|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I hvilken grad skal man ta hensyn til matallergi i bursdag?Datteren til veninden min har Cøliaki og når hun kommer i bursdag lager jeg posemuffins eller kake som hun tåler. Moren tar allikevel med seg noe hun vet at datteren kan spise i tilfelle ikke vi har tatt hensyn.
|
|
|
|
#22 |
|
Introvert optimist
|
Sv: I hvilken grad skal man ta hensyn til matallergi i bursdag?
Jeg har alltid laget noe som alle gjestene kan spise. Det koster ikke stort å bruke en oppskrift som passer for alle og har bursdagsbarnet spesielle ønsker så lager jeg heller litt ekstra da, sånn at allergikeren kan spise to av tre ting for eksempel. Når jeg er vertinne lager jeg mat som alle kan spise, det spiller ingen rolle om gjestene er tre år eller tretti år.
|
|
|
#23 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I hvilken grad skal man ta hensyn til matallergi i bursdag?Tusen takk for svar alle sammen!
|
|
|
|
#24 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: I hvilken grad skal man ta hensyn til matallergi i bursdag?
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: I hvilken grad skal man ta hensyn til matallergi i bursdag?Jeg lager alltid noe alle kan spise, både innenfor matretten, og kakene etterpå. Jeg tilrettelegger så mange retter som mulig. Jeg syns det er helt naturlig at man gjør det, man inviterer jo ikke voksne venner som f. eks. er veggiser på biffmiddag og ser ikke at det er annerledes med små gjester som inviteres.
|
|
|
#26 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: I hvilken grad skal man ta hensyn til matallergi i bursdag?Jeg har selv to allergikere, men jeg klarer ikke alltid å tilpasse alt til alle hvis det kommer noen med allergi på besøk. Allergiene mine har må også tilpasses de andres. Det er alltid et alternativ her ihvertfall.
|
![]() |
|
|