|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonienDen som er flinkest til å synge får synge, og den som er penest får vises på tv. Det er ikke en supervanskelig tankegang, og jeg tror ikke at noen av ungene har tatt livsvarig skade av det. Jeg synes ikke at vi skal adoptere tankegangen, men det kan være at kinesere ikke har helt det samme forholdet til dette som det vi har.
|
|
|
#42 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonien
Nope. Det er bare tragisk at man gjør noe slikt. Hun vil alltid vite at hun ikke var bra nok for TV. Kan ikke være lett å vokse opp med det hengende over seg.
|
|
|
#44 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er kanskje like ille. Men hun kommer seg sikkert med på Idol.
|
|
|
#45 |
|
Ekvilist
|
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonienTriste greier. Men etter å ha vært noen uker i Kina og Beijing, så kan jeg ikke si jeg er spesielt forundret. Overflaten skal være perfekt, men pirker man litt så dukker det opp litt av hvert.
|
|
|
#46 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonienFascinerende; over 40 innlegg, og ingen har stilt det eneste spørsmålet som falt meg inn da jeg så denne saken i en avis: «Hvorfor er dette på nyhetene?» Dette dreier seg om et show som innleder, og er en del av, et gigantisk underholdningsarrangement; jeg er ikke helt i stand til å se at miming til sang (uansett begrunnelse), eller bruk av datagrafikk til fjernsynssendingene, i en slik sammenheng har noe i nyhetene å gjøre i det hele tatt. Men ut fra engasjementet her, og det faktum at ikke bare tabloidavisen Aftenposten, men også The New York Times, Frankfurter Allgemeine Zeitung, The Guardian og El País bringer denne «nyheten», så er det vel bare meg som ikke henger med. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonienMilli Vanilli-tendenser i Kina... Hmm
|
|
|
#49 |
|
|
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonienDet er vel et par andre smått urettferdige ting som skjer i Kina om dagen jeg hadde foretrukket at søkelyset ble satt på. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
-
Joda, det slo meg også rett etter at jeg hadde lurt på hvorfor dette var i nyhetene i det hele tatt, men jeg er fortsatt litt overrasket over at denne saken blir slått såpass stort opp også i aviser jeg trodde kunne bedre. Nå har jeg lett litt videre på nettet da, og finner ikke umiddelbart saken i danske Information eller tyske Die Zeit, og i amerikanske Christian Science Monitor fant jeg den bare i en «blog», så det er heldigvis ikke alle som mener at dette er førstesidestoff. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonienHelt sykt. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Tenkte akkurat på det samme. Spiller vel pokker ingen rolle hvem som er/var søtest og hvem som synes hvem er søtest. Det er intet mindre enn tragisk at en jente må mime for at en annen jente liksom ikke skulle være pen nok...
|
|
|
#54 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonienKongen reagerer: |
|
|
|
|
|
#55 |
|
nygift
|
Det er faktisk mesteparten av leker som er laget i kina, og det som er laget på bestilling fra store amerikanske selskaper o.l er faktisk meget god kvalitet.
|
|
|
|
#56 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonienEt stygt og ufint juksetriks igjen fra Kina, det "perfekte" landet. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Velger å ignorere idioter
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
![]() |
Sv: Var ikke søt nok for åpningsseremonienDet er jo komunisme jo, her er alt bra,lol, det vonde,fæle og stygge skyver vi under teppet. Etter min mening er det en skandala at Kina fikk tildelt Ol, men det var vel de som hadde mest penger i sekken som gikk under bordet. IOC=korrupt
|
|
|
|
#58 |
|
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
|