Sv: "I don't like mondays"
Jeg liker ikke at barn kan siktes som voksne!
Ja - en 16-åring bør vite at det ikke er spesielt lurt å skyte folk for fote, bare fordi hun ikke liker mandager...
men når en 16-åring gjør slikt, bør voksne mennesker skjønne at det antakelig ligger noe mer bak.
Jenta burde vært dømt til psykiatrisk behandling, spør du meg - hun vil aldri kunne få et normalt liv igjen etter hva hun har gjort
- og fengsel vil neppe gi henne en god start på livet utenfor murene, om hun noensinne slipper ut.
Jeg møtte en gang i tiden en ung gutt i England. Han vokste opp under forferdelige vilkår - og satte en kveld fyr på hjemmet sitt. En person omkom.
Denne gutten var da 10 år gammel... Han ble dømt til å sone i en ungdomsanstalt - var for ung til å sone der og da...
Da jeg traff ham var han 11 år, bodde hos en fosterfamilie som var fantastiske, gutten blomstret og var en skjønn unge -
og gikk bare og ventet på å bli revet ut av dette trygge miljøet - for å bli plassert i en anstalt for å sone dommen sin...
Jævlig var fornavnet på det! 
Det bør være egne domsstoler for barn - og et eget apparat som fanger opp barn som begår forbrytelser,
slik at de får hjelp til å bygge opp et godt liv og står rustet til å møte livet igjen på en bedre måte i etterkant.