Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 00:19   #81
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Dette ble nesten litt komisk...jeg har gått rundt og tenkt på akkurat det samme et døgns tid. At jeg iallefall ikke kommer til å komme i "FP-himmelen".

Jeg liker FP godt, men samtidig er det faktisk et forum som gir meg dårlig samvittighet, og da mest ovenfor mine barn - og min rolle som mor.

Men jeg tenker også at det da er litt mitt eget problem. Det er jeg som tar det til meg, og føler at jeg ikke strekker til når jeg blant annet kjefter på barna, glemmer olje i barnegrøten, gir de TORO mat forholdsvis ofte og kanskje er bare måteholden interessert i politikk.

Jeg har tenkt litt at dette er et forum for folk med høy utdannelse og mye kunnskap. Og at takhøyden her er stor, noe som i og for seg er bra. Men det med stor takhøyde føles kanskje best for de som er "tryggest" på dette forumet og? Det er jo mange som kjenner hverandre her, både fra nett og virkelighet. Og mange tolker og forstår hverandre på spesielle måter.

Jeg har nettopp avsluttet ett "forumforhold" nå nylig.. men jeg er ikke klar til å avslutte det jeg har med FP, enda Jeg lærer jo mye her også.

Bortsett fra det siste avsnittet, så lurer jeg på om Guniss er meg!
Og hva ER det med alt dette snakket om olje og smør i barnegrøten? Har aldri hørt om det, jeg!

Gammel 24-08-08, 00:20   #82
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Alle har sine "feil", det er vel bare det at man ikke trekker dem frem like mye det som er positivt.

Jeg vet bare om en bruker her på FP som er PK i absolutt alt h*n skriver, akkurat det tilfellet tviler jeg ikke et sekund på at er oppdiktet.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:22   #83
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Alle har sine "feil", det er vel bare det at man ikke trekker dem frem like mye det som er positivt.

Jeg vet bare om en bruker her på FP som er PK i absolutt alt h*n skriver, akkurat det tilfellet tviler jeg ikke et sekund på at er oppdiktet.

Nå kjente jeg at den vemmelige nysjerrigheta velta opp i meg ...

(Og det kan vel neppe sies å være PK ...)

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:23   #84
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg ble utrolig nysgjerrig.

Gammel 24-08-08, 00:23   #85
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Nå kjente jeg at den vemmelige nysjerrigheta velta opp i meg ...

(Og det kan vel neppe sies å være PK ...)

Gammel 24-08-08, 00:25   #86
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lenam, nå må du spytte ut.

Gammel 24-08-08, 00:26   #87
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo forresten tilstå at jeg ikke sorterer ut matavfall og plast.

Gammel 24-08-08, 00:28   #88
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi har ikke noe ordning for det her.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:29   #89
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg prøver virkelig hele tiden å gjøre ting best mulig. Jeg er utrolig ydmyk overfor det ansvaret det er å være gravid og ha barn, i fht helse, samspill, selvfølelse og læring. Og for at de skal ha det best mulig i og utenfor magen, så må jeg lære ting, tenke gjennom ting og alltid strekke meg for å kunne være så flink som jeg kan.

Sånn for å være seriøs.

Ja, også sa Mim det her.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:29   #90
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det gjør jeg. Og restavfall og papir.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:31   #91
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Ååå, nysgjerrig!

Gammel 24-08-08, 00:32   #92
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men vi forstår vel alle hva hun mener?: Det er mange flinkiser her inne ( skitt au, kvalifiserer vel nesten til stempelet selv- på noen områder iallfall), og det blir litt i overkant av og til å lese om treåringer som skal kunne fjellklatring og femåringer som lager økologisk hvit saus fra bunnen. ( Nå blander jeg sikkert tråder, husker ikke helt hvem som har skrevet hva altså) Noen reagerer med dårlig samvittighet når de leser slikt, andre blir provosert og atter andre fniser og himler litt med øynene i ny og ne (jeg hører til i siste kategori)
Uansett er vi her jo alle frivillig, så noe interessant og positivt finner vi vel her på forumet

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:37.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:36   #93
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men vi forstår vel alle hva hun mener?: Det er mange flinkiser her inne ( skitt au, kvalifiserer vel nesten til stempelet selv- på noen områder iallfall), og det blir litt i overkant av og til å lese om treåringer som skal kunne fjellklatring og femåringer som lager økologisk hvit saus fra bunnen. ( Nå blander jeg sikkert tråder, husker ikke helt hvem som har skrevet hva altså) Noen reagerer med dårlig samvittighet når de leser slikt, andre blir provosert og atter andre fniser og himler litt med øynene i ny og ne (jeg hører til i siste kategori)

Én kategori til: Vi som synes det høres kjempespennende ut og kanskje blir litt inspirert. Eller var det litt i overkant PK? Damned if you do osv., som det ble nevnt tidligere her ...

Gammel 24-08-08, 00:36   #94
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg har tilgode å lese om medlemmer her som lager all mat fra bunnen, basert på kun økologiske råvarer, går med Odd Molly¹, har ungene på privatskole¹, setter ungene bakovervendt til de er 5-6 år² OG tenker miljø i alt de gjør. Vi har alle våre områder der vi er "flinke", og de tingene vi ikke er så gode på er det vel ikke like ofte så interessant å snakke om? Dessuten synes jeg stadig vekk medlemmer her inne innrømmer at de langt fra er feilfrie, jeg. Også de såkalt flinke.

Og der så jeg at Nenne hadde skrevet omtrent akkurat det samme, bare på en mye kjappere og greiere måte.

1 - Hva har det egentlig med å være perfekt å gjøre?
2 - Med all informasjonen vi har om dette i dag klarer jeg, for å være helt ærlig, ikke helt å forstå at en del foreldre ikke anstrenger seg litt mer for å drøye det i hvert fall til barnet er to-tre år. Jeg føler meg ikke spesielt flink som drøyer det så lenge jeg kan, for meg er det like selvfølgelig som å kle ungene godt nok når de skal ut i kulda. Ja ja ja, noen barn kaster opp hver gang og sånn, og da er det selvfølgelig noe helt annet, men jeg har sett mange eksempler der jeg vet at foreldrene hadde hatt mulighet til å drøye det mye lenger hvis de hadde giddet. Så akkurat dette synes jeg ikke handler om å være perkfet.

Dette var et usedvanlig lekkert skrevet innlegg. Sånn estetisk sett mener jeg .

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:36   #95
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Uansett er vi her jo alle frivillig, så noe interessant og positivt finner vi vel her på forumet

Man lærer utrolig mye her, det er mange hyggelige og kunnskapsrike mennesker, interessante diskusjoner og så videre.
*Har startet på den positive listen*

Gammel 24-08-08, 00:37   #96
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Dette var et usedvanlig lekkert skrevet innlegg. Sånn estetisk sett mener jeg .

Bare dritt i pen innpakning, liksom?

Gammel 24-08-08, 00:37   #97
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:37.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:38   #98
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen reagerer med dårlig samvittighet når de leser slikt, andre blir provosert og atter andre fniser og himler litt med øynene i ny og ne (jeg hører til i siste kategori)

Jeg fniser og himler ofte. Særlig når enebarnforeldre diskuterer tidsklemma eller når småbarnsforeldre uttaler seg bombastisk om tenåringsoppdragelse.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:39   #99
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Bare dritt i pen innpakning, liksom?

Neida. Det var veldig klokt sagt også. Men innpakningen overstrålte innholdet. Lekkert lekkert.

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:40   #100
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.