedet for UT. Stilken kommer ut midt mellom to blader, og står rett ut liksom. Tør ikke bøye for mye på den heller. Kanskje hvis jeg setter den inntil vinduet/veggen, slik at den blir bøyd litt oppover? Og hva med den gamle stilken? Er den dau slik at jeg bare kan fjerne den, eller kan den blomstre igjen den også?
Må jo legge ved et par bilder av mirakelblomsten. Den har fått navnet Jesus, siden den sto opp fra de døde. 

|