|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Tilbehør til pinnekjøttKålrotstuingen lages ved å dele 3-4 gulrøtter pr kålrot i små biter, kålrota deles også i små biter, og alt kokes i lettsaltet vann til det er mørt. Deretter har jeg i en stor smørklatt, og en god klunk fløte og masse kvernet pepper, og moser med vanlig håndmikser. Smak til med mer salt, pepper, fløte eller smør.
![]() |
#2 |
tankefull
|
![]() Sv: Tilbehør til pinnekjøtt
Er forsåvidt enig i dette, men det MÅ være litt fett på sauekjøttet da, for det er der den gode smaken sitter |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Epikur
|
Fett på kanten er jeg helt enig i, og visst gir fettet masse smak, men det er de magre sauene som utegangere og villsau som gir det beste pinnekjøttet. Der er det bare en fettrand og kjøttet smaker mye i seg selv. De feite sauene som dalasau gir mindre godt pinnekjøtt. Synes jeg.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() |
#5 |
|
Jepp, AKKURAT sånn, bortsett fra at tyttebærsyltetøyet er kjøpt, og jeg er ikke begeistret for akevitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|