Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-08, 18:38   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet

Vanskelig, men jeg synes det er litt underlig at politiet råder foreldre her i området til det motsatte: Sjekk både mobil og nettbruk - dette for å oppdage mobbing, narko og andre uhumskheter på et tidlig tidspunkt. (Ref. kurs i nettvett for foreldre og lærere ved barneskole.)

Jeg har tenkt at jeg kommer til å prøve å basere meg på tillit og være åpen med barna mine om at jeg ikke vil at de skal slette logger og msn-samtaler. At jeg ikke kommer til å sjekke dem regelmessig, men at jeg ønsker at dokumentasjonen skal ligge tilgjengelig om det skulle bli nødvendig.

Mine barn er små enda, men noe sier meg at det er lurt å tenke gjennom disse tingene. Spent på hva andre tenker rundt temaet, for øvrig.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 20:14   #2
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

(…) jeg synes det er litt underlig at politiet råder foreldre her i området til det motsatte: Sjekk både mobil og nettbruk - dette for å oppdage mobbing, narko og andre uhumskheter på et tidlig tidspunkt. (Ref. kurs i nettvett for foreldre og lærere ved barneskole.)

Det er jo ikke så veldig rart da. Politiet ønsker jo å overvåke absolutt alt alle gjør alltid, og de påstår det er fordi det ville gjøre dem bedre i stand til å avsløre kriminelle.

Politiet skal man absolutt ikke stole på når det gjelder personvern og overvåkning.

Ben "Ignorance is Strength" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 20:31   #3
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er jo ikke så veldig rart da. Politiet ønsker jo å overvåke absolutt alt alle gjør alltid, og de påstår det er fordi det ville gjøre dem bedre i stand til å avsløre kriminelle.

Politiet skal man absolutt ikke stole på når det gjelder personvern og overvåkning.

Ben "Ignorance is Strength" Murphy

Neivel. Men jeg velger å tro at de besitter en viss kompetanse og erfaring - og det skader ikke å bruke sunn fornuft i tillegg til å høre på råd fra profesjonelle. Hvis du leste resten av innlegget mitt, så du sikkert at jeg ikke var for full overvåkning av barna. Men å ha muligheten (med barnas viten og en åpen dialog rundt emnet) til å undersøke logg osv, det kommer jeg til å ønske. I min naivitet tenker jeg at det på sett og vis kan oppleves trygt for dem også.

I hvert fall er det ståstedet mitt i dag. Med to straks seksåringer som ikke bruker internett ennå.

Sist redigert av leliane : 17-08-08 kl 20:52.
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
nettvett, overvåke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.