Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 11:55   #181
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Man kan jo ikke legge sammen alle forskjellige sine kjepphester og tilskrive dem som egenskaper til hver enkelt i en samlet gruppe. Det er nok et dårlig selvbilde som snakker. Hvis ikke hadde man jo lagt sammen alle de negative utilstrekkelighetene som outes og gjort det samme? Eller, man hadde som Teofelia så fint gjør: Tenke at; Oi, kanskje jeg kan la ungen min prøve også? – Eller tenke; oi, dette hørtes bra ut, kanskje jeg kan gjøre det også?

Ja, og dette er et viktig poeng. Selvsagt lærer man av hverandre også.

Gammel 24-08-08, 11:55   #182
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

FInt. Da skal jeg ikke kave meg opp å tro at det er JEG som blir misforstått hele veien.

Nei, det hadde vel ikke vært spesielt intelligent, hadde det vel?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:56   #183
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halla P.K., forresten!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:56   #184
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok et dårlig selvbilde som snakker.

Gammel 24-08-08, 11:56   #185
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei, det hadde vel ikke vært spesielt intelligent, hadde det vel?

Hm?? : paranoid:

Gammel 24-08-08, 11:57   #186
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk, Skilpadda.

Jeg tror nok jeg skal trives godt her. Jeg har da forsket på dere en stund, så jeg vet hva jeg går til.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 11:58   #187
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg får ikke bedre selvbilde av å gjøre de " ikkeriktige" tingene, nei.
Det regner jeg nesten med at gjelder de fleste.

Gammel 24-08-08, 11:59   #188
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det som jeg synes er aller merkeligst når jeg leser denne type diskusjoner er at det fremstilles som kvalmende politisk korrekt å ville sine barn og seg selv vel. Det å være opptatt av kosthold, miljø, barnesikring og reflektere rundt barneoppdragelse skal liksom være en uting.

Ikke sant?

Gammel 24-08-08, 11:59   #189
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ikke sant?

Nei. Det finnes ikke kvalmende å tilstrebe det beste for seg selv og sine.
Har noen påstått det??

Gammel 24-08-08, 12:00   #190
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og dette er et viktig poeng. Selvsagt lærer man av hverandre også.

Det er det jeg synes er så bra. Alt jeg lærer om andre menneskers verden, tanker og handlemåter her inne. Verdifull informasjon som beriker livet mitt og hjelper meg å se ting som jeg kanskje ellers aldri ville sett fordi jeg kanskje aldri ville møtt den type mennesker i livet mitt (eller hatt den type samtaler med dem om jeg hadde truffet dem).

Vælkøm tl P.K.

Gammel 24-08-08, 12:02   #191
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Det er det jeg synes er så bra. Alt jeg lærer om andre menneskers verden, tanker og handlemåter her inne. Verdifull informasjon som beriker livet mitt og hjelper meg å se ting som jeg kanskje ellers aldri ville sett fordi jeg kanskje aldri ville møtt den type mennesker i livet mitt (eller hatt den type samtaler med dem om jeg hadde truffet dem).

Vælkøm tl P.K.

Så absolutt.
Men JEG synes at det noen ganger er litt "too much".
Det er selvsagt mulig at jeg reagerer på det av ren og skjær misunnelse. JEg vet ikke.

Gammel 24-08-08, 12:07   #192
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så absolutt.
Det er selvsagt mulig at jeg reagerer på det av ren og skjær misunnelse. JEg vet ikke.

Det har du jo lov til. Vi har alle forskjellige interesseområder og metningspunkt på ulike områder. Om det er misunnelse eller dårlig selvbilde kommer jo an på hvordan metningspunktet gir seg utslag. Er det en sånn "Åh, nå orker jeg ikke mer av disse tørrpinnene", eller får man dårlig samvittighet fordi man ikke strekker så godt til selv om man skulle ønske, eller tror man må eller bør?

Gammel 24-08-08, 12:08   #193
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så absolutt.

Too much er vel når du legger sammen alles gode sider, egenskaper og kjepphester og tillegger dem en rekke personer. Det er ikke slik at alle kan alt og gjør alt, selv om mange er gode til noe, enkelte veldig mye.

Misunnelse må man legge av seg.

Gammel 24-08-08, 12:08   #194
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Om noe er det kanskje litt stikk av dårlig samvittighet noen ganger. Ikke dårlgi selvbilde.

Gammel 24-08-08, 12:09   #195
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Too much er vel når du legger sammen alles gode sider, egenskaper og kjepphester og tillegger dem en rekke personer. Det er ikke slik at alle kan alt og gjør alt, selv om mange er gode til noe, enkelte veldig mye.

Misunnelse må man legge av seg.

Det bare hiver man i en krok?
La meg kalle det drlig samvittighet i stedet da. Det var egentlig en bedre betegnelse.

Gammel 24-08-08, 12:09   #196
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir ofte litt overveldet når jeg ser hva andre får til og rekker, men så er jo jeg skrekkelig lat også da, og ikke så veldig organisert at det gjør noe.

Jeg må forresten berømme oppskriftene her inne. Der har jeg funnet mye godt og nyttig, som ikke nødvendigvis tar mer tid enn en Toropakke.

Det med å lære og få ny informasjon tror jeg ligger bak i hjernen, selv om det kanskje ikke er akkurat det en selv ville svart om man ble spurt om hvorfor man holder seg på forum.

Problemet for mange av oss er vel at vi selv tror vi må være så mye mer enn hva vi faktisk er for å være gode nok.

Gammel 24-08-08, 12:09   #197
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg liker FP godt, men samtidig er det faktisk et forum som gir meg dårlig samvittighet, og da mest ovenfor mine barn - og min rolle som mor.

Men jeg tenker også at det da er litt mitt eget problem. Det er jeg som tar det til meg, og føler at jeg ikke strekker til når jeg blant annet kjefter på barna, glemmer olje i barnegrøten, gir de TORO mat forholdsvis ofte og kanskje er bare måteholden interessert i politikk.

Jeg har tenkt litt at dette er et forum for folk med høy utdannelse og mye kunnskap. Og at takhøyden her er stor, noe som i og for seg er bra. Men det med stor takhøyde føles kanskje best for de som er "tryggest" på dette forumet og? Det er jo mange som kjenner hverandre her, både fra nett og virkelighet. Og mange tolker og forstår hverandre på spesielle måter.

Denne kan jeg signere. Jeg liker meg godt her og ikke minst så lærer jeg masse. Utrolig mange oppegående og velformulerende mennesker her. Jeg føler at jeg utvikler meg ved å være her. Men samtidig så føler jeg ofte nærmest en prestasjonsangst, nettopp fordi det er så mange smarte mennesker her. Og det er rart, for IRL har jeg alltid følt meg som ganske smart, med gode karakterer og et greit kunnskapsnivå osv. Her føler jeg meg nok som under gjennomsnittet.

Gammel 24-08-08, 12:10   #198
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Jeg blir ofte litt overveldet når jeg ser hva andre får til og rekker, men så er jo jeg skrekkelig lat også da, og ikke så veldig organisert at det gjør noe.

Jeg må forresten berømme oppskriftene her inne. Der har jeg funnet mye godt og nyttig, som ikke nødvendigvis tar mer tid enn en Toropakke.

Det med å lære og få ny informasjon tror jeg ligger bak i hjernen, selv om det kanskje ikke er akkurat det en selv ville svart om man ble spurt om hvorfor man holder seg på forum.

Er vi i slekt? Som i, veldig nær i slekt?

Gammel 24-08-08, 12:12   #199
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Denne kan jeg signere. Jeg liker meg godt her og ikke minst så lærer jeg masse. Utrolig mange oppegående og velformulerende mennesker her. Jeg føler at jeg utvikler meg ved å være her. Men samtidig så føler jeg ofte nærmest en prestasjonsangst, nettopp fordi det er så mange smarte mennesker her. Og det er rart, for IRL har jeg alltid følt meg som ganske smart, med gode karakterer og et greit kunnskapsnivå osv. Her føler jeg meg nok som under gjennomsnittet.

At noen er flink til å ordlegge seg skriftlig betyr ikke nødvendigvis at de er mer intelligent enn andre som ordlegger seg mindra bra. ( meg selv)

Gammel 24-08-08, 12:13   #200
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Standard

Jeg tror ikke det, men jeg tror vi er ganske like etter hva jeg har lest.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.