|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveld
MAnge forstår meg også, så så sleivet var det nok ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
© All rights reserved
|
Jada. Likevel skader det ikke å tenke over hvordan en formulerer seg og hvordan formuleringen oppfattes av andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Gangster girl
Det var ikke akkuratt det jeg tenkte på da jeg hadde behov for å tømme hodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
© All rights reserved
|
Klart du kan skrive om opplevelsen (selv om jeg håper det ikke blir noen) neste gang. Det eneste du trenger å gjøre er å lese nøye gjennom innlegget før du poster det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Gangster girl
Javel, her er det bare å avlyde forumpolitiet skjønner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Gangster girl
Å gudbedre!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Vaklende
|
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg synes det er helt forståelig og greit at man ikke klarer å tenke helt klart etter en slik traumatisk opplevelse. Selvsagt bør vi ha forståelse for det, og gjerne spør litt før det flisespikkes eller reageres negativt. Likevel synes jeg det er rart at du går så fullstendig i selvrettferdig harme, Avelonia. Synes du det er helt uforståelig at noen kan ha blitt overrasket over at du fokuserte på din egen opplevelse både i selve øyeblikket og i begrunnelsen på hvorfor man måtte stoppe? Jeg har ingen problemer med å tro at du hadde medfølelse og ønske om å hjelpe; men samtidig kommer det overhodet ikke frem av innlegget ditt. Da må det være forståelig å misforstå, synes jeg, og dermed også veldig greit at det kom frem slik av vi nå kan lese at du hadde en mer sammensatt reaksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gangster girl
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldTror jeg legger denne tråden dø jeg, har ikke lyst til å lese mere om hvor ett forferdelig menneske jeg er. For det er jeg får følesen av at dere synes om meg, takk til dere som forstår... |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Vaklende
|
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldDu står selvsagt fritt til å forholde deg til dette som du vil, Avelonia. Men det finnes en mellomting her, du er ikke et forferdelig menneske selv om noen undrer seg over hvordan du skriver om en bestemt situasjon. Om det så var at du bare hadde fokus på dine egne følelser i etterkant av dette betyr det kanskje at du manglet empati i denne type situasjoner, men fremdeles er det milevis fra en "konklusjon" om at du er et forferdelig menneske. Vi har alle svake og sterke sider, og trenger ikke la oss definere av andre. Selv om det kan være nyttig å tenke gjennom hvordan andre kan oppfatte oss ut fra måten vi fremstår, spesielt ordlegger oss når det skriflige er basisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gangster girl
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldEnda værre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Vaklende
|
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldAvelonia, jeg skjønner deg som at mitt forsøk på å trøste litt gjorde deg mer ulykkelig? Jeg får bare gjenta som flere har sagt at det er traumatisk å oppleve en ulykke på nært hold, og at det kan være godt å ha noen å prate med. Hvis du føler deg veldig satt ut og opprørt i kveld, og ikke har noen du kan prate med har Mental Helse en døgnåpen hjelpetelefon, 810 30 030. Jeg er sikker på at de vil kunne møte deg på en god måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gangster girl
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJa, du prøver å trøste meg ved å si at jeg sikkert ikke hadde empati i denne situasjonen, ja det trøstet no voldsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Vaklende
|
"Om det så var" betyr ikke "du hadde nok ikke", men noe i retning av "selv om det eventuelt hadde vært slik". I denne settingen bruker jeg det nesten motsatt av det du oppfatter det som, Avelonia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldSelv om Avelonia kanskje formulerte seg litt dumt, så synes jeg det er liten vits i å komme med kritikk etter den opplevelsen hun hadde. Da hodet er fult av kaos og tanker som det er hos mange etter en sånn opplevelse så kan det være ekstra vanskelig å få det ut skriftlig. Ja jeg reagerte litt selv, men jeg vet at det ikke alltid er lett å formulere seg skriftlig, så jeg ville ikke kommentere det en gang, skader ikke å vise litt mere forståelse enn hva som blir gjort her vel.
![]() |
#96 |
Tåler regn
|
amen |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Vaklende
|
![]() Sv: Æsj, kom først til en sykkelulykke i kveldJeg tror Avelonia hadde hatt stor nytte av å snakke med noen om opplevelsen. Hvis man er følelsestyrt slik du fremstår, Avelonia, kan opplevelsen der og da sitte i lenge. Måten du reagerer på i denne tråden får meg til å tro at du kan trenge hjelp til å bearbeide dette. Nå mener jeg det på en vennlig måte, da jeg tenker at du kanskje formulerer deg slik du gjør/gjorde fordi dette ble for tøft å i det hele tatt ta ordentlig innpå seg? Sist redigert av Balanse : 18-08-08 kl 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Metallica!!
|
Jeg er helt enig.
![]() |
#99 |
Ringskrømt
|
Jada, men helt seriøst, Liven, man må kunne forstå og godta at enkelte formulerer seg annerledes, og hvis man legger godviljen til, skjønner man hva Avelonia mente. Jeg er veldig glad for at det finnes så mye bra språk på FP, men jeg synes det har gått for langt når jeg leser enkelte svar i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
© All rights reserved
|
Joda, Skremmern, helt seiøst så bør man det. Likevel er det så pass mange som har reagert og gitt tilbakemelding på ordbruken her (merk: jeg er ikke en av dem!) og da er det ofte lurt å se på hva det er flertaller forsøker å si og evt ta det til etterretning. Om man vil, selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|