|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettetGutten min på 10 fikk lov til å registrere seg på Nettby. Men kun med betingelser om at jeg skulle ha oversikt over passord, og at han kun skulle legge til personer han kjente som venner. Jeg kommer til å ha oversikt over hva oghvor de søker på internettet, i den grad jeg klarer. Skal hvertfall gjøre så godt jeg kan.
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet
Jeg tenker at dette må være kjipt for 10-åringen. Jeg ville kanskje foretatt et valg; enten så stoler du på han nok til at han kan opprette en profil på et nettsted, eller så setter du ned et forbud. Det må oppleves ekkelt og invaderende at mamma skal vite passordet og nærmest overvåke alt du gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
Det er jeg enig i. Jeg har i tidligere diskusjoner vært mot "spionering" på barnas nettaktiviteter, og det er jeg fortsatt. Jeg har aldri overvåket tenåringene mine, lest msn-logg, sms-er eller hatt passordene deres til noe som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Epikur
|
Jepp, dette skjedde meg også, da jeg var 14. Det var skikkelig fælt og ødela alle muligheter for en nær relasjon mellom oss for alltid. Og helt grunnløst.
![]() |
#5 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig.
![]() |
#6 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettetHar gitt min datter på 13 noen råd og vink om hvordan hun skal hode seg safe på nettet og hvordan man oppfører seg. Ikke mobbe og div.Kommer ikke til å overvåke henne nei, og håper hun oppfører seg. |
![]() |
![]() |