Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 19:34   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du tuller, skal man ikke kunne greie det når man er 10?

Jeg stryker fortsatt ikke klær, jeg er 34. Det er fullt mulig å leve et fullverdig, strykefritt liv.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 19:52   #2
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg stryker fortsatt ikke klær, jeg er 34. Det er fullt mulig å leve et fullverdig, strykefritt liv.

Det kan du egentlig ikke vite i og med at du ikke har noe å sammenligne med. Kanskje du hadde blitt helt avhengig hvis du hadde prøvd?

Neida, men dette er noe som jeg opplever som merkelig med å lære opp barna. Det er vanskelig å vite hva fremtiden vil bringe. Kanskje har vi bare smarte tekstiler? Det har jo allerede begynt å komme en del. Selv ønsker jeg meg en LED-t-sjorte, selv om det ikke er høyteknologi. Når vi snakker om LED, hadde ikke denne vært kul for en småbarnsfamilie:

(Det skal bli rødt når det når 89 degrees, så det er kanskje i seneste laget. Men den var kul. )

Men våre foreldre kunne ikke ha lært oss om nettet feks, jeg husker enda da de startet med hjemmesider. For ikke å snakke om mobiler. Og er det lenge siden dere har sett i en bilmotor? De nye bilene er ren datateknologi, tenk at man kan chippe en bil slik at den får flere hestekrefter. Tøfft! Ikke vår bil da, den er for gammel.

Sist redigert av him : 22-08-08 kl 20:31. Årsak: høy teknologi -> høyteknologi
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:28   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det kan du egentlig ikke vite i og med at du ikke har noe å sammenligne med. Kanskje du hadde blitt helt avhengig hvis du hadde prøvd?

Avhenig kan det være at jeg hadde blitt, men at det føles som helt flott uten stryking per i dag, det er helt sikkert.

Ellers har du et poeng. Jeg tenker imidlertid at det er lurt å finne ut hva slags basiskunnskaper man trenger i verden, og hvordan skaffe seg forståelse for hva som skal for å fikse et liv. For å si det på en annen måte, dersom et barn er opplært til å lære, til å bidra og til å klare seg selv, så klarer han/hun alltid å lære seg å bruke et strykejern når det måtte være behov for det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 20:41   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan klare seg fint uten å stryke, men det er jo mange fine klær som må strykes for å se fine ut. Det ville begrenset garderoben min ganske mye om alt måtte være strykefritt.

Men stryking er vel blant de tingene jeg skulle klart å lære meg, selv om jeg ikke hadde lært det hjemme. Det er jo ikke akkurat hjernekirurgi.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.