|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettet
Jeg har ikke barn i denne alderen, men jeg har småsøsken, jeg kjenner og omgås mange svært unge folk gjennom partiet jeg er medlem i, osv. Men om jeg ikke hadde hatt det, ville jeg fremdeles ment det samme, for jeg har en grunnleggende respekt for andres privatliv og private sfære. Uansett hva slags alder de har. Å forklare sine barn (og søsken eller andre) hva som synes på nett, hva andre kan få vite om dem, hva som er farlig, hvor lett det er å utgi seg for en annen osv, er noe ganske annet enn å avkreve logger, snoke i logger, lese mailer osv. Jeg vil oppdra mine barn med kunnskap, ikke frykt, til åpenhet og tillit, ikke mistro og skepsis.
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettetJeg kunne aldri funnet på å snoke på mine barn på nettet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Ikke spioner på hva barna bedriver på nettetNå har jo ikke vi tenåringer enda, men vi vil nok gi dem privatliv og tillitt om de ikke har gjort noe som tilsier at de ikke kan ha den friheten. Om de overholder avtaler og generelt er til å stole på skulle det bare mangle at det blir anerkjent og gir fordeler. Vi har allerede snakket med førsteklassingen om nettvett, og det blir helt sikkert flere slike samtaler oppover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Epikur
|
Jepp, jo bedre man oppfører seg og jo bedre man håndterer ansvar og frihet, jo mer frihet og ansvar kan man få.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() |
#7 |
Pauset
|
|
![]() |